Κανένα ενδιαφέρον για δύο δρομολόγια άγονων γραμμών της ΝΕΛ

Kαμία πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν εκδήλωσε ενδιαφέρον στην πρόσκληση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου για την κάλυψη με το ίδιο μίσθωμα και αριθμό δρομολογίων των δύο από τις πέντε άγονες γραμμές που εκμεταλλεύεται η ΝΕΛ και από τις οποίες έχει κηρύξει έκπτωτη την εταιρεία ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, με το αιτιολογικό της πλημμελούς και αδικαιολόγητης άρνησης εκτέλεσης των δρομολογίων.

Καμία πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν εκδήλωσε ενδιαφέρον στην πρόσκληση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου για την κάλυψη με το ίδιο μίσθωμα και αριθμό δρομολογίων των δύο από τις πέντε άγονες γραμμές που εκμεταλλεύεται η ΝΕΛ και από τις οποίες έχει κηρύξει έκπτωτη την εταιρεία ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, με το αιτιολογικό της πλημμελούς και αδικαιολόγητης άρνησης εκτέλεσης των δρομολογίων.
Η πρώτη άγονη αφορούσε το βόρειο Αιγαίο και συγκεκριμένα την κάλυψη των γραμμών Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Βαθύ Σάμου, Καβάλα -Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Βαθύ Σάμου, Καβάλα – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Καρλόβασι – Αγ. Κήρυκος και η δεύτερη την κάλυψη της γραμμής Λαύριο – Ψαρά – Μεστά Χίου.
Έτσι ο διαγωνισμός για την κάλυψη των δύο άγονων γραμμών της ΝΕΛ περνάει πλέον στη δεύτερη φάση που είναι αυτός της απευθείας ανάθεσης με ταυτόχρονη προκήρυξη νέου διεθνούς διαγωνισμού.
Η απευθείας ανάθεση για την κάλυψη των γραμμών αναμένεται να γίνει στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) που θα διεξαχθεί την Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου στο υπουργείο Ναυτιλίας.
Πλέον οι εταιρείες που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον για την κάλυψη των γραμμών αναμένεται να υποβάλουν προτάσεις με μεγαλύτερο μίσθωμα, ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξει και αλλαγή ή περιορισμός των δρομολογίων. Πληροφορίες αναφέρουν πως δυο από τις εταιρείες που είχαν δείξει ενδιαφέρον για τις γραμμές αυτές είναι η Hellenic Seaways και η Blue Star Ferries.
Στην πρόσκληση που δεν εκδηλώθηκε κανένα ενδιαφέρον από καμία ακτοπλοϊκή εταιρεία το μίσθωμα για τη γραμμή Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Βαθύ Σάμου ήταν 39.472,73 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο, 32.705,99 ευρώ στη γραμμή Καβάλα – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Βαθύ Σάμου και 33.833,78 ευρώ στη γραμμή Καβάλα – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Καρλόβασι – Αγ. Κήρυκος.
Επίσης στη γραμμή Λαύριο – Ψαρά – Μεστά Χίου για τρία δρομολόγια την εβδομάδα το μίσθωμα ανερχόταν στις 20.165,47 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο.
Τι γίνεται με όσους έβγαλαν εισιτήρια
Η ισχύς της υπουργικής απόφασης ήταν από το πρωί της Τετάρτης και από το υπουργείο Ναυτιλίας σημειώνεται πως όσοι εξέδωσαν εισιτήρια για δρομολόγια που θα παραμείνουν ανεκτέλεστα θα πρέπει να προωθηθούν στον προορισμό τους με μέριμνα της ΝΕΛ.
Παράγοντες της ακτοπλοΐας μετά την αναμενόμενη, όπως τη χαρακτήριζαν, απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας έλεγαν πως δεν αποκλείεται η εξέλιξη αυτή να προκαλέσει νέα δεδομένα στο χώρο και σταδιακά να οδηγηθεί σε μονοπώλια.
Παράλληλα συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των ναυτικών κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για το προσωπικό της ΝΕΛ σε στεριά και θάλασσα λέγοντας πως πολλοί κινδυνεύουν να βρεθούν στο δρόμο.
Στελέχη της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου, η οποία έχει προχωρήσει σε καταγγελία της σύμβασης που αφορά την ακτοπλοϊκή σύνδεση του βορείου Αιγαίου και σε επίσχεση υπηρεσιών, καταγγέλλοντας το υπουργείο Ναυτιλίας για μη τήρηση των συμβατικών υποχρεώσεών του, προειδοποίησαν ότι η εταιρεία δεν θα μείνει με σταυρωμένα χέρια και θα χρησιμοποιήσει κάθε ένδικο μέσο για την πλήρη δικαίωσή της.
Από την πλευρά τους οι κάτοικοι της Λήμνου αναμένουν τις εξελίξεις ευελπιστώντας σύντομα να λυθεί το μακροχρόνιο πρόβλημα των ακτοπλοϊκών δρομολογίων.
Στη ΝΕΛ είχε αναφερθεί στα τέλη Αυγούστου ο κ. Βαρβιτσιώτης κατά τη διάρκεια διημερίδας στη Μυτιλήνη λέγοντας πως μια συγκεκριμένη εταιρεία που δραστηριοποιείται στο βόρειο Αιγαίο και η οποία αδυνατεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της λόγω οικονομικών προβλημάτων, με αποτέλεσμα να έχει καταστεί όμηρος των συμβάσεων.
Ο υπουργός είχε πει ότι η εταιρεία είχε κληθεί σε απολογία, της είχε δοθεί παράταση για να το κάνει και με βάση την απάντησή της θα λαμβάνονταν η απόφαση μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες. Επεσήμανε ότι θα δοθεί οριστική λύση για τις μακροχρόνιες συμβάσεις του βορείου Αιγαίου που δεν εξυπηρετούνται. «Η οποιαδήποτε αλλαγή μέσα στην περίοδο του καλοκαιριού και ιδίως του Αυγούστου ήταν αδύνατη, καθώς ολόκληρος ο ακτοπλοϊκός στόλος ήταν δρομολογημένος» είχε τονίσει.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.