Δρομολόγια προς την Τουλούζη και τη Νίκαια ξεκινά η Air France –KLM, η οποία την θερινή περίοδο του 2015 θα πολλαπλασιάσει τις πτήσεις της από και προς Αθήνα.
Όπως τόνισε την Πέμπτη ο επικεφαλής της εταιρίας στην Ελλάδα, κ. Αλέν Λαελέκ, η Αθήνα αποτελεί ιδιαίτερα σημαντικό προορισμό για τις αερογραμμές και γίνεται προσπάθεια να τονωθεί η κίνηση, αλλά και να επεκταθεί η τουριστική περίοδος.
Συγκεκριμένα, την χειμερινή περίοδο, η οποία τυπικά εκπνέει στο τέλος του Μάρτη, η Air France –KLM εκτελεί 22 πτήσεις την εβδομάδα συνδέοντας την Αθήνα με το Παρίσι και το Άμστερνταμ, αντίστοιχα, με αεροσκάφη Airbus 319, 320 και 322 για τη Γαλλική και Boeing 747 για την Ολλανδική πρωτεύουσα.
Σταδιακά, σύμφωνα με τον κ. Λαελέκ, οι πτήσεις θα γίνουν 35 ανά εβδομάδα για να φτάσουν τις 52 τον Ιούλιο, που θα είναι και η περίοδος αιχμής του πτητικού προγράμματος, όταν και θα ξεκινήσουν οι πτήσεις από και προς Τουλούζη και Νίκαια.
Στη συνέχεια, τον Σεπτέμβριο το πρόγραμμα θα μειωθεί σε 43 πτήσεις ανά εβδομάδα για να επανέλθει στις 22 με το τέλος της θερινής περιόδου, η οποία τυπικά εκπνέει στις 31 Οκτωβρίου.
Η αύξηση των συχνοτήτων και της χωρητικότητας, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Air France –KLM στην Ελλάδα, έρχεται να υπηρετήσει την άνοδο της ζήτησης που καταγράφεται για την Αθήνα. Είναι ενδεικτικό, σημειώνει, ότι η πληρότητα των πτήσεων βρίσκεται κατά μέσον όρο στο 80% μεσοσταθμικά καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Όπως υπογραμμίζει ο κ. Λαελέκ, η εταιρία ενδιαφέρεται επίσης να τονώσει την κίνηση προς Παρίσι και Άμστερνταμ, καθώς οι δύο πρωτεύουσες είναι προορισμοί πρώτης τάξεως, ενώ αποτελούν αεροπορικούς κόμβους και για διηπειρωτικά ταξίδια. Όπως λέει, οι πτήσεις από Παρίσι και Άμστερνταμ προς Νέα Υόρκη έχουν έντονο ελληνικό στοιχείο, αλλά και επιθετικές, ανταγωνιστικές τιμές.
Παράλληλα, η εταιρία έχει επενδύσει στη δημιουργία νέων προϊόντων για τα μεσαία δρομολόγια κι έχει εκσυγχρονίσει το εσωτερικό των σκαφών, καθώς από 1ης Απριλίου σε όλα τα αεροσκάφη θα υπάρχουν δερμάτινα καθίσματα, τα οποία θα έχουν κλίση 20 μοιρών για πιο βελτιωμένη εμπειρία στο ταξίδι.
Ακόμη, στις διηπειρωτικές πτήσεις η εταιρία μειώνει τις θέσεις ανά σειρά στη business class, δίνοντας περισσότερο χώρο στον επιβάτη, ενώ με νέο σχεδιασμό των καθισμάτων έγινε εφικτή η αναδίπλωση τους στις 180 μοίρες, είναι δηλαδή τελείως ευθεία και υπόσχονται καλύτερο ύπνο.
Ο κ. Λαελέκ σημειώνει ότι η εταιρία έχει εκπονήσει ένα επιχειρηματικό σχέδιο για την επέκτασή της και σε άλλους ελληνικούς προορισμούς, το οποίο, ωστόσο, δεν θα εφαρμοστεί μέσα στο έτος.
Και αυτό για δύο λόγους. Πρώτον, η εταιρία, καθώς κατέγραψε το 2014 ζημιές 600 εκατ. ευρώ εφαρμόζει ένα ραγδαίο πρόγραμμα περικοπής του κόστους, με στόχο το 2015 να κλείσει με ισοσκελισμένα οικονομικά αποτελέσματα και δεν προβλέπεται αύξηση της χωρητικότητας. Δεύτερον, πτήσεις προς τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας εκτελούνται από την Transavia, η οποία είναι αερομεταφορέας χαμηλού κόστους και αποτελεί θυγατρική της Air France –KLM.
Ερωτηθείς από «Το Βήμα» για την άποψη της εταιρίας για το εγχείρημα της θυγατρικής της Lufthansa, Eurowings, η οποία θα εκτελεί διηπειρωτικές πτήσεις χαμηλού κόστους, ο κ. Λαελέκ επανέλαβε την άποψη της Air France –KLM ότι το συγκεκριμένο επιχειρηματικό δεν μπορεί να μπορεί να εφαρμοστεί και ότι ο Γαλλολλανδικός αερομεταφορέας δεν σχεδιάσει να κάνει κάτι αντίστοιχο.