Ενα 11λεπτο βίντεο, πολλά ζητήματα. Στρατηγικής, αισθητικής, αλλά και αδέξιων χειρισμών. Το επετειακό φιλμ του ΕΟΤ για τα 100 χρόνια ελληνικού τουρισμού με τίτλο «Gods, Myths, Heroes» προβλήθηκε στο πλαίσιο του λονδρέζικου World Travel Market στις 3 Νοεμβρίου και μονοπώλησε τις συζητήσεις των ελλήνων χρηστών των social media τις προηγούμενες ημέρες, βρίσκοντας παράλληλα θέση και στη θεματολογία των παραδοσιακών μέσων. Αρχικά επειδή οι πιο πολλοί το βρήκαν παλιομοδίτικο και κιτς: πολυχρησιμοποιημένα πλάνα της χώρας μας διαδέχονται το ένα το άλλο με μουσική υπόκρουση ορχηστρικά κομμάτια του Δημήτρη Παπαδημητρίου, τα οποία έχουν τα περισσότερα αποτελέσει ηχητικό σάουντρακ στις τηλεοπτικές σειρές της Μιρέλλας Παπαοικονόμου.
Αντώνης Κιούκας: «Είναι ένα 100% καλλιτεχνικό δημιούργημα, ένα δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ που δημιουργήθηκε για μια συγκεκριμένη χρήση πάνω στην ιδέα ότι η ελληνική μυθολογία και οι ήρωες της αρχαιότητας είναι παρόντες»
Ο σκηνοθέτης Αντώνης Κιούκας της Q-Productions διαψεύδει τη δήλωση του Ρέντκαλ: «Σίγουρα δεν αποζημιώθηκε έπειτα από τη δημοσίευση. O συγκεκριμένος καλλιτέχνης ζει στα Πετράλωνα και έχει επαγγελματική σχέση με τον ΕΟΤ. Θα έπρεπε να είμαι κρετίνος για να χρησιμοποιήσω τη δουλειά του νομίζοντας ότι αυτό θα περνούσε απαρατήρητο». Ο κ. Κιούκας διαθέτει ένα πλούσιο βιογραφικό και διασυνδέσεις με δημόσιους φορείς και κυβερνητικούς παράγοντες. Υπήρξε αναπληρωτής διευθυντής του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης από το 1991 έως το 2004 και εκτελεί χρέη καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ Μαθητικών Ταινιών «Πάμε σινεμά;», το οποίο είναι ενεργό από το 2001 και μετρά επτά διοργανώσεις. Από το 2005 έχει διατελέσει παραγωγός και διευθυντής στις δέκα διοργανώσεις του Athens Fashion Week (υπό την αιγίδα του υπουργείου Οικονομίας και Ανταγωνιστικότητας και του Δήμου Αθηναίων). Η φιλμογραφία του περιλαμβάνει ντοκιμαντέρ.
Πάνος Λειβαδάς: «Η υποδοχή ήταν πολύ θετική, με παρατεταμένο χειροκρότημα και πολύ ωραία αίσθηση»
Επικοινωνήσαμε με το γραφείο της υπουργού Τουρισμού Ολγας Κεφαλογιάννη, από όπου μας παρέπεμψαν στον ΕΟΤ. Σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε κατόπιν με τον γενικό γραμματέα του Οργανισμού Πάνο Λειβαδά εκείνος μας δήλωσε τα εξής: «Κατ’ αρχάς τηρήθηκαν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες που προβλέπει ένας πρόχειρος διαγωνισμός». Στο ερώτημα αν εκείνος είναι ικανοποιημένος από το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα απάντησε το εξής: «Στο επίπεδο το καλλιτεχνικό δεν μπορεί ένας φορέας να εκφράζει γνώμη. Θεωρώ υγιές να υπάρχουν διαφορετικές γνώμες. Ο,τι είναι αποτέλεσμα δημιουργικής εργασίας υπόκειται άλλωστε σε προσωπικές κρίσεις. Δεν μπορούν να είναι όλοι ικανοποιημένοι».
Πίτερ Οικονομίδης: «Αυτό που βλέπει κάποιος είναι εικόνες με λάθος μήνυμα και ακατάλληλη αισθητική. Θα σχολίαζα γενικά ότι το βίντεο δεν προσφέρει τίποτε καινούργιο στην εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό»
Ο Πίτερ Οικονομίδης, ο γνωστός brand strategist, σχολίασε σχετικά με το «Gods, Myths, Heroes»: «Αυτό που βλέπει κάποιος είναι εικόνες με λάθος μήνυμα και ακατάλληλη αισθητική. Αλλωστε δεν διαχωρίζονται αυτά τα δύο. Θα σχολίαζα γενικά ότι το βίντεο δεν προσφέρει τίποτε καινούργιο στην εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό. Νομίζω ότι ζούμε σε μια εποχή που η χώρα έχει την ανάγκη να κάνει μια καινούργια πρόταση. Εχουμε πολλά να δώσουμε και δεν υπάρχει ανάγκη να επανερχόμαστε σε πράγματα που ο κόσμος ήδη γνωρίζει. Εχω πει επανειλημμένως ότι δεν είναι τόσο σημαντικό να διαφημίζουμε την Ελλάδα αλλά τους Ελληνες. Γίνονται τόσο πολλά πράγματα στη χώρα, υπάρχουν άτομα που ξεχωρίζουν, που πάνε μπροστά, που είναι φρέσκοι. Αυτοί προσφέρουν το κάτι καινούργιο. Ενα παράδειγμα επιτυχημένης επικοινωνίας είναι το βίντεο που ετοίμασαν οι «New York Times» για την Αθήνα. Εχει εικόνες από το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον. Δείχνει την Αθήνα που ξέρω αλλά μου παρουσιάζει και πτυχές της που δεν γνωρίζω. Tραβάει, με λίγα λόγια, την προσοχή. Η Ελλάδα πρέπει να δουλεύει με τους καλύτερους στον τομέα τους. Προσέξτε: όχι τους πιο κατάλληλους αλλά τους καλύτερους. Και βεβαίως χρειάζεται να βρεθεί ο τρόπος για να γίνει εφικτή αυτή η διαδικασία». Ο κ. Οικονομίδης επέστησε την προσοχή και σε κάτι ακόμη: «Δεν μπορεί η στρατηγική της επικοινωνίας να χαράσσεται από έναν ειδικό σε θέματα αρχαιολογίας. Διαφωνείτε;».
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ