Βαθμολογία: 5: εξαιρετική, 4: πολύ καλή, 3: καλή, 2: ενδιαφέρουσα, 1: μέτρια, 0: απαράδεκτη, _: χωρίς άποψη
«Το παιχνίδι της μίμησης» («The imitation game», Αγγλία/ΗΠΑ, 2014) του Μόρτεμ Τίλντουμ με τους Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, Κίρα Νάιτλι, Μαρκ Στρονγκ, Τσαρλς Ντανς, Μάθιου Γκουντ
Η ιστορία του Αλαν Τούρινγκ, του επιστήμονα που στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο έπαιξε σημαίνοντα ρόλο στο σπάσιμο του κωδικού Enigma και κατά συνέπεια συνέβαλε στην ήττα των Γερμανών από τους Συμμάχους, επανέρχεται στην οθόνη μέσω αυτής της πολύ ευχάριστης στην παρακολούθησή της ακαδημαϊκής ταινίας. Χωρισμένο σε τρια μέρη, το παρόν (1951), το μακρινό παρελθόν (η παιδική ηλικία) και το κοντινό παρελθόν (τα χρόνια του πολέμου), το «Παιχνίδι της μίμησης» είναι μια βατή, καλογυαλισμένη ταινία που υπογείως καταδικάζει την προκατάληψη προς την διαφορετικότητα ασκώντας κριτική απέναντι σε μια υποκριτική κοινωνία. Πρόκειται για την βρετανική κοινωνία φυσικά, η οποία με μεγάλη ευκολία περιθωριοποίησε ένα λαμπρό μυαλό εξαιτίας της ομοφυλοφιλίας του. Δίπλα σε ένα εκλεκτό καστ συμπληρωματικών ρόλων, ο Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, που δεν αποκλείεται να κερδίσει το Οσκαρ (έχει ήδη κερδίσει μια υποψηφιότητα για τις Χρυσές Σφαίρες), διαπρέπει στον κεντρικό ρόλο παίζοντας με ευχέρεια έναν ιδιοφυή αλλαζόνα ο οποίος συγχρόνως πονά από τα ποικίλα συμπλέγματα και τις ανησυχίες του.
Βαθμολογία: 3
Αίθουσες
ΑΘΗΝΑ: ΑΒΑΝΑ – ΙΝΤΕΑΛ – ΓΑΛΑΞΙΑΣ – ΙΛΙΟΝ – ΣΠΟΡΤΙΓΚ – ΚΗΦΙΣΙΑ –ΝΑΝΑ – GAZARTE –ΒΑΡΚΙΖΑ – ΣΙΝΕΑΚ –ΔΙΑΝΑ –ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – VILLAGE MALL – VILLAGE ΡΕΝΤΗ – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – ODEON KOSMOPOLIS – ODEON STARCITY – STER IΛION
ΘΕΣ/ΚΗ: ΚΟΛΟΣΣΑΙΟΝ –ΟΛΥΜΠΙΟΝ – ODEON ΠΛΑΤΕIA – VILLAGE COSMOS – STER MAKEDONIA – VILLAGE ΛΙΜΑΝΙ
————————
«Ο Κύριος Τέρνερ» («Mr. Turner», Αγγλία/Γαλλία/Γερμανία, 2014) του Μάικ Λι με τους Τίμοθι Σπολ,
Η τελευταία ταινία του Μάικ Λι αναφέρεται στο τελευταίο τέταρτο της ζωής του διάσημου βρετανού ζωγράφου Τζ. Μ. Τέρνερ (1775-1851). Ο Τέρνερ που υποδύεται ο Τίμοθι Σπολ _αγαπημένος ηθοποιός του Λι_ ήταν μια ιδιόμορφη προσωπικότητα και στην ταινία παρουσιάζεται ως ένα ανθρώπινο κτήνος με σπάνιο καλλιτεχνικό χάρισμα. Αυτό άλλωστε είναι το πιο ενδιαφέρον σημείο της ταινίας: πως ένα «ανθρωπόμορφο ζώο» μπορεί να κρύβει τόση ευαισθησία στην ψυχή του. Ενώ τον βλέπουμε να μουγκρίζει, να αγκομαχά, να ορμά με κτηνώδεις σεξουαλικές ορέξεις σε μια καθυστερημένη παραδουλεύτρα και να τσακώνεται με την πρώην γυναίκα του για τη διατροφή της, η καλλιτεχνική συνέπειά του δεν περνά ούτε λεπτό απαρατήρητη.
Βαθμολογία: 2 ½
Αίθουσες
ΑΘΗΝΑ: EMBASSY – KHΦΙΣΙΑ – ΔΑΝΑΟΣ – ΑΤΛΑΝΤΙΣ – CINERAMA ΠΑΛΑΙΟ ΦΑΛΗΡΟ – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY
————————
«Big bad wolves: Στο στόμα των λύκων» (2013) των Ααρον Κεσάλες, Ναβότ Παπουσάντο, με τους Λιορ Εσκεζάνι, Τζαχί Γκραντ κ.α.
Μικρή έκπληξη από το Ισραήλ ένα βίαιο θρίλερ, που συγχρόνως φέρει έντονα κωμικά στοιχεία, παίρνει κάποιες πολιτικές διαστάσεις και από πλευράς πλοκής έχει ένα μυστήριο που καλά κρατεί μέχρι το τέλος. Στο μεγαλύτερο μέρος της η ιστορία λαμβάνει χώρα σε ένα καλά σφραγισμένο υπόγειο, κάπου στην εξοχή. Εκεί όπου ένας δάσκαλος (Τζαχί Γκραντ) υπόκειται σε βασανιστήρια από τον πατέρα (Ροτέμ Κεϊνάν) της κοπέλας που _όπως ο πατέρας πιστεύει_ βίασε και σκότωσε. Στο υπόγειο υπάρχει ένας ακόμα άντρας, ένας αστυνομικός σε διαθεσιμότητα (Λιόρ Εσκενάζι) ο οποίος καταδίωκε τον δάσκαλο, επίσης πεπεισμένος για την ενοχή του. Οι επιρροές των σκηνοθετών προέρχονται εμφανώς από το αμερικανικό σινεμά και το αποτέλεσμα είναι ένα πολύ όμορφα κινηματογραφημένο χρονικό σαδισμού, με σκηνές κτηνώδους βίας απέναντι στον αιχμάλωτο. Λόγος που ενδεχομένως ώθησε τον Κουέντιν Ταραντίνο να το κατατάξει στην κορυφή των καλύτερων ταινιών του 2013
Βαθμολογία: 3
Αίθουσες
ΑΘΗΝΑ: ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER IΛION – VILLAGE ΡΕΝΤΗ – VILLAGE MALL –ΑΕΛΛΩ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΝΑΝΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΝ
————————
Ανήλικοι «μάγοι»
Ενα ανήλικο αγόρι που παλεύει με νύχια και με δόντια να σταθεί στο πλευρό της «προβληματικής» μητέρας πυροδοτεί την Γερμανικής ταινίας «Jack» (Γερμανία, 2014) του Εντουαρντ Μπέργκερ. Ο Τζακ είναι το αποκούμπι της μητέρας και όχι το αντίθετο και όταν η τελευταία εξαφανιστεί το ταξίδι του για την ανεύρεσή της μαζί με τον μικρότερο αδελφό του θα είναι γεμάτο περιπέτεια, συγκίνηση και θάρρος. Ενας μικρός ήρωας της καθημερινότητας ο οποίος μας κερδίζει ολοκληρωτικά χάρη στην ερμηνεία του Ιβο Πίτζκερ που είναι κυριολεκτικά το Α και το Ω της ταινίας.
Βαθμολογία: 2
Αίθουσες
ΑΘΗΝΑ: ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ – ΑΑΒΟΡΑ
Ανήλικοι όμως είναι και οι πρωταγωνιστές στην ελληνοφινλανδική συμπαραγωγή «Περιπέτεια στο Αιγαίο» του Ταάβι Βάρτια που γυρίστηκε εξ ολοκλήρου στην Κω. Εδώ τρία παιδιά από τη Φινλανδία έρχονται αντιμέτωπα με αρχαιοκάπηλους που στοχεύουν στον χαμένο θησαυρό ενός παλιού θρύλου του νησιού. Χαριτωμένα αφελές αλλά έντιμο σε αυτό που είναι, το φιλμ θυμίζει παλιού τύπου οικογενειακή περιπέτεια των στούντιο Ντίσνεϊ (από ελληνικής πλευράς συμμετέχουν οι Ναταλία Δραγούμη, Γιάννης Στάνκογλου, Γιάννης Ζουγανέλης, Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος).
Βαθμολογία: 2
Αίθουσες
ΑΘΗΝΑ: VILLAGE PENTH –VILLAGE ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ –ΝΑΝΑ – ODEON KΟSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ –STER ΙΛΙΟΝ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: VILLAGE ΛΙΜΑΝΙ –ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ κ.α.
————————————–
Ελληνικά ντοκιμαντέρ
Προβάλλονται τέλος τρία(!) ελληνικά ντοκιμαντέρ: Το «Non Omnis Moriar» (ΣTOYNTIO –ΑΛΚΥΟΝΙΣ) της Θεοδοσίας Γραμματικού γυρίστηκε με αφορμή την απεργία στην Ελληνική Χαλυβουργία τον Νοέμβρη του 2011. Στην «Οικογενειακή υπόθεση» (ΔΑΝΑΟΣ) της Αγγελικής Αριστομενοπούλου θέμα είναι η θρυλική μουσική οικογένεια Ξυλούρη, από τον θρυλικό Νίκο Ξυλούρη και τα αδέρφια του, τον λυράρη Ψαραντώνη και τον λαουτιέρη Ψαρογιάννη μέχρι τα παιδιά και τα εγγόνια τους. Τέλος η «Anaparastasis: Η ζωή και το έργο του Γιάννη Χρήστου (1926-1970)» (ΤΡΙΑΝΟΝ) του Κωστή Ζουλιάτη αφορά τον συνθέτη Γιάννη Χρήστου που συγκαταλέγεται στις μεγάλες μορφές της μουσικής πρωτοπορίας του 20ού αιώνα, αν και ουσιαστικά αποτελεί έως σήμερα έναν μεγάλο άγνωστο.