Στις δικαστικές αίθουσες είναι διατεθειμένη να σύρει η Converse 31 ανταγωνιστικές εταιρείες που, όπως υποστηρίζει, αντιγράφουν το διάσημο μοντέλο παπουτσιών της All Star. Η αμερικανική εταιρεία κατέθεσε ισάριθμες μηνύσεις εναντίον επιχειρήσεων από τον Καναδά, την Αυστραλία, την Ιταλία, την Κίνα και την Ιαπωνία γιατί, κατά τους ισχυρισμούς της, πωλούν απομιμήσεις του μοντέλου Chuck Taylor –το γνωστό πάνινο παπούτσι σήμα κατατεθέν της εταιρείας με τις μαύρες ρίγες και την άσπρη σόλα από καουτσούκ –που την καθιέρωσε παγκοσμίως.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Converse Τζιμ Καλχούν επισήμανε ότι η εταιρεία του καλωσορίζει κάθε είδους θεμιτό ανταγωνισμό αλλά πιστεύει πως «άλλες εταιρείες δεν έχουν το δικαίωμα να αντιγράφουν ένα προϊόν που αποτελεί αμερικανικό σύμβολο και ανήκει στην Converse».
Στο στόχαστρο της αμερικανικής εταιρείας μπήκαν ορισμένα από τα μεγαλύτερα ονόματα του εμπορίου, όπως η Wall Mart, η Kmart και η Skechers. Αλλά ενώ η Converse, η οποία ανήκει στη Nike από το 2003, μηνύει για χρηματική αποζημίωση, φαίνεται ότι η κύρια προτεραιότητά της είναι να απομακρύνει τα προϊόντα των «απατεώνων» από τα ράφια.
Δύσκολο έργο


Για τον σκοπό αυτόν, η εταιρεία κατέθεσε μια δεύτερη καταγγελία στην αμερικανική Επιτροπή Διεθνούς Εμπορίου, η οποία έχει τη δύναμη να αποτρέψει την είσοδο στην αγορά, ακόμη και στη χώρα οποιουδήποτε προϊόντος θεωρείται αντίγραφο ή πλαστό.
Η Converse έχει δύσκολο έργο μπροστά της, καθώς η παραβίαση εμπορικών σημάτων είναι δύσκολο να αποδειχθεί στον κόσμο της μόδας. Η εταιρεία θα πρέπει να αποδείξει ότι οι καταναλωτές συνδέουν το συγκεκριμένο σχέδιο με τον κατασκευαστή και όχι μόνον ότι ένα συγκεκριμένο σχέδιο είναι δημοφιλές.
Η Converse ξεκίνησε την παράδοση των ΗΠΑ στον χώρο των αθλητικών ειδών πολύ προτού εμφανιστούν στο προσκήνιο η Nike, η Adidas και η Reebok, γράφουν οι «New York Times». Η αμερικανική φίρμα κυκλοφόρησε το πρώτο μοντέλο Chuck Taylor το 1917 και η δημοτικότητά του εκτινάχθηκε με το πέρασμα των δεκαετιών.
Η ίδια η εταιρεία υποστηρίζει ότι έχει πουλήσει ένα δισεκατομμύριο ζεύγη του συγκεκριμένου παπουτσιού σε όλον τον κόσμο ενώ έχει δαπανήσει εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια για τη διαφήμισή τους.
Σύμβολο


Τα παπούτσια αυτά έφτασαν στο απόγειο της δημοφιλίας τους μεταξύ των δεκαετιών του 1950 και του 1960 ενώ κατά καιρούς έχουν χαρακτηριστεί από πολλούς σύμβολο της ποπ κουλτούρας. Για χρόνια ήταν το σήμα κατατεθέν μιας άνετης και ασυμβίβαστης γενιάς ανθρώπων, που βρίσκονταν ωστόσο πάντα στο κέντρο της προσοχής. Εσχάτως δε τα Chucks, όπως αλλιώς είναι γνωστό το διάσημο ζευγάρι υποδημάτων, λογίζεται ως σύμβολο μιας γενιάς επαναστατικής και πολλές φορές περιθωριοποιημένης.
Αλλά η αξιοζήλευτη για πολλές εταιρείες, σχεδόν εκατονταετής, ιστορία της Converse δεν υπήρξε πάντα ρόδινη. Τη δεκαετία του 1990 κατέρρευσε και έφτασε στην πτώχευση, για να αναγεννηθεί και να ξαναγνωρίσει μέρες δόξας όταν εξαγοράστηκε από τη Nike. Ο αμερικανικός κολοσσός αθλητικών ειδών αναζωογόνησε τη διάσημη μάρκα με την επέκταση του franchise, εισάγοντας περισσότερα χρώματα και στυλ, αλλά και με το άνοιγμα σε νέες αγορές.
Η αξία των πωλήσεων της Converse έφτανε μόλις τα 205 εκατ. δολάρια, όταν η Nike την έσωσε από το χείλος της καταστροφής. Σήμερα, παρότι αποτελούν ένα ελάχιστο ποσοστό των αξίας 28 δισ. δολαρίων ετήσιων πωλήσεων της Nike, η Converse έχει ουσιαστικά ανακάμψει και οι πωλήσεις της ξεπερνούν τα 1,7 δισ. δολάρια παγκοσμίως.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ