Βαθμολογία: 5: εξαιρετική, 4: πολύ καλή, 3: καλή, 2: ενδιαφέρουσα, 1: μέτρια, 0: απαράδεκτη, _: χωρίς άποψη

———————————————-
«Μακριά από τους ανθρώπους» («Loin des hommes», Γαλλία, 2014) του Νταβίντ Ολχοφέν με τους Βίγκο Μόρτενσεν, Ρεντά Κατέμπ
Μιλώντας άπταιστα γαλλικά (και λίγα αραβικά) ο πολύγλωσσος ηθοποιός Βίγκο Μόρτενσεν υποδύεται τον Νταρού, έναν μοναχικό άνδρα που εν έτει 1954 διατηρεί μόνος του δημοτικό σχολείο κάπου στα βάθη της χώρας. Το έκτισε ο ίδιος για να διδάσκει τα παιδιά της γύρω περιοχής αλλά σύντομα γίνεται αντιληπτό ότι ο Νταρού δεν ήταν πάντα δάσκαλος και ότι έχει προτιμήσει την απομόνωση επειδή δεν θέλει να αντιμετωπίζει τον κόσμο. Ωστόσο θα βρεθεί αντιμέτωπος με τη μοίρα του όταν του αναθέτουν να συνοδεύσει ως την Τινγκουίτ τον Αλγερινό Μοχαμέντ (Ρέντα Καντέμπ) ο οποίος πρόκειται να δικαστεί για φόνο. Το ταξίδι των δύο ανδρών στα επιβλητικά όρη του Ατλαντα της Αλγερίας θα γίνει η ψυχή της πολύ ελκυστικής στην όψη αυτής ταινίας που ενίοτε θυμίζει αφρικανικό γουέστερν. Ενας αρμονικός συνδυασμός σασπένς, ανθρωπιάς και μνήμης καταλήγει σε ένα γοητευτικό σύνολο που συναρπάζει. (διαβάστε συνέντευξη Βίγκο Μόρτενσεν)
Βαθμολογία: 3 ½
ΑΘΗΝΑ (ΑΠΟ ΠΕΜΠΤΗ 26/3): ΑΤΤΑΛΟΣ –ΙΛΙΟΝ –ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ –ΠΤΙ ΠΑΛΑΙ –ΣΙΝΕ ΧΟΛΑΡΓΟΣ
«Gunman –Σε θέση βολής» (Ισπανία / Αγγλία / Γαλλία, 2015) του Πιερ Μορέλ με τους Σον Πεν, Χαβιέρ Μπαρδέμ, Ρέι Γουίνστοουν
Η αδρεναλίνη χτυπάει κόκκινο στο «Gunman» όπου ο Σον Πεν υποδύεται έναν πρώην μισθοφόρο-επαγγελματία δολοφόνο ο οποίος επίσης θα έρθει αντιμέτωπος με το σκοτεινό παρελθόν του: τη δολοφονία ενός πολιτικού προσώπου στο Κονγκό το 2006. Η προσπάθειά του να ανακαλύψει ποιος τον έχει βάλει στο μάτι θα τον μεταφέρει από την Αφρική στο Λονδίνο και από εκεί στη Βαρκελώνη με συναντήσεις παλιών συνεργατών όπως ο Χαβιέρ Μπαρδέμ (σε έναν ακόμη «λοξό» β’ ρόλο), ο Ρέι Γουίνστοουν και ο Μαρκ Ρέιλανς. Το ότι έχουν περάσει οκτώ χρόνια από τότε που τα παράτησε δεν έχει μειώσει στο ελάχιστο τις ικανότητές του ως πολεμικής μηχανής και έτσι οι σοροί θα συσσωρευτούν σε αυτή την καλογυρισμένη περιπέτεια από τον δημιουργό της «Αρπαγής» με τον Λίαμ Νίσον, το στυλ της οποίας το «Gunman» ακολουθεί. Πίσω από το σενάριο θα βρούμε το αστυνομικό μυθιστόρημα «Η πρηνής θέση του σκοπευτή» του Ζαν Πατρίκ Μανσέτ, γραμμένο στα μέσα της δεκαετίας του 1970.
Βαθμολογία: 3
ΑΘΗΝΑ (ΑΠΟ ΤΕΤΑΡΤΗ 25/3): ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER IΛION – NANA – ΑΕΛΛΩ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: VILLAGE COSMOS –ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER MAKEΔONIA
«Το πέρασμα» (Sadilishteto, Βουλγαρία / Γερμανία / Κροατία, 2014) του Στέφαν Κομαντάρεφ, με τους Ασεν Μπλατέτσκι, Μίκι Μανόλοβιτς
Αμαρτίες γονέων παιδεύουσι τέκνα, που λέει και η γνωστή ρήση. Στο «Πέρασμα» που σκηνοθέτησε ο Βούλγαρος δημιουργός της ταινίας «Ο κόσμος είναι μεγάλος και η σωτηρία της ψυχής βρίσκεται στη γωνία», ο Ασεν Μπλατέτσκι υποδύεται τον Μίτιο, έναν άνεργο φορτηγατζή που για να ξεπληρώσει το δάνειό του αναγκάζεται να έρθει και πάλι σε επαφή με έναν πρώην στρατιωτικό (Μίκι Μανόλοβιτς), νυν «νονό» του κυκλώματος μεταφοράς λαθρομεταναστών στα σύνορα Βουλγαρίας – Τουρκίας – Ελλάδας. Όμως ο Μίτιο θέλει συγχρόνως να κερδίσει και την συμπάθεια του γιου του (), θέλει να αποδείξει ότι αξίζει και αυτός ακριβώς είναι ο κινητήριος μοχλός αυτής της ανθρώπινης και βαθιά συναισθηματικής ταινίας που επίσης επισημαίνει την δυσκολία να ξεφύγει κανείς μια και καλή από το δυσάρεστο παρελθόν του.
Βαθμολογία: 2
ΑΘΗΝΑ (ΑΠΟ ΠΕΜΠΤΗ 26/3): ΑΣΤΥ

«Η απαγωγή του κ. Heineken» («Kidnapping mr. Heineken», Ολλανδία / Βέλγιο / Αγγλία 2014) του Ντάνιελ Αλφρεντσον με τους Τζιμ Στέρτζες, Σαμ Γουόρδινγκτον, Ράιαν Κουάντεν, Μαρκ Βαν Εουεν και Αντονι Χόπκινς
Ο Αντονι Χόπκινς είναι το πρωτεύον και μάλλον το μοναδικό θετικό στοιχείο της ταινίας που βασίζεται στο πραγματικό περιστατικό της απαγωγής του Αλφρεντ Χάινεκεν στην Ολλανδία το 1983. Ο Χόπκινς υποδύεται με δαιμόνια κομψότητα τον κυνικό βαρόνο της ζυθοποιίας σε μια ταινία όμως που στην πραγματικότητα καταγράφει το χρονικό ηλιθιότητας μιας ομάδας ατζαμήδων ερασιτεχνών κακοποιών (Τζιμ Στέρτζες, Σαμ Γουόρδινγκτον, Ράιαν Κουάντεν, Μαρκ Βαν Εουεν) να αποδείξουν ότι είναι επαγγελματίες. Από τη στιγμή που ο Χάινεκεν απάγεται έχει το πάνω χέρι είτε ζητώντας ρόμπα, παντόφλες και πετσέτες, είτε απαιτώντας… κινέζικο φαγητό για διατροφή. Οι λίγες –δυστυχώς –σκηνές του είναι ό,τι αξίζει σε αυτή την κακοφωτισμένη περιπέτεια που μπροστά της το «The bank job» του Ρότζερ Ντόναλντσον δείχνει μικρό αριστούργημα.
Βαθμολογία: 1 ½
ΑΘΗΝΑ (ΑΠΟ ΤΕΤΑΡΤΗ 25/3): ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ESCAPE ΙΛΙΟΝ –ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ – ΑΕΛΛΩ –ΝΑΝΑ – ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟ – ΟΣΚΑΡ ΑΧΑΡΝΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: VILLAGE COSMOS – VILLAGE ΛΙΜΑΝΙ –ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER MAKEΔONIA
«Chappie» (ΗΠΑ / Μεξικό) του Νιλ Μπλόμπκαμπ, με τους Ντεβ Πατέλ, Χιού Τζάκμαν, Σιγκούρνεϊ Γουίβερ
Σκιές από «Ρόμποκοπ» και «Real steel» στο «Chappie» του νοτιοαφρικανού σκηνοθέτη Νιλ Μπλόμπκαμπ ειδικού στην επιστημονική φαντασία («District 9», «Elysium»). Δευτεροκλασάτη μελλοντολογική περιπέτεια, το «Chappie», με φόντο το Γιοχάνεσμπουργκ περιγράφει τις περιπέτειες ενός ρομπότ προγραμματισμένου να αντιλαμβάνεται αμέσως ό,τι του λένε και στη συνέχεια να σκέφτεται, να κρίνει, να νιώθει. Από τη μια το βλέπουμε να ζωγραφίζει σε καβαλέτο, από την άλλη να μετατρέπεται σε gangster ν. 1 θερίζοντας ό,τι βρεθεί στο διάβα του. Ενώ όμως η ταινία δείχνει να ξεφεύγει κάπως από τα συνηθισμένα, δεν θα αργήσει να δείξει τον πραγματικό εαυτό της όταν τα λόγια σταματούν και το πιστολίδι αρχίζει.
Βαθμολογία: 1
ΑΘΗΝΑ (ΑΠΟ ΤΕΤΑΡΤΗ 25/3): ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER IΛΙON –ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE –ΑΕΛΛΩ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ – ΝΑΝΑ – ΣΙΝΕ ΑΝΟΙΞΙΣ – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS –VILLAGE ΛΙΜΑΝΙ
«Χίλιες φορές καληνύχτα» («Tusen ganger god natt», Νορβηγία / Ιρλανδία / Σουηδία, 2013) του Ερικ Ποπ με τους Ζιλιέτ Μπινός, Νίκολας Κόστερ Βαλντάου
Η παθιασμένη ερμηνεία της Ζιλιέτ Μπινός ενώ υποδύεται τη διάσημη φωτορεπόρτερ που όσο και αν το θέλει, δεν μπορεί να εγκαταλείψει τις ζώνες πολέμου για χάρη της φυσιολογικής οικογενειακής ζωής είναι εδώ ο παλμός της ιστορίας. Τα τμήματα της ταινίας που δείχνουν την Μπινός εν δράσει –παρακολουθεί για παράδειγμα όλη τη θρησκευτική τελετουργία για τη «μετατροπή» μιας Αφγανής σε κινητή βόμβα –είναι σίγουρα πολύ πιο συναρπαστικά από τη ζωή της στο σπίτι (σε ένα πανέμορφο σημείο της Ιρλανδίας) και την προσπάθεια συνεννόησης με έναν σύζυγο (Νικολάε Κόστερ Βαλντάου) που θεωρεί τη δουλειά της διαστροφική.
Βαθμολογία: 2 ½
ΑΘΗΝΑ (ΑΠΟ ΤΕΤΑΡΤΗ 26/3): ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ –ΑΤΛΑΝΤΙΣ –ΔΑΝΑΟΣ –ΕΛΛΗ –ΚΗΦΙΣΙΑ
«Εξωτικό ξενοδοχείο Marigold 2» («The second best Marigold Hotel», 2015) του Τζον Μάντεν με τους Μάγκι Σμιθ, Μπιλ Νάι, Τζούντι Ντεντς, Τζον Νέβιλ, Ρίτσαρντ Γκιρ
Ξαναζεσταμένο φαγητό με γεροντοέρωτες σκηνοθετημένο από τον Τζον Μάντεν που ήταν επίσης ο σκηνοθέτης τού πρώτου στο «Εξωτικού ξενοδοχείου Marigold» (2011). Θυμίζω ότι η πρώτη ταινία παρακολουθούσε τις περιπέτειες στην Ινδία μιας παρέας γερόντων από την Αγγλία που ενθουσιάζονται τόσο πολύ από την εξωτική τοποθεσία που τελικά ανοίγουν εκεί δικό τους ξενοδοχείο. Ομως ακόμη και αυτή η ριζική αλλαγή στη ζωή τους μπορεί να επιφέρει ρουτίνα και μονοτονία, όπως μας λέει η δεύτερη ταινία, στην οποία οι ξενοδόχοι προσπαθούν να εξαπλώσουν την επιχείρησή τους, οπότε στη μέση μπαίνει ο Ρίτσαρντ Γκιρ στον ρόλο ενός κρυφού επιθεωρητή υγιεινής ξενοδοχείων, ο οποίος όμως τελικά θέλει και αυτός να αλλάξει τη ζωή του. Ολοι θέλουν να αλλάξουν κάτι εκτός από τον Τζον Μάντεν που στην ουσία έκανε μια φωτοκόπια της πρώτης ταινίας του με κάποιες αδιόρατες παραλλαγές οι οποίες διόλου δεν διαφοροποιούν μια γνώριμη εικόνα.
Βαθμολογία: 2
ΑΘΗΝΑ (ΑΠΟ ΠΕΜΠΤΗ 26/3): EMBASSY – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΠΑΤΗΣΙΩΝ – ΝΙΡΒΑΝΑ – ΦΟΙΒΟΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ – CINERAMA ΠΑΛΑΙΟ ΦΑΛΗΡΟ – ΒΑΡΚΙΖΑ – ΖΕΑ ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ΙΛΙΟΝ – VILLAGE THE MALL – VILLAGE PΕΝΤΗ – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS