Δυο από τα στοιχεία που προκαλούν την περιέργεια στην ταινία «Παν-δη-μία» είναι πρώτον ότι σηματοδοτεί το ντεμπούτο στην σκηνοθεσία μεγάλου μήκους ταινίας του Δημήτρη Πιατά και δεύτερον το ντεμπούτο στον κινηματογράφο ως ηθοποιού και μάλιστα σε πρωταγωνιστικό ρόλο του καθηγητή Φιλοσοφίας Θεοδόση Πελεγρίνη, τέως πρύτανη της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
Η ταινία παρουσιάζεται ως σάτιρα της σύγχρονης ελληνικής πραγματικότητας και έχει «κλείσει» σε δυο φεστιβάλ. Σε λίγες μέρες θα κάνει την πανελλήνια πρεμιέρα της στις Νύχτες Πρεμιέρας που εφέτος κλείνουν τα 20 χρόνια τους και τον επόμενο μήνα θα κάνει την πρεμιέρα της στην Αγγλία συμμετέχοντας στο 7ο London Greek Film Festival το οποίο θα διεξαχθεί στο Λονδίνο από 6 έως 17 Οκτωβρίου.
Εν ολίγοις, στην ταινία ο Θ. Πελεγρίνης υποδύεται μια διασημότητα της τηλεόρασης που βρίσκεται στα πρόθυρα της επαγγελματικής και προσωπικής κατάρρευσης. Πολλά θα κριθούν για το μέλλον του από την στιγμή που αποφασίζει να ανταποκριθεί στο κάλεσμα του Μπος (Δ. Πιατάς) ο οποίος παρουσιάζει την δημοφιλέστερη εκπομπή της τηλεόρασης «Πρόσκληση σε Γεύμα για έναν Υποψήφιο Καλεσμένο.»
«Πρόκειται για μια μαύρη κωμωδία που εκτυλίσσεται σε μία χώρα που υφίσταται την επιδρομή ενός ιού, του «Σύνδρομου της Τζοκόντα»» διαβάζουμε στη σύνοψή της. «Ο ασθενής παύει να έχει αντίληψη του περιβάλλοντος και διαρκώς χαμογελά ενώ η κοινωνία είναι σε χρεοκοπία και καταρρέει…»
Μια trivia πληροφορία που είναι εξίσου ενδιαφέρουσα είναι ότι στην ταινία αξιοποιείται η ταινία μικρού μήκους που είχε γυρίσει ο Πιατάς το 1975 με τίτλο «Μαμά γιατί δε φωνάζεις πια». Μάλιστα, η ταινία είχε επίσημη συμμετοχή στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης εκείνης της χρονιάς. Τα ίδια πρόσωπα που έπαιζαν τότε (Σοφία Κακαρελίδου, Μιχάλης Μητρούσης) εμφανίζονται στο σήμερα.