Ισως να πρόκειται για το τέλος του «αυτοκρατορικού» δράματος. Τα δύο τετρακινητήρια Boeing 747 της Hellenic Imperial Airways που βρίσκονται σταθμευμένα στην Αθήνα και «στοιχειώνουν» εδώ και αρκετό καιρό τον δορυφορικό σταθμό του «Ελ. Βενιζέλος» βγαίνουν σε πλειστηριασμό μετά την κατάσχεσή τους λόγω οφειλών της ιδιοκτήτριας εταιρείας.
Πρόκειται για το τελευταίο επεισόδιο της Hellenic Imperial του ιορδανού επιχειρηματία κ. Ταλάλ Αμπουρεγιάλ, ο οποίος έφερε τα αεροσκάφη στην Ελλάδα πριν από κάμποσα χρόνια, εκτελώντας πτήσεις τσάρτερ για αρκετό καιρό –όχι χωρίς προβλήματα –και επιχειρώντας ανεπιτυχώς το 2011 να συνδέσει την Αθήνα με τη Νέα Υόρκη.
Το εγχείρημα της εταιρείας, η οποία προσπάθησε να καλύψει το κενό που άφησε η κρατική Ολυμπιακή στο δρομολόγιο Αθήνα – Νέα Υόρκη, δεν πήγε καλά, καθώς ουδέποτε κατάφερε να μισθώσει σύγχρονα αεροσκάφη διηπειρωτικών πτήσεων και χρησιμοποιούσε τα γηρασμένα Jumbo Jets, τα οποία είχαν πρωτοπετάξει με τα χρώματα της Nippon Airways το 1986.
Πλειστηριασμός στο Κορωπί
Ο πλειστηριασμός των δύο αεροσκαφών θα πραγματοποιηθεί στο Ειρηνοδικείο Κρωπίας στις 25 Φεβρουαρίου 2015, με τιμή εκκίνησης τις 700.000 ευρώ για το SX-TIX και τις 500.000 για το SX-TID.
Τα δύο αεροπλάνα κατασχέθηκαν σε συνέχεια απόφασης δικαστηρίου που δικαίωσε ιδιώτη από την Αθήνα, διατάζοντας την ιδιοκτήτρια εταιρεία των αεροσκαφών Air Universal ΛΤΔ από τη Λάρνακα να καταβάλει ποσόν 56.000 ευρώ. Καθότι όμως αυτό δεν έγινε, το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών έδωσε την εντολή κατάσχεσης των αεροσκαφών με στόχο να βγουν στον πλειστηριασμό προκειμένου να αποζημιωθεί ο ιδιώτης.
Η αξία του πρώτου Jumbo Jet (με αριθμό κατασκευαστή 23501) εκτιμάται σε μόλις 1 εκατ. ευρώ, ενώ το δεύτερο (αριθμός 23502) σε 750.000 ευρώ. Σημειωτέον ότι θα πωληθούν μαζί με τους κινητήρες τους.
Πτήσεις τσάρτερ
Η Hellenic Imperial ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στην Ελλάδα μετά την άρνηση των κυπριακών Αρχών να δώσουν πιστοποιητικά στα αεροσκάφη της. Η εταιρεία εκτελούσε πτήσεις τσάρτερ ή εκμίσθωνε τα αεροσκάφη εκτός Ευρώπης.
Το 2011 επιχείρησε να εισέλθει στο υπερατλαντικό δρομολόγιο Αθήνας – Νέας Υόρκης, εγχείρημα που δεν κράτησε πολύ. Η εταιρεία είχε ανακοινώσει πτήσεις τέσσερις φορές την εβδομάδα, κάθε Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή και Σάββατο, με ώρα αναχώρησης από Αθήνα στις 17.30 και άφιξη στη Νέα Υόρκη στις 21.30 της επόμενης ημέρας, τοπική ώρα. Αντίστοιχα, οι πτήσεις από τη Νέα Υόρκη θα αναχωρούσαν στις 23.00, με άφιξη στην Αθήνα στις 17.00 της επόμενης ημέρας.
Στελέχωση από την Ολυμπιακή
Μάλιστα είχε προσελκύσει προσωπικό από την παλιά κρατική Ολυμπιακή Αεροπορία, καθώς 25 πιλότοι, 15 μηχανικοί αλλά και το διοικητικό προσωπικό της Hellenic Imperial Airways προέρχονται σχεδόν αποκλειστικά από την παλιά Ολυμπιακή.
Υστερα από κάποιες απόπειρες επιστροφής στις πτήσεις τσάρτερ και με το προσωπικό της εταιρείας απλήρωτο, τελικώς τα δύο αεροσκάφη καθηλώθηκαν, ενώ ο υπόλοιπος στόλος της εταιρείας βρίσκεται σε χώρες της Μέσης Ανατολής. Πληροφορίες από την αγορά μιλούν για υψηλά χρέη της εταιρείας. Σημειωτέον ότι το 2008 η Υπηρεσία Πολτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) είχε αφαιρέσει το πιστοποιητικό AOC που απαιτείται προκειμένου μια εταιρεία να μπορεί να πετάξει.
Μεταξύ άλλων, η Hellenic Imperial Airways με την πτήση ΗΤ100 μετέφερε στις 5 Ιουνίου 2010 την αποστολή της εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου στο Ντέρμπαν της Νότιας Αφρικής.
HeliosPlus