Μετά την ολοκλήρωση της περιόδου διάθεσης της «μάσκας» εικονικής πραγματικότητας Oculus Rift σε developers, η τελευταία εκδοχή της συσκευής είναι πλέον έτοιμη για να διατεθεί στο καταναλωτικό κοινό μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2016.
H κατασκευάστρια εταιρεία Oculus VR από το 2014 ανήκει στο Facebook, καθώς είχε αγοραστεί τότε έναντι δύο δισ. δολαρίων (περίπου 1,7 δισ. ευρώ), παρά το γεγονός ότι η συσκευή που ανέπτυξε δεν είχε φτάσει στην εμπορική φάση.
Ετος της εικονικής πραγματικότητας το 2016
Το Oculus Rift πρόκειται να διατεθεί χρονικά μετά από το Vive VR της HTC το οποίο, κατά την κατασκευάστρια από την Ταϊβάν, αναμένεται να κυκλοφορήσει προς τα τέλη του 2015. Οι συσκευές Oculus και Vive έχουν σχεδιαστεί ώστε να επικοινωνούν απευθείας με ηλεκτρονικούς υπολογιστές.
To Vive της HTC αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την εταιρεία Valve
Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους, αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του στην αγορά και το «σκάφανδρο» εικονικής πραγματικότητας για δεινούς gamers, PlayStation Morpheus της Sony.
Ο «Μορφέας» της Sony υπόσχεται ενισχυμένη απόλαυση gaming
Η εικονική… τάση όπως φαίνεται έχει έρθει για να μείνει καθώς όλοι οι τεχνολογικοί κολοσσοί έχουν ήδη ανακοινώσει τα σχέδιά τους προς αυτή την κατεύθυνση. Μεταξύ αυτών, η Samsung με την ανανεωμένη πλέον «μάσκα» εικονικής πραγματικότητας Gear VR, η οποία μετά το Galaxy Note 4 έχει προσαρμοστεί στα μέτρα της νέας συσκευής της «κόσμημα» Galaxy S6, όπως και η LG, η οποία προσφέρει στους καταναλωτές τη δυνατότητα συνδυασμού του κινητού της G3 με τη συσκευή VR for G3, βασισμένη στο Google Cardboard.
Ψυχαγωγία σε νέο επίπεδο
Οι «μάσκες» εικονικής πραγματικότητας είναι σχεδιασμένες ώστε να επιτρέπουν στον χρήστη να «βουτάει» κυριολεκτικά στο οπτικοακουστικό υλικό που προβάλλεται μπροστά στα μάτια του. Η προοπτική και η οπτική γωνία αλλάζουν μόλις εκείνος στρέψει το κεφάλι του προς άλλη κατεύθυνση, σαν να βρίσκεται μέσα στον εικονικό κόσμο, ενώ η δυνατότητα διάδρασης του επιτρέπει να επεμβαίνει όπου νομίζει, π.χ. να αγγίζει εικονικά αντικείμενα, να αντλεί περαιτέρω πληροφόρηση ή να κινείται σε εικονικούς χώρους.
Η τεχνολογία της εικονικής πραγματικότητας δεν είναι καινούργια. Κάποιες εταιρείες – ανάμεσα στις οποίες και η ιαπωνική Sega – είχαν επιχειρήσει να τη φέρουν στο προσκήνιο κατά τις δεκαετίες του ’80 και του ’90, ωστόσο το απαγορευτικό της κόστος και το «άγουρο» τεχνολογικά καταναλωτικό κοινό περιόρισαν την προβολή της μόνο μέσω των ταινιών επιστημονικής φαντασίας.
Κοινωνική δικτύωση αλά εικονικά
Το μέλλον των social media πάντως δεν αποκλείεται να στραφεί επίσης προς την εικονική του διάσταση. Ήδη το Facebook έχει αρχίσει να εργάζεται πυρετωδώς για τη μεταφορά των εφαρμογών του μπλε κοινωνικού μέσου στη σφαίρα της εικονικής πραγματικότητας.
«Φανταστείτε να μπορείτε να μοιράζεστε με τους διαδικτυακούς σας φίλους, πέρα από μεμονωμένες στιγμές, ολόκληρες εμπειρίες και περιπέτειες» είχε δηλώσει προφητικά ο διευθύνων σύμβουλος του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ. «Αυτή τη στιγμή εργαζόμαστε για την ανάπτυξη εφαρμογών εικονικής πραγματικότητας» είχε πρόσφατα αναφέρει ο Κρις Κοξ, επικεφαλής του τμήματος προϊόντων του κολοσσού, στο πλαίσιο του συνεδρίου Code Media της τεχνολογικής ιστοσελίδας Recode.