Οι ταινίες της εβδομάδας – Ολα για το παιδί μου!

Βαθμολογία: 5: εξαιρετική, 4: πολύ καλή, 3: καλή, 2: ενδιαφέρουσα, 1: μέτρια, 0: απαράδεκτη, _: χωρίς άποψη
Η θυσία της μάνας
Με τα απότομα, συχνά βίαια ξεσπάσματα, τις απρόβλεπτες αντιδράσεις και τις διαρκείς φωνές του ο 15χρονος Στιβ (Αντουάν-Ολιβιέ Πιλόν), το ένα από τα τρία κεντρικά πρόσωπα της ταινίας «Mommy» (Καναδάς, 2014), θυμίζει κινούμενη βόμβα. Μπορεί ανά πάσα στιγμή να σκάσει χωρίς κανείς να ξέρει τι ακριβώς ήταν αυτό που τράβηξε την περόνη. Η μητέρα του (Αν Ντορβάλ) όχι μόνο τον λατρεύει αλλά έχει θυσιάσει τη ζωή της συμπλέοντας μαζί του. Εξαιτίας του χάνει τη δουλειά της, για την προστασία του δίνει παντού μάχες. Ενα τρίτο πρόσωπο θα φανεί στο προσκήνιο, μια γειτόνισσα (Σουζάν Κλεμάν), συγκρατημένη δασκάλα η οποία εν τέλει απελευθερώνεται δίπλα σε αυτό το παράξενο ντουέτο.
Γυρισμένη με πάθος, νεύρο και σε αδιανόητους – για το είδος της – ρυθμούς η τελευταία ταινία του Ξαβιέ Ντολάν, παιδιού-θαύματος από τον Καναδά, δεν σε αφήνει λεπτό σε ησυχία. Μια απόπειρα αυτοκτονίας, το ενδεχόμενο κλείσιμο του παιδιού σε ίδρυμα (κάτι που υποψιάζεσαι από την αρχή ότι θα γίνει), το γεγονός ότι η δασκάλα δαμάζει τον μικρό γιατί βγάζει στην επιφάνεια την εικόνα του απόντος πατέρα, είναι στοιχεία που βαραίνουν την ιστορία, χωρίς αυτό να σημαίνει όμως ότι από την ταινία απουσιάζουν η ζωντάνια και το χιούμορ.
Βαθμολογία: 3
ΑΘΗΝΑ: ΑΕΛΛΩ – ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΑΝΟΙΞΗ ΧΑΪΔΑΡΙ – ΑΣΤΟΡ – ΔΑΝΑΟΣ – ΔΙΑΝΑ – ΟΣΚΑΡ – ΣΙΝΕΑΚ – ΣΠΟΡΤΙΝΓΚ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ
———————————–
Χιλιόγραμμα χωρίς ζωή
«Το μεγαλύτερο βάρος στη ζωή είναι να μην έχεις τίποτε να κουβαλήσεις» ακούμε κάποια στιγμή στα «1.001 γραμμάρια» («1.001 Gramm», Νορβηγία, 2014) του Μπεντ Χάμερ. Το κατά πόσο αυτό είναι αλήθεια δεν έχει σημασία. Σημασία έχει ότι σε αυτήν ακριβώς την κατάσταση βρίσκεται η Μαρίε (Ανε Νταλ Τορπ – με «κάτι» από Ζέτα Μακρυπούλια), κεντρική ηρωίδα της ταινίας, επιστήμονας η οποία συμμετέχει στο τακτικό ετήσιο παγκόσμιο συνέδριο στο Παρίσι σχετικά με την ακριβή μέτρηση του πρότυπου χιλιόγραμμου (κάθε χώρα φυλάσσει ένα πρότυπο χιλιόγραμμο κάτω από ειδικές συνθήκες ώστε να μην αλλοιώνεται το βάρος του. Το πρότυπο αυτό κιλό συνιστά τη μονάδα αναφοράς και μέτρησης του βάρους). Ακόμη και η φροντίδα του ηλικιωμένου πατέρα της Μαρίε είναι μια ρουτίνα στη μονότονη ζωή της, η οποία σίγουρα θέλει μια φρεσκάδα γιατί στην πραγματικότητα η κοπέλα δεν ζει. Ισως τελικά η λύση του προβλήματος να μη βρίσκεται στο βάρος αλλά στο μήκος, μας λέει ο Χάμερ με χιούμορ και κάδρα που διακρίνονται από μια ιδιαιτερότητα που κεντρίζει το ενδιαφέρον σε αυτή τη μικρή, αξιοπερίεργη μελέτη ανθρώπινης συμπεριφοράς.
Βαθμολογία: 2
ΑΘΗΝΑ: ΑΒΑΝΑ – ΙΛΙΟΝ – ΙΝΤΕΑΛ – ΓΑΛΑΞΙΑΣ κ.α. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΒΑΚΟΥΡΑ
—————————————–
Μια απ’ τα ίδια
«Βρισκόμαστε σε επίθεση!» είναι η πρώτη φράση που ακούμε στην περιπέτεια φαντασίας «Εκδικητές: Η Εποχή του Ultron» («Avengers: Age of Untron», ΗΠΑ, 2015) του Τζος Γουέλτον. Να όμως που αυτό ακριβώς συμβαίνει… καθ’ όλη τη διάρκεια της ταινίας (βρισκόμαστε σε επίθεση, ακόμη και εμείς οι θεατές!) που ακολουθεί κατά γράμμα τα ίχνη της περιπέτειας του 2012 «Εκδικητές» του ίδιου σκηνοθέτη. Για μία ακόμη φορά σούπερ ήρωες της Marvel Comics – ανάμεσά τους ο Iron Man / Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, ο Χαλκ / Μαρκ Ράφαλο, ο Κάπτεν Αμέρικα / Κρις Εβανς και ο Θορ / Κρις Χέμσγουορθ – ενώνουν τις δυνάμεις τους για τη σωτηρία του πλανήτη. Με άλλα λόγια ταινία για τους φαν του είδους – είναι σαν να έχουμε δει την ταινία πριν καν τη δούμε!
Βαθμολογία: 2
ΑΘΗΝΑ: ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ΙΛΙΟΝ – ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE – ΑΕΛΛΩ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΒΑΡΚΙΖΑ – ΝΑΝΑ – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ – ΑΙΓΛΗ – ΖΕΑ ΠΑΣΑΛΙΜΑΝΙ – ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ – ΣΙΝΕ ΑΝΟΙΞΙΣ – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ – ΦΟΙΒΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER ΜΑΚΕΔONIA – VILLAGE ΛΙΜΑΝΙ – VILLAGE COSMOS
——————————————-
Η Ελεν Μίρεν ξεχωρίζει (αυτονόητο)
Καλοφτιαγμένο BBC της παλιάς σχολής είναι η «Γυναίκα από χρυσό» («Woman in gold», HΠΑ / Αγγλία, 2015) του Σάιμον Κέρτις, που αναφέρεται στην αληθινή ιστορία μιας Εβραίας η οποία στη δεκαετία του 1990 υπήρξε «πρωταγωνίστρια» μιας από τις μεγαλύτερες δικαστικές υποθέσεις στον χώρο της τέχνης προκειμένου να ανακτήσει την κλεμμένη από τους ναζιστές κληρονομιά της: πασίγνωστους και πανάκριβους πίνακες, ανάμεσα στους οποίους και έναν του Κλιμτ. Εγγύηση η Ελεν Μίρεν στον κεντρικό ρόλο, ολίγον τι νερόβραστος ο Ράιαν Ρέινολντς που υποδύεται τον αμερικανό δικηγόρο της.
Βαθμολογία: 2
ΑΘΗΝΑ: EMBASSY – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΠΑΤΗΣΙΩΝ – ΝΙΡΒΑΝΑ – ΝΑΝΑ – CINERAMA – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – VILLAGE MALL – VILLAGE ΡΕΝΤΗ – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS – VILLAGE ΛΙΜΑΝΙ
——————————————-
Ποιητικό ντοκιμαντέρ
Τέλος προβάλλεται για πρώτη φορά στη χώρα μας η σπουδαία ταινία της Mαργκότ Μπενασεράφ «Araya» (1959), ένα ποιητικό ντοκιμαντέρ στο οποίο καταγράφεται η καθημερινότητα της ζωής των εργατών Salineros της Αράγια, μιας από τις πιο στέρφες περιοχές του κόσμου, όπου οι άνθρωποι από το 1500 βασίζονταν αποκλειστικά σε αυτά που τους έδινε η θάλασσα: αλάτι και ψάρια. Η ταινία προβάλλεται στην αίθουσα Αλκυονίς, όπου την Πρωτομαγιά οι προβολές θα γίνονται δωρεάν (το ίδιο ισχύει και για το Στούντιο).
Βαθμολογία: 4

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.