24ωρη απεργία των εργαζομένων στον ΟΛΠ Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου

Την αντίθεση τους στην τροπολογία του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου για το αναθεωρημένο σχέδιο φιλικού διακανονισμού (Συμφωνητικό Β' Τροποποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης) μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ (Cosco), που προβλέπει επενδυτικά έργα ύψους 230 εκατ. ευρώ στο λιμάνι εκφράζει η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος. Η τροπολογία εντάχθηκε σε νομοσχέδιο του ΥΠΕΚΑ και αναμένεται να συζητηθεί το Σάββατο.

Την αντίθεση τους στην τροπολογία του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου για το αναθεωρημένο σχέδιο φιλικού διακανονισμού (Συμφωνητικό Β’ Τροποποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης) μεταξύΟΛΠ και ΣΕΠ (Cosco), που προβλέπει επενδυτικά έργα ύψους 230 εκατ. ευρώ στο λιμάνι εκφράζει η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος. Η τροπολογία εντάχθηκε σε νομοσχέδιο του ΥΠΕΚΑ και αναμένεται να συζητηθεί το Σάββατο.

Η τροπολογία του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΟΜΥΛΕ «η κυβέρνηση, υποκύπτοντας στις πιέσεις της COSCO, κατέθεσε αιφνιδιαστικά τροπολογία επικύρωσης του «Φιλικού Διακανονισμού» μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ (COSCO), με τον οποίο παραχωρείται η δυτική πλευρά του Προβλήτα ΙΙΙ και ταυτόχρονα αναστέλλεται –ουσιαστικά καταργείται –το ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα».
Οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των λιμενεργατών τονίζουν ότι για μια ακόμη φορά η κυβέρνηση υπακούει στα κελεύσματα –απαιτήσεις της COSCO και εν μέσω συνεδριάσεων της Βουλής για την εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας και πιθανές βουλευτικές εκλογές προσπαθεί άρον –άρον να «κλείσει» τις υποχρεώσεις της προς την COSCO.
Και προσθέτουν «δεν διστάζουν να αγνοούν προκλητικά ακόμα και τον ελάχιστο όρο που έθεσε το Ελεγκτικό Συνέδριο, σύμφωνα με τον οποίο δεν μπορεί να ανασταλεί επ’ αόριστον το εγγυημένο αντάλλαγμα. Μεταφέρουν το επιχειρησιακό ρίσκο στον ΟΛΠ και το Ελληνικό Δημόσιο και χαρίζουν το λιμάνι στην COSCO. Ταυτόχρονα προωθούν την πώληση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ μετατρέποντας την COSCO ενοικιαστή και ιδιοκτήτη. Οι εργαζόμενοι στα λιμάνια βρίσκονται σταθερά απέναντι σ’ αυτή την πολιτική».

Oι λιμενεργάτες τονίζουν επιπλέον ότι«αντιστεκόμαστε χρησιμοποιώντας όλα τα ένδικα μέσα. Προσφύγαμε στο ΣτΕ για την πώληση του 67% και τώρα καταθέσαμε αγωγή ακύρωσης της απόφασης του ΔΣ/ ΟΛΠ για την παραχώρηση του προβλήτα ΙΙΙ και την αναστολή του εγγυημένου τιμήματος, κατά παράβαση των όρων του Ελεγκτικού Συμβουλίου».

Εν τω μεταξύ σε έκτακτη συνεδρίαση του το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΜΥΛΕ αποφάσισε να προχωρήσει σε 24ωρη απεργία των εργαζομένων στον ΟΛΠ την Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου και αποχή από την εργασία το Σάββατο 20 Δεκεμβρίου. Επιπλέον την Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου στις 11.30 θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην Πλατεία Κλαυθμώνος και πορεία στην Βουλή, όπου αντιπροσωπεία των λιμενεργατών θα ενημερώσει τα κόμματα της Βουλής.

Τι δήλωσε ο Μ. Βαρβιτσιώτης

Μιλώντας για το θέμα κατά τη διάρκεια συνέντευξης στον REAL FM ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης σημείωσε ότι «ο φιλικός διακανονισμός είναι μια διαδικασία που ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2013 , την πρώτη ημέρα που ανέλαβα υπουργός Ναυτιλίας. Πέρασε απ’ όλα τα κύματα, πέρασε την αμφισβήτηση της Τρόικας και πέρασε τις διαδικασίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία πέρυσι το καλοκαίρι ήλθε και έδωσε το «ΟΚ» , μετά από πολύ μεγάλη μάχη».

Ο κ. Βαρβιτσιώτης επεσήμανε ότι «εμείς δε θέλουμε να κάνουμε μια αποκρατικοποίηση και μετά να έλθει ένα πρόστιμο από την Ευρώπη, όπως έγινε με τα ναυπηγεία, όπως έγινε σε άλλες περιπτώσεις και, ουσιαστικά, να οδηγήσει στο βρόντο τις αποκρατικοποιήσεις αυτές. Η συγκεκριμένη πέρασε από το Ελεγκτικό Συνέδριο, πέρασε από την Γενική Συνέλευση του ΟΛΠ και, βεβαίως, το τελευταίο της στάδιο είναι η κύρωσή της από τη Βουλή».

Απαντώντας σε κατηγορίες πως πρόκειται για «νυχτερινή τροπολογία» είπε πως είναι «δημοσιοποιημένα όλα αυτά τα κείμενα εδώ και πάρα πολύ καιρό, είναι σχολιασμένα, έχουν ενημερωθεί οι Επιτροπές της Βουλής. Είναι βασικά η αδυναμία , αυτές τις ημέρες, να κατατεθεί ένα έξτρα νομοσχέδιο που θα ήταν και η δικιά μου φιλοδοξία. Ένα αυτοτελές νομοσχέδιο, στο οποίο να περιλαμβάνεται η συμφωνία».

Επίσης ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ κ.Γιώργος Ανωμερίτηςδήλωσε για το θέμα ότι «η Σύμβαση αυτή είναι αποτέλεσμα πολύμηνων διαπραγματεύσεων, επιφέρει στον τόπο μια νέα επένδυση 230.000.000 ευρώ, στον ΟΛΠ Α.Ε. αύξηση της περιουσίας του σε καθαρά παρούσα αξία της νέας Σύμβασης στα 678.000.000-1.013.000.000 ευρώ, αύξηση των ετήσιων εσόδων του το 2021 στο ύψος των 109.314.280 ευρώ, και στο λιμάνι του Πειραιά συνολική διακίνηση 7.200.000 εμπορευματοκιβώτια ετησίως. Η επιχειρηματική αυτή Συμφωνία, η οποία συνήφθη με διαδικασίες πλήρους διαφάνειας (έγκριση από Ε.Ε., από Ελεγκτικό Συνέδριο, από Δ.Σ και Γ.Σ των μετόχων), ουδεμία σχέση έχει με την επιχειρούμενη από το ΤΑΙΠΕΔ πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ Α.Ε.».

Ο κ. Ανωμερίτης σημειώνει πως το κύριο ζητούμενο στην Ελλάδα της ύφεσης είναι η ανάπτυξη και η Συμφωνία αυτή συμβάλλει στην αναπτυξιακή διαδικασία και τη μεγέθυνση της λιμενικής βιομηχανίας όσο καμιά άλλη.

Τι αναφέρεται σε non paper του ΟΛΠ

Το ύψος της επένδυσης για το χρονικό διάστημα 2015 – 2021 είναι 230.000.000 ευρώ.

Επίσης επί των εσόδων που θα προκύψουν συνολικά από τη λειτουργία των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων υπό τη διαχείριση της ΣΕΠ ΑΕ, ο ΟΛΠ θα εισπράττει το 24,5%, ήτοι, βάσει των προϋπολογισθέντων μεγεθών, ποσό 109.314.280 ευρώ το 2021, όσο δηλαδή ο σημερινός του κύκλος εργασιών.

Επιπλέον, σύμφωνα με αισιόδοξα σενάρια, η καθαρά παρούσα αξίας σύμβασης το 2021 θα είναι 1.013.000.000 ευρώ ενώ, βάση του απαισιόδοξου σεναρίου, θα είναι 678.000.000 ευρώ.

Ακόμη η αναμενόμενη ετήσια δυναμικότητα Σύμβασης το 2021 σε προβλήτα Ι και προβλήτα ΙΙ είναι 6.200.000 ΤΕU (εμπορευματοκιβώτια 20 ποδιών) ενώ η εγγυημένη δυναμικότητα το 2021 είναι 4.750.000 ΤΕU.

Επιπροσθέτως η ποινή παραβίασης ελάχιστης εγγυημένης δυναμικότητας είναι 18 ευρώ ανά ΤΕU σε τιμές βάσης 2009.

Ακόμη κατασκευάζεται στον προβλήτα ΙΙΙ ο νέος προβλήτας Πετρελαιοειδών για λογαριασμό του ΟΛΠ Α.Ε. με χρηματοδότηση της ΣΕΠ Α.Ε. σε έκταση 12.000 τ.μ. Η αποπληρωμή θα γίνει από τον ΟΛΠ Α.Ε. σε 22 χρόνια με 2ετη περίοδο χάριτος. Ο προβλήτας θα τελεί υπό την αποκλειστική διαχείριση του ΟΛΠ Α.Ε ενώ παραγράφονται τα οφειλόμενα από τον ΟΛΠ Α.Ε. ποσά μετακίνησης δικτύων (14.600.000 €).

Επίσης ενσωματώθηκαν στο τελικό κείμενο όλες οι (ερμηνευτικά) παρατηρήσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου, όπως τις πρότεινε το Δ.Σ. του ΟΛΠ Α.Ε. και τις αποδέχτηκε η ΣΕΠ Α.Ε. ενώ η ρήτρα του ελάχιστου εγγυημένου ανταλλάγματος για μετά το 2021 υποκαταστάθηκε από τη ρήτρα της ελάχιστης εγγυημένης δυναμικότητας με σταθερό το ποσοστό υπολογισμού ανταλλάγματος (24,5%).

Το ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα ήδη μετά το 2013 υπολείπεται του πραγματικού. Το 2021 το ελάχιστο εγγυημένο προβλεπόταν στα 50,84 εκ. ευρώ, ενώ το πραγματικό μετά τη νέα Συμφωνία θα ανέρχεται στα 100,81 εκ. ευρώ.

Σημειώνεται ακόμη ότι με τα συγκεκριμένα έργα και τα νέα έργα του ΟΛΠ Α.Ε., το λιμάνι του Πειραιά (ΟΛΠ Α.Ε. και ΣΕΠ Α.Ε.) θα μπορεί να δέχεται πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων νέας γενιάς (άνω των 15.000 TEU ανά πλοίο) και μαζί με τον προβλήτα Ι του ΟΛΠ Α.Ε. θα μπορεί να εξυπηρετεί άνω των 7.200.000 TEU.

Από την έναρξη της Α΄ Σύμβασης Παραχώρησης (2009) μέχρι σήμερα η ΣΕΠ Α.Ε. έχει καταβάλει στον ΟΛΠ Α.Ε. 184.891.050 € (50 εκ. ως προκαταβολή και 134,89 εκ. ως ετήσια ανταλλάγματα) ενώ οι διαπραγματεύσεις μεταξύ ΟΛΠ Α.Ε. και ΣΕΠ Α.Ε. και η εφαρμογή των όρων διαφάνειας που ετέθησαν, διήρκεσαν δύο χρόνια.

Από τον ΟΛΠ τονίζεται πως η Συμφωνία αυτή ουδεμία σχέση έχει με την επιχειρούμενη διαδικασία πώλησης του 67% των μετοχών από το ΤΑΙΠΕΔ, για το οποίο θέμα τα θεσμικά όργανα του ΟΛΠ Α.Ε. είχαν υποβάλλει διαφορετικές προτάσεις.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.