Αυτό που χρειάζεται, όπως έλεγαν, είναι ότι πρέπει να οργανωθούν πλέον οι ίδιες οι εταιρείες για το πώς θα γίνεται ο έλεγχος των ηλεκτρονικών εισιτηρίων. Μέχρι σήμερα οι περισσότερες ακτοπλοϊκές εταιρείας δίνουν τη δυνατότητα της ηλεκτρονικής κράτησης των εισιτηρίων και με τους κωδικούς οι επιβάτες πηγαίνουν στα κιόσκια των εταιρειών στο λιμάνι και εκδίδουν τα εισιτήρια.
Μια άλλη δυνατότητα που δίνεται επίσης από τις εταιρείες στους επιβάτες, αλλά δεν την εφαρμόζουν καθώς δεν το έχουν συνηθίσει, είναι να βάζουν τους κωδικούς σε μηχανήματα αυτόματης έκδοσης εισιτηρίων (κάτι αντίστοιχο με τα ΑΤΜ των τραπεζών) που υπάρχουν στα ίδια κιόσκια.
Επιπλέον προτείνεται στις εταιρείες να αναγνωρίζουν τους κωδικούς (barcodes) των εισιτηρίων μέσω φορητής ηλεκτρονικής συσκευής, μια δυνατότητα που μπορούν να αναπτύξουν όπως λένε οι ίδιοι παράγοντες.
Η κίνηση του χειμώνα
Στα ίδια επίπεδα με πέρυσι είναι η κίνηση κατά τους χειμερινούς μήνες. Η κατάσταση έχει σταθεροποιηθεί τα τελευταία δυο χρόνια ενώ πέρυσι σε σχέση με το 2013 υπήρξε μια μικρή αύξηση της τάξης περίπου του 4% λόγω του αυξημένου αριθμού ξένων τουριστών που επέλεξαν τα πλοία για να επισκεφτούν τα νησιά.
Επίσης αυτό που έκανε εντύπωση στους ακτοπλόους είναι πως πριν από μερικές ημέρες –την περίοδο των γιορτών– πολλοί νησιώτες επέλεξαν τα πλοία για να κατευθυνθούν προς τον Πειραιά και τα άλλα λιμάνια της Αττικής, κάτι που είχε ατονήσει τα τελευταία χρόνια.
Οι ακτοπλόοι εμφανίζονται επιπροσθέτως αισιόδοξοι αναφορικά με την πτώση της τιμής των καυσίμων καθώς, όπως λένε, εάν κρατηθούν οι ίδιες τιμές θα είναι μια πολύ σημαντική βοήθεια για εταιρείες οι οποίες αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα καθώς με την παράλληλη αυξημένη επιβατική κίνηση θα μπορέσουν να καλύψουν εκκρεμότητες.