Τα κόμικς έχουν τροφοδοτήσει αρκετές φορές την τηλεόραση, δίνοντας την ιδέα, την αφορμή, την έμπνευση ή το πρωτότυπο υλικό για τη δημιουργία τηλεοπτικών σειρών. Οπως όμως αποδεικνύεται εκ του αποτελέσματος, καμία μέχρι στιγμής ψυχαγωγική σειρά από εκείνες που ζωντάνεψαν τους «χάρτινους ήρωες» δεν γνώρισε τη δημοτικότητα του «Walking dead». Το οποίο αναδεικνύεται σε μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες στην ιστορία της μικρής οθόνης: 13.300.000 άνθρωποι παρακολούθησαν το φινάλε του τέταρτου κύκλου στις 30 Μαρτίου 2014, ενώ περισσότεροι από 17.300.000 παρακολούθησαν την πρεμιέρα του πέμπτου κύκλου στις 12 Οκτωβρίου, με το Twitter να «παίρνει φωτιά» την ώρα της προβολής! Ο θρίαμβος του σίριαλ του AMC δεν είναι τυχαίος: η παραγωγή είναι εξαιρετικά υψηλού επιπέδου, το σενάριο καλογραμμένο, γεμάτο ανατροπές και αγωνία, η σκηνοθεσία αρκούντως υποβλητική και ενίοτε υπαινικτική. Με λίγα λόγια, με το «Walking dead» η μετατροπή ενός κόμικ σε τηλεοπτική σειρά αναβαθμίζει τον όρο «τηλεοπτική ψυχαγωγία» και επιβεβαιώνει ότι τα σύγχρονα σίριαλ όχι απλώς δεν έχουν τίποτε να ζηλέψουν από τον κινηματογράφο αλλά και υπερέχουν σε όρους ποιότητας από τις τελευταίας εσοδείας ταινίες. Στο μεταξύ τα μεγάλα τηλεοπτικά δίκτυα με την παραγωγή και άλλων τέτοιων σειρών τοποθετούν τον πήχη ακόμη ψηλότερα. Συνεχίζοντας και εξελίσσοντας με εντυπωσιακό τρόπο (ένεκα και της τεχνογνωσίας που διαθέτουν σήμερα, παράγοντα που τους επιτρέπει να χρησιμοποιούν όλο και πιο εντυπωσιακά, όλο και πιο αληθοφανή εφέ) μία σχέση αγάπης μεταξύ τηλεόρασης και κόμικς, που ξεκίνησε δειλά και (αρκετά) αδέξια τη δεκαετία του ’50 με το «Adventures of superman».
Η σειρά του AMC «The walking dead» έκανε πρεμιέρα στις 31 Οκτωβρίου 2010 και βασίζεται στο ομώνυμο κόμικ των Ρόμπερτ Κίρκμαν, Τσάρλι Αντλαρντ και Κλιφ Ράθμπερν –κυκλοφορεί στα ελληνικά από τις εκδόσεις Jemma Press σε εξαιρετικά φροντισμένους τόμους. Αν και αρχικά το τηλεοπτικό προϊόν ήταν πιστό στο βιβλίο, στη συνέχεια παρέκκλινε αρκετά, καταφέρνοντας όμως να διατηρήσει το απαραίτητο σασπένς αλλά και να μην προδώσει το ύφος του κόμικ. Η ιστορία αναφέρεται στον αγώνα μιας ομάδας ετερόκλητων ανθρώπων να επιβιώσουν σε έναν κόσμο που έχει κυριευθεί από ζόμπι. Τα οποία όχι μόνο δεν είναι χορτοφάγα αλλά και μεταλλάσσουν σε (επίσης ανθρωποφάγο) ζόμπι όποιον δαγκώσουν. Σε αυτό το απάνθρωπο και εν πολλοίς ανέλπιδο περιβάλλον, περιφερόμενοι σε τοπία εγκατάλειψης, θλίψης και τρόμου (η αριστοτεχνική φωτογραφία παρουσιάζει την αμερικανική ύπαιθρο και τις ερημωμένες πόλεις σαν πίνακες ζωγραφικής) οι ήρωές μας προσπαθούν όχι μόνο να επιβιώσουν αλλά και να διατηρήσουν την ανθρωπιά τους. Θα τα καταφέρουν ή το «τέρας» που πιθανώς κρύβει καθένας από εκείνους (από εμάς) μέσα του θα επικρατήσει; Θα πρυτανεύσει η σύνεση και ο αλτρουισμός ή θα παραδοθεί ο κόσμος των επιζώντων στους νόμους της ζούγκλας; Αυτά είναι και τα ερωτήματα που θέτει μια σειρά που αν εκ πρώτης είναι θρίλερ με έντονο το splatter στοιχείο (οι σκηνές όπου τα ζόμπι κατασπαράσσουν όσους βρίσκονται στον δρόμο τους δεν είναι σε καμία περίπτωση ευχάριστο θέαμα) εξελίσσεται σε ένα (γεμάτο συμβολισμούς) ψυχογράφημα του σύγχρονου ανθρώπου. Ενα δραματικό σχόλιο πάνω στην αγάπη, στη φιλία, στον έρωτα, στη συντροφικότητα, στην εμπιστοσύνη, στην πίστη, στη θρησκεία, που καταφέρνει να προβληματίζει και να συγκινεί –το επεισόδιο όπου δύο από τους πρωταγωνιστές καλούνται να επιβιώσουν αλλά και να προστατεύσουν δύο αθώα(;) κοριτσάκια και ένα βρέφος μέσα σε ένα πυκνό, απειλητικό δάσος γεμάτο πεινασμένους ζωντανούς-νεκρούς είναι ό,τι πιο συγκλονιστικό έχω δει τα τελευταία χρόνια στην τηλεόραση. Τελικά οι «Walking dead» δεν τρομάζουν τόσο με τις ωμές σκηνές βίας όσο με τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζουν τους πολιτισμένους μέχρι πρότινος ήρωές τους: ως θηρία που όταν νιώσουν ότι απειλούνται είναι έτοιμα να κατασπαράξουν (μεταφορικά αλλά και κυριολεκτικά) τον εχθρό τους, ή εκείνον που νομίζουν ότι είναι εχθρός. Στην Ελλάδα η σειρά προβάλλεται από το συνδρομητικό Fox.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ