Στην κρίσιμη διαπραγμάτευση ανάμεσα στους δανειστές και στην ελληνική κυβέρνηση αναφέρθηκε από τις Κάννες όπου βρίσκεται ο σκηνοθέτης Κώστας Γαβράς. «Υπάρχει ένα νέο κίνημα στην Ελλάδα και κάποιοι δεν θέλουν να πετύχει» δήλωσε.
Πρόσθεσε ότι οι δανειστές θέλουν «να ξανάρθουν οι άλλοι και να κάνουν αυτά που θέλουν. Να μην υπάρχει καμιά αντίσταση».
Μιλώντας στον Νίνο Μικελίδη και στο ΑΠΕ-ΜΠΕ δήλωσε ότι ενώ συμφωνεί με την τακτική του υπουργού Οικονομικών Γιάνη Βαρουφάκη στις διαπραγματεύσεις, καθώς όπως λέει: «ο Βαρουφάκης μίλησε ως ίσος προς ίσον. Κι αυτό δεν το θέλουν. Θέλουν κάποιον yes-man…».
Τα πράγματα στην Ελλάδα μπορούν και πρέπει να αλλάξουν, λέει ακόμα για την πολιτική κατάσταση, τονίζοντας πως ο ελληνικός λαός πρέπει να στηρίξει την κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα. «Το πρόβλημα του Τσίπρα είναι κατά κάποιο τρόπο η στάση που κρατούν απέναντι του οι Έλληνες. Είναι νέος, δεν έχει παρελθόν, γιατί δεν αναλαμβάνουν το θάρρος να τον ψηφίσουν όλοι, να δούμε τι θα κάνει. Να αλλάξουν τα πράγματα», υποστηρίζει.
Παράλληλα, άσκησε έντονη κριτική στις προηγούμενες κυβερνήσεις, λέγοντας: «Το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι πως οι άλλοι ήταν εδώ τόσα χρόνια. Τώρα τα πράγματα μπορούν, πρέπει, να αλλάξουν. Είναι όπως και στον κινηματογράφο, δεν μπορείς να κάνεις το ίδιο φιλμ για χρόνια και χρόνια. Ποιος δημιούργησε αυτή την κατάσταση; Την κρίση; Οι Τσοχατζόπουλοι, οι Παπανδρέου, ο Σαμαράς… Και αν δεν αλλάξει η παιδεία και η νοοτροπία… Και ιδίως η πολιτική. Αυτή πρέπει να δώσει το παράδειγμα. Δεν μπορείς να έχεις κλέφτες πολιτικούς».
Ο Κώστας Γαβράς βρίσκεται στο Φεστιβάλ των Καννών ως τιμώμενο πρόσωπο για την προβολή της αποκατεστημένης κόπιας του Ζ.
Ερωτηθείς για την οικονομική κατάσταση στο σινεμά, είπε: «Όπως συμβαίνει και στην Ελλάδα, ο πολιτισμός είναι ο πρώτος που την πληρώνει, που είναι και ο μικρότερος από όλους τους άλλους προϋπολογισμούς. Όπως και στην Ισπανία και την Πορτογαλία. Στη Γαλλική Ταινιοθήκη όμως ακόμη να κάνουν περικοπές. Ίσως του χρόνου. Δεν μπορούμε να παραπονεθούμε».
Αναφέρθηκε και στο ελληνικό σινεμά. «Νομίζω πως όσο περισσότερο τα φιλμ είναι εθνικά, αυθεντικά, τόσο περισσότερο έχουν πιθανότητες να αποκτήσουν παγκοσμιότητα. Ο Αγγελόπουλος βέβαια είχε τη δική του αισθητική, αλλά ήταν εντελώς ελληνικές ταινίες. Και βρήκαν ένα κοινό στο εξωτερικό, παντού. Και οι ταινίες του συνεχίζονται να παίζονται. Παρόλες τις ελληνικές αντιδράσεις από κάποιους και τα αστεία που κάνουν σε βάρος του έργου του. Ο Αγγελόπουλος ήταν ένας από τους καλύτερούς μας, ο καλύτερος την εποχή του και δεν τον δεχόμαστε εμείς οι Ελληνες. Δυστυχώς, κανείς δεν είναι προφήτης στη χώρα του, όπως λένε. Και ο Λάνθιμος αναγκάστηκε από την Ελλάδα να πάει στην Αγγλία. Πάντως το ότι είναι η ταινία του στις Κάννες, αυτό είναι πολύ καλό» δήλωσε.
Μέχρι και στο νέο Mad Max αναφέρθηκε, σε σκηνοθεσία του ελληνικής καταγωγής Τζορτζ Μίλερ. «Του Μιλαρά, όπως τον λέω, όχι Μίλερ. Είναι Ελληνας ξέρεις. Τον είχα συναντήσει μια φορά στο Λος Αντζελες για να συζητήσουμε για μια ταινία που είχαμε την ίδια ηθοποιό. Και μου λέει, Μιλαρά με λένε. Μιλούσε Ελληνικά. Ο πατέρας του πήγε στην Αυστραλία. Παρόλη την ηλικία του πρέπει να πω έχει καταπληκτικές ιδέες σ’ αυτές τις ταινίες. Ταινίες εικαστικά ωραίες. Και τα ειδικά εφέ είναι καταπληκτικά. Είναι ταινία πολύ ζωντανή για το είδος της…» δήλωσε.