Στη θέσπιση ειδικού τέλους υπέρ των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες (ΑΜΕΑ) το οποίο θα εισπράττεται από τους επιβάτες που ταξιδεύουν αεροπορικώς από τα ελληνικά κρατικά αεροδρόμια, ετοιμάζεται να προχωρήσει το υπουργείο Μεταφορών.
Όπως είχε αποκαλύψει το ΒΗΜΑ από τον περασμένο Σεπτέμβριο, σύμφωνα με πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών που αναμένεται να κατατεθεί σύντομα στη Βουλή, το ειδικό τέλος θα επιβάλλεται σε κάθε αναχωρούντα επιβάτη από τους ελληνικούς αερολιμένες, στους οποίους φορέας διαχείρισης είναι η ΥΠΑ.
Αυτό περιλαμβάνεται στις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Μεταφορών με τίτλο «Ρυθμίσεις Θεμάτων Μεταφορών, Τηλεπικοινωνιών και Δημοσίων ΕΡΓΩΝ», το οποίο βρίσκεται ήδη στο στάδιο των υπογραφών από τα συναρμόδια υπουργεία και αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα.
Το ειδικό τέλος υπέρ των ΑΜΕΑ, όπως ανέφεραν στελέχη του υπουργείου Μεταφορών, θα είναι μικρό και θα επιβάλλεται σε κάθε αναχωρούντα επιβάτη από όλα τα ελληνικά αεροδρόμια, τα οποία θα έχουν ως φορέα διαχείρισής τους την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Το ακριβές ύψος του τέλους, όπως προβλέπεται από το νομοσχέδιο, θα καθοριστεί με υπουργική απόφαση. Από την καταβολή του συγκεκριμένου τέλους θα εξαιρούνται τα παιδιά έως δύο ετών.
Με το ίδιο πολυνομοσχέδιο ορίζεται ότι στον έλεγχο του κομίστρου των συγκοινωνιακών φορέων, θα μπορούν να μετέχουν και κατάλληλα πιστοποιημένοι ιδιώτες (τρίτοι φορείς), οι οποίοι θα συνάπτουν σχετικές συμβάσεις με τις συγκοινωνιακές εταιρίες. Τέτοιες εταιρείες ελέγχου των εισιτηρίων θα μπορούν να χρησιμοποιούν ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) και τα ΚΤΕΛ, ενώ οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τους δικούς τους ελεγκτές κομίστρου.
Με άλλη διάταξη του ίδιου νομοσχεδίου, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα εισπράττει από το Δημόσιο 50 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο έως και το 2019, για την παροχή δημόσιας σιδηροδρομικής υπηρεσίας σε γραμμές που δεν έχουν μεγάλη επιβατική κίνηση. Αυτό θα γίνεται μέσω ειδικής σύμβασης που θα υπογράψει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με το ελληνικό Δημόσιο, προκειμένου να διασφαλιστεί η κάλυψη των δρομολογίων της άγονης γραμμής ακόμα και μετά την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη.
Ειδικότερα, όσον αφορά τους σιδηροδρόμους, προβλέπεται η σύσταση ανεξάρτητης Επιτροπής Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Συμβάντων, αποστολή της οποίας θα είναι η διερεύνηση κάθε σιδηροδρομικού ατυχήματος ή σοβαρού συμβάντος που θα μπορούσε να οδηγήσει σε ατύχημα.
Παράλληλα, με άλλες διατάξεις του πολυνομοσχεδίου διευκολύνεται η αδειοδότηση των κεραιών κινητής τηλεφωνίας και ρυθμίζονται μια σειρά άλλων θεμάτων, μεταξύ των οποίων, η παραχώρηση άδειας λειτουργίας σε υπαίθριους σταθμούς αυτοκινήτων του κέντρου της Αθήνας, οι οποίοι πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές και αποδεδειγμένα λειτουργούσαν ως τέτοιοι μέχρι το τέλος του 2012. Επίσης, προβλέπεται η χορήγηση τριετούς προσωρινής άδειας σε συνεργεία τα οποία βρίσκονται σε περιοχές-σημεία που έχουν αλλάξει οι χρήσεις γης.
Ακόμα, καθορίζονται οι προϋποθέσεις για την ίδρυση ιδιωτικών ΚΤΕΟ, ενώ θεσπίζεται η λειτουργία από τους ακριτικούς δήμους της χώρας μικτών κλιμακίων ελέγχων για τα βαρέα φορτηγά και οχήματα.