Περισσότεροι από τα δύο τρίτα των Γάλλων αισθάνονται πως δεν γνωρίζουν πολλά για το κρασί, σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση που διεξήχθη για λογαριασμό του γαλλικού περιοδικού «Terre de Vins» («Γη των Οίνων»).
Το κρασί είναι το εθνικό ποτό της Γαλλίας, χώρα που θεωρείται από πολλούς ως η κοιτίδα της παραγωγής ποιοτικού κρασιού στην Ευρώπη και διεθνώς. Ωστόσο το 71% των ερωτηθέντων απάντησαν πως γνωρίζουν λίγα για το θέμα.
Η εταιρία Viavoice ρώτησε 1.015 ενήλικες, στο χρονικό διάστημα μεταξύ 28 και 30 Μαΐου. Η Viavoice συμπέρανε πως η έρευνα ανέδειξε μια «πολύ ελιτίστικη» προσέγγιση του κρασιού στη Γαλλία, δηλαδή ότι γνώση και κατανάλωση χαρακτηρίζουν κυρίως ανθρώπους με μεσαία και ανώτερα εισοδήματα. Το γεγονός αυτό έχει και την αντίστροφη ανάγνωσή του: η μη γνώση και η μικρή κατανάλωση καλού κρασιού οφείλεται στην πίεση που ασκεί η οικονομική κρίση στους οικιακούς προϋπολογισμούς.
Σύμφωνα με την έρευνα, η μεσαία τάξη φαίνεται πως επηρεάζεται από το καλό κρασί, με το 41% των υπαλλήλων γραφείου να ισχυρίζονται πως είναι γνώστες του καλού κρασιού. Στον αντίποδα, μόλις το 16% των εργατών «διέγνωσαν» τον εαυτό τους στην ίδια θέση.