«Και του πουλιού το … γάλα» στον ΑΒ Βασιλόπουλο

Αλλάζει την φυσιογνωμία της η ΑΒ Βασιλόπουλος ΑΕ. Επιστρέφει και πάλι «στου πουλιού το … γάλα» στην πιο σύγχρονη εκδοχή του. Αφετηρία των αλλαγών είναι η ανακαίνιση του μεγάλου καταστήματος που διαθέτει στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, στην Αθήνα, στο ύψος του Ελληνικού.

Αλλάζει την φυσιογνωμία της η ΑΒ Βασιλόπουλος ΑΕ. Επιστρέφει και πάλι «στου πουλιού το … γάλα» στην πιο σύγχρονη εκδοχή του. Αφετηρία των αλλαγών είναι η ανακαίνιση του μεγάλου καταστήματος που διαθέτει στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, στην Αθήνα, στο ύψος του Ελληνικού. Για την οποία μάλιστα δαπάνησε 6 εκατ. ευρώ και αύξησε κατά περίπου 1.000 τετραγωνικά μέτρα του χώρους του και κατά 20 τους εργαζομένους σ΄ αυτό.

Σε μία περίοδο που η αγορά εμφανίζει σημάδια σταθεροποίησης –η πτώση πλέον στο διάστημα Ιανουαρίου –Σεπτεμβρίου έχει περιοριστεί στο 1,4% έναντι του 2013, αλλά όπως σημείωναν στελέχη της εταιρείας οι τελευταίοι μήνες εμφανίζουν οριακή ανάκαμψη –η ΑΒ Βασιλόπουλος από τις κορυφαίες εταιρείες του κλάδου αποφάσισε να αλλάξει τα εμφανή φυσιογνωμικά της χαρακτηριστικά. Εφέτος οι επενδύσεις της άγγιξαν τα 80 εκατ. ευρώ –75 εκατ. ευρώ ήταν η αρχική πρόβλεψη, αλλά ο μητρικός όμιλος έδωσε το περιθώριο στην θυγατρική του να αυξήσει το «μπάτζετ» των επενδύσεων, φού κάποιοι κίνδυνοι έχουν απομακρυνθεί. Και το 2015, όπως είπε ο κ. Λεωνίδας Βρετάκος, επιχειρησιακός διευθυντής της εταιρείας (CΟΟ), το ύψος των επενδύσεων θα αυξηθεί κατά 20% και θα πλησιάσει τα 100 εκατ. ευρώ. Πάντως στη διάρκεια του 2014 η εταιρεία πρόσθεσε στο δίκτυο της, το οποίο πλέον αριθμεί 306 καταστήματα, 20 νέα καταστήματα, 9 με την μέθοδο του φραντσάιζινγκ και ανακαίνισε άλλα 10.

Και πρόσθεσε ότι σύντομα ο αριθμός των εργαζομένων της θα πλησιάσει τους 13.000 –το 55% αυτών είναι μερικής απασχόλησης και το 45% πλήρους απασχόλησης –ενώ μόνο εφέτος προστέθηκαν περίπου 1.300 νέες θέσεις εργασίας. Αναφορικά με το ενδεχόμενο εξαγορών ο κ. Βρετάκος δεν τις απέκλεισε – «τις έχουμε στο ραντάρ μας» είπε χαρακτηριστικά, αλλά όπως είπε «θα επιμείνουμε στην οργανική ανάπτυξη και δεν σκοπεύουμε να κάνουμε εξαγορά οποία θα μας δημιουργήσει προβλήματα». Ωστόσο θεωρεί ότι η συγκέντρωση του κλάδου λιανεμπορίου «έχει ακόμη δρόμο».

Ειδικότερα σχετικά με το κατάστημα του Ελληνικού –δημιουργήθηκε το 1990 κι ήταν το μεγαλύτερο εκείνη την εποχή, όταν ακόμη η εταιρεία ανήκε στον Γεράσιμο Βασιλόπουλο –τα στελέχη της εταιρεία ανέφεραν πως οι ετήσιες πωλήσεις του ανέρχονται στα 35 εκατ. ευρώ και με την ανακαίνιση του εκτιμούν πως θα αυξηθούν κατά 15% – 20%, θα υπερβούν δηλαδή τα 40 εκατ. ευρώ. Διαθέτει πλέον 5.360 τμ χώρους πώλησης και 6.000 τμ υπόγειο πάρκινγκ, ενώ απασχολεί 218 εργαζομένους. Η εταιρεία έχει μηδενικό δανεισμό – «τα αποτελέσματα του εννιαμήνου είναι θετικά» – και μαζί με τους προμηθευτές της δαπανά 100 εκατ. ευρώ στο θέμα των τιμών (προωθητικές ενέργειες κλπ).
Αναφορικά με την ανάπτυξη της, όπως είπε ο κ. Βρετάκος, η έμφαση της είναι η Κρήτη, όπου σήμερα έχει 6 καταστήματα και στην επόμενη τριετία σκοπεύει να δημιουργήσει άλλα 9 και η Μακεδονία, ακολουθεί η Θεσσαλία και ιδιαίτερα η Λάρισα. Τα περιθώρια κερδοφορίας του ελληνικού λιανεμπορίου στις περισσότερες περιπτώσεις κινούνται από 2% ως 4%,μ ενώ στην Ευρωπαϊκή Ενωση είναι 4,5% και πρόσθεσε ακόμη ότι κάθε χρόνο οι τιμές σημειώνουν κάμψη περίπου 2%

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.