Οι απευθείας πτήσεις, η διάθεση πληροφορίας στα κινέζικα και η ευκολία απόκτησης visa, αποτελούν τους κρισιμότερους παράγοντες για την επιτυχή προσέλκυση τουρισμού από την Κίνα. Αυτά τα τρία στοιχεία προκύπτουν από την προσπάθεια οργανισμών τουρισμού ευρωπαϊκών πόλεων, οι οποίοι στόχευσαν στην κινεζική αγορά.
Προτεραιότητα αποτελούν επίσης οι νεαρότερες ηλικίες ταξιδιωτών, οι οποίοι ταξιδεύουν για αναψυχή, αναζητούν ουσιαστικές εμπειρίες και είναι διατεθειμένοι να ταξιδέψουν μακριά προκειμένου να τις βιώσουν.
Εκτενή μελέτη των πρακτικών δεκατριών ευρωπαϊκών πόλεων για την προσέλκυση τουρισμού από την Κίνα πραγματοποίησε η Υπεύθυνη Νέων Αγορών του Οργανισμού Τουρισμού Κοπεγχάγης Signe Jungersted. Τις αποτελεσματικότερες από αυτές τις πρακτικές θα παρουσιάσει στο συνέδριο Hospitality.Next: Top Profitability Practices, στις 18 Νοεμβρίου στην Αθήνα, της Boussias Communications.
Το εύρος του προϋπολογισμού που διαθέτουν οι ευρωπαϊκές πόλεις για την προσέλκυση κινέζων τουριστών κυμαίνεται μεταξύ μηδέν και 100.000 ευρώ, καθώς τα ποσά που διαθέτουν οι οργανισμοί τουρισμού ευρωπαϊκών πόλεων είναι περιορισμένα γενικότερα.
Εξι από τις 13 ευρωπαϊκές πόλεις διαθέτουν ιστοσελίδα στα κινέζικα
Πιο συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά τις δραστηριότητες μάρκετινγκ στις οποίες προβαίνουν οι ευρωπαϊκές πόλεις, δέκα στις 13 έχουν δημιουργήσει διαφημιστικές μπροσούρες και άλλο έντυπο υλικό στα κινέζικα. Κατά μέσο όρο, οι ευρωπαϊκές πόλεις έχουν δημιουργήσει δύο με πέντε διαφορετικά έντυπα.
Εξι από τις 13 πόλεις διαθέτουν την ιστοσελίδα τους και στα κινέζικα. Τρεις από τις πόλεις αυτές διαθέτουν ιστοσελίδα με βάση την Κίνα και μόνο μία έχει κινέζικο domain name. Οι πληροφορίες που διαθέτουν στα κινέζικα αποτελούν μέρος μόνο της πληροφορίας που διατίθεται σε άλλες γλώσσες. Τρεις από τις έξι έχουν ωστόσο προσαρμόσει πλήρως το περιεχόμενο αυτό, ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες των κινέζων καταναλωτών.
Πέντε από τις 13 ευρωπαϊκές πόλεις έχουν παρουσία στα κινέζικα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όλες τους στο microblog του Sina Weibo και μία και στο Renren, το κινέζικο αντίστοιχο του Facebook. Η δραστηριότητά τους στα social media εστιάζεται κυρίως στις αναρτήσεις σε blogs και σε διαδικτυακούς διαγωνισμούς.
Εννέα από τις 13 ευρωπαϊκές πόλεις της έρευνας διαθέτουν προσωπικό εξοικειωμένο με την κινέζικη γλώσσα και κουλτούρα και τρεις από αυτές έχουν εμπειρία στον τομέα των δημοσίων σχέσεων και των ψηφιακών μέσων της Κίνας. Εξι ευρωπαϊκές πόλεις διαθέτουν δικά τους γραφεία στην Κίνα.
Οι πόλεις που προχώρησαν πρώτες στην προσέλκυση τουρισμού από την Κίνα –συμπεριλαμβανομένου του Μονάχου, του Αμστερνταμ, του Ελσίνκι και της Βιέννης – εστίασαν σε πιο παραδοσιακά μέσα, όπως το Β2Β μάρκετινγκ (δραστηριότητες PR, ταξίδια εξοικείωσης, έντυπο υλικό κ.λπ.). Σε ό,τι αφορά την αξιοποίηση ψηφιακών μέσων μάρκετινγκ, όλες οι ευρωπαϊκές πόλεις βρίσκονται στο ίδιο αρχικό επίπεδο.