«Πυξίδα» για ακτοπλοϊκά ταξίδια χωρίς φουρτούνες

Ταξιδεύετε με πλοίο και το δρομολόγιο έχει καθυστέρηση; Ακυρώθηκε το ταξίδι; Δεν σας έδωσαν τη θέση ή την καμπίνα που δικαιούσθε; Θέλετε να ακυρώσετε το εισιτήριό σας;

Ταξιδεύετε με πλοίο και το δρομολόγιο έχει καθυστέρηση; Ακυρώθηκε το ταξίδι; Δεν σας έδωσαν τη θέση ή την καμπίνα που δικαιούσθε; Θέλετε να ακυρώσετε το εισιτήριό σας; Με ποιον τρόπο θα αποζημιωθείτε και πού πρέπει να απευθυνθείτε; Πρόκειται για καταστάσεις που προκύπτουν συχνά-πυκνά στις διακοπές του Αυγούστου, όταν η κίνηση κορυφώνεται και το σύστημα λειτουργεί στα όριά του αν όχι πάνω από αυτά.
Απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά αλλά και σε πολλά άλλα δίνει η Ενωση Καταναλωτών Ελλάδος με ενημερωτικό σημείωμά της για τα δικαιώματα των επιβατών. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η άσκηση των δικαιωμάτων αποδεικνύεται με ενυπόγραφη συμπλήρωση σχετικού εντύπου που χορηγείται από την εταιρεία κατά την ενημέρωση για το γεγονός της καθυστέρησης του ταξιδιού.
Τι δικαιούμαι σε περίπτωση που το πλοίο καθυστερήσει να αναχωρήσει από το λιμάνι λόγω βλάβης ή ζημιάς του πλοίου ή υπαιτιότητας της εταιρείας;
Σε περίπτωση καθυστέρησης πάνω από 90 λεπτά από την προγραμματισμένη ώρα απόπλου του πλοίου δικαιούσαι να υπαναχωρήσεις και για αποζημίωση να λάβεις το αντίτιμο του εισιτηρίου που κατέβαλες ή να διαμείνεις στο πλοίο, να λάβεις ελαφρά γεύματα ή αναψυκτικά με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας και να προωθηθείς στον προορισμό του θαλάσσιου ταξιδιού σου με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας.
Να σου χορηγηθεί από την εταιρεία τροφή για καθυστέρηση άνω των 4 ωρών και κατάλυμα στο πλοίο ή σε ξενοδοχείο, εφόσον αυτό είναι εφικτό και καθίσταται αναγκαία η διανυκτέρευση. Να λάβεις αποζημίωση 25% επί του εισιτηρίου ή άλλη αντισταθμιστική παροχή κατόπιν συμφωνίας μόνο εφόσον τελικά προωθήθηκες στον προορισμό σου με το ίδιο ή άλλο πλοίο με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας και η καθυστέρησή σου είναι μία ώρα για προγραμματισμένη διάρκεια ταξιδιού ως τέσσερις ώρες, δύο ώρες για προγραμματισμένη διάρκεια ταξιδιού πάνω από τέσσερις ως οκτώ ώρες, τρεις ώρες για προγραμματισμένη διάρκεια ταξιδιού πάνω από οκτώ και ως 24 ώρες, έξι ώρες για προγραμματισμένη διάρκεια ταξιδιού πάνω από 24 ώρες. Αν η καθυστέρηση είναι διπλάσια του χρόνου που αναφέρεται στις παραπάνω περιπτώσεις, δικαιούσαι αποζημίωση 50% επί του εισιτηρίου. Να λάβεις αποζημίωση διπλάσια του ναύλου επιβάτη καθώς και την επιστροφή του ναύλου οχήματος ή κατόπιν συμφωνίας άλλη αντισταθμιστική παροχή, εφόσον με υπαιτιότητα της εταιρείας δεν προωθήθηκες στον προορισμό σου με το ίδιο ή άλλο πλοίο εντός 24 ωρών από την προγραμματισμένη ώρα απόπλου.
Τι δικαιούμαι σε περίπτωση καθυστέρησης του πλοίου κατά τη διάρκεια του ταξιδιού λόγω βλάβης ή ζημιάς του ή υπαιτιότητας της εταιρείας;
Να υπαναχωρήσεις και να σου επιστραφεί η τιμή του εισιτηρίου που αναλογεί για το υπόλοιπο της διαδρομής ή να συνεχίσεις το ταξίδι σου και να λάβεις αποζημίωση 25% επί του εισιτηρίου ή κατόπιν συμφωνίας άλλη αντισταθμιστική παροχή όταν η καθυστερημένη άφιξη στο λιμάνι προορισμού σου είναι μία ώρα για προγραμματισμένη διάρκεια ταξιδιού ως τέσσερις ώρες, δύο ώρες για προγραμματισμένη διάρκεια ταξιδιού πάνω από τέσσερις και ως οκτώ ώρες, τρεις ώρες για προγραμματισμένη διάρκεια ταξιδιού πάνω από οκτώ και ως 24 ώρες, έξι ώρες για προγραμματισμένη διάρκεια ταξιδιού πάνω από 24 ώρες.
Αν η καθυστέρηση είναι διπλάσια του χρόνου που αναφέρεται στις παραπάνω περιπτώσεις, δικαιούσαι αποζημίωση 50% επί του εισιτηρίου.
Τι δικαιούμαι σε περίπτωση που διακοπεί το ταξίδι σε ενδιάμεσο λιμάνι εξαιτίας βλάβης ή ζημιάς του πλοίου ή λόγω υπαιτιότητας της εταιρείας και εφόσον τελικά προωθήθηκα στον προορισμό μου;
Αποζημίωση 25% επί του εισιτηρίου ή άλλη αντισταθμιστική παροχή κατόπιν συμφωνίας εφόσον τελικά προωθήθηκες στον προορισμό σου με το ίδιο ή άλλο πλοίο με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας και η καθυστερημένη άφιξη στο λιμάνι προορισμού σου είναι μία ώρα για προγραμματισμένη διάρκεια ταξιδιού ως τέσσερις ώρες, δύο ώρες για προγραμματισμένη διάρκεια ταξιδιού πάνω από τέσσερις και ως οκτώ ώρες, τρεις ώρες για προγραμματισμένη διάρκεια ταξιδιού πάνω από οκτώ και ως 24 ώρες, έξι ώρες για προγραμματισμένη διάρκεια ταξιδιού πάνω από 24 ώρες. Αν η καθυστέρηση είναι διπλάσια του χρόνου που αναφέρεται στις παραπάνω περιπτώσεις, δικαιούσαι αποζημίωση 50% επί του εισιτηρίου.
Τι δικαιούμαι σε περίπτωση που απαγορευθεί ο απόπλους του πλοίου λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών;
Να τροποποιήσεις το εισιτήριό σου ή να διαμείνεις στο πλοίο εφόσον κατά την κρίση του πλοιάρχου οι συνθήκες το επιτρέπουν ή να υπαναχωρήσεις και να σου επιστραφεί ο αναλογών ναύλος.
Τι δικαιούμαι σε περίπτωση που ακυρωθεί το ταξίδι με υπαιτιότητα της εταιρείας;
Να λάβεις πλήρη αποζημίωση ή άλλες αντισταθμιστικές παροχές κατ’ επιλογή σου εφόσον δεν ενημερώθηκες μία εβδομάδα πριν από τον προγραμματισμένο απόπλου του ακυρωθέντος δρομολογίου και δεν σου επιστράφηκε το αντίτιμο του εισιτηρίου ή δεν ενημερώθηκες τουλάχιστον 12 ώρες πριν από τον προγραμματισμένο απόπλου του ακυρωθέντος δρομολογίου και δεν προωθήθηκες με άλλο μέσο στον προορισμό σου εντός 12 ωρών από τον προγραμματισμένο απόπλου του ακυρωθέντος δρομολογίου.
Τι δικαιούμαι σε περίπτωση που ακυρωθεί το ταξίδι λόγω βλάβης ή ζημιάς του πλοίου;
Να ενημερωθείς εγκαίρως και εφόσον συμφωνήσεις να προωθηθείς στον προορισμό σου με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας εντός 24 ωρών ή να υπαναχωρήσεις και να σου επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου. Εφόσον δεν προωθηθείς στον προορισμό σου ή δεν υπαναχωρήσεις σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην προηγούμενη περίπτωση, δικαιούσαι να σου χορηγηθεί από την εταιρεία τροφή και κατάλυμα στο πλοίο ή σε ξενοδοχείο, εφόσον αυτό είναι εφικτό και καθίσταται αναγκαία η διανυκτέρευση. Να λάβεις χρηματική αποζημίωση διπλάσια του ναύλου επιβάτη ή άλλη αντισταθμιστική παροχή κατόπιν συμφωνίας εφόσον με υπαιτιότητα της εταιρείας δεν προωθηθείς στον προορισμό σου εντός 24 ωρών.

Πότε επιστρέφεται ολόκληρος ο ναύλος
Τροποποίηση του εισιτηρίου μπορεί να γίνει μέχρι και 48 ώρες πριν τον απόπλου εφόσον υπάρχουν θέσεις

Τι δικαιούμαι σε περίπτωση μη παροχής της θέσης ή του τύπου της καμπίνας που αναγράφεται στο εισιτήριο;

Να υπαναχωρήσεις και να λάβεις την αξία του ναύλου που κατέβαλες (επιβάτη και οχήματος) και χρηματική αποζημίωση προσαυξημένη κατά 100% επί της τιμής του ναύλου επιβάτη ή να ταξιδέψεις σε θέση κατώτερη και να λάβεις τη διαφορά της τιμής του ναύλου επιβάτη μεταξύ της κατηγορίας των θέσεων προσαυξημένη κατά 100% ή έπειτα από αίτημά σου και συμφωνία της εταιρείας να ταξιδέψεις σε θέση ανώτερη καταβάλλοντας τη διαφορά της τιμής του ναύλου μειωμένη κατά 50%. Η καταβολή της διαφοράς δεν ισχύει αν η εταιρεία σου διαθέσει ανώτερη θέση με δική της πρωτοβουλία χωρίς αίτημά σου.
Εχω δικαίωμα να ακυρώσω το εισιτήριό μου;
Ναι. Ανάλογα με τον χρόνο επιστροφής του εισιτηρίου μπορεί να σου επιστραφεί ολόκληρος ο ναύλος ή ποσοστό του ως εξής: ποσοστό 50% εφόσον επιστρέψεις το εισιτήριο έως και 12 ώρες πριν από τον προγραμματισμένο απόπλου. Ποσοστό 75% εφόσον επιστρέψεις το εισιτήριο έως και 7 ημέρες πριν από τον προγραμματισμένο απόπλου. Ολόκληρος ο ναύλος εφόσον επιστρέψεις το εισιτήριο έως και 14 ημέρες πριν από τον προγραμματισμένο απόπλου. Ολόκληρος ο ναύλος ανεξαρτήτως του χρόνου ειδοποίησης για αποδεδειγμένους λόγους ανωτέρας βίας.
Εχω δικαίωμα να τροποποιήσω το εισιτήριο;
Ναι, εφόσον υπάρχουν θέσεις έως και 48 ώρες πριν από τον προγραμματισμένο απόπλου.
Τι δικαιούμαι σε περίπτωση που δεν μου επιτραπεί η επιβίβαση στο πλοίο ενώ έχω στην κατοχή μου έγκυρο εισιτήριο;
Να λάβεις αποζημίωση τριπλάσια της αξίας του ναύλου επιβάτη ή τη συντομότερη προώθηση στον τελικό προορισμό σου με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας, τροφή για καθυστέρηση άνω των τεσσάρων ωρών και κατάλυμα στο πλοίο ή σε ξενοδοχείο εφόσον αυτό είναι εφικτό και καθίσταται αναγκαία η διανυκτέρευση ή μεταφορά σε χρόνο της επιλογής σου. Στην περίπτωση αυτή λαμβάνεις επιπροσθέτως ως αποζημίωση την αξία του ναύλου επιβάτη.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.