Οι ταινίες της εβδομάδας


Βαθμολογία: 5: εξαιρετική, 4: πολύ καλή, 3: καλή, 2: ενδιαφέρουσα, 1: μέτρια, 0: απαράδεκτη, _: χωρίς άποψη

Θεϊκό κόλπο (Svecenikova djeca)
Δραματική κομεντί συμπαραγωγής Σερβίας / Κροατίας 2013, σε σκηνοθεσία Βίνκο Μπρέσαν, με τους Κρέσιμιρ Μίκιτς, Νίκσα Μπούτιγερ, Μαρίζα Σκάριτσιτς.
Η απόφαση του βοηθού ιερέα ενός νησιού των Δαλματικών Ακτών να τρυπά τα… προφυλακτικά των πελατών του χωριού αρχικώς με το αιτιολογικό ότι σκοτώνουν κόσμο προτού καν γεννηθεί και αργότερα επειδή η υπογεννητικότητα της τοπικής κοινωνίας είναι δραματικά μειωμένη προκαλεί μια σειρά ευτράπελα που ως ένα σημείο παρακολουθούνται με χάρη.
Ιδίως οι σκηνές «συνωμοσίας» ανάμεσα στον ασκητικό ιερέα (Κρέσιμιρ Νίκιτς) και στον παχουλό ψιλικατζή (Νίκσα Μπούτιγερ) έχουν κάτι από την ελαφρότητα των ιταλικών κωμωδιών της δεκαετίας του 1970, ενώ οι δύο πρωταγωνιστές της ταινίας μου θύμισαν λίγο το ντουέτο κωμικών Φράνκο Φράνκι και Τσίτσιο Ινγκράτσια.
Το πρόβλημα βρίσκεται στην απότομη αλλαγή της ταινίας από light κωμωδία σε βαρύγδουπο δράμα, κάτι που γίνεται λίγο μετά τη μέση. Αυτή η αλλαγή οφείλεται φυσικά στο ότι οι δημιουργοί της θέλουν να περάσουν το «μήνυμα» πως με αυτά τα πράγματα είναι προτιμότερο να μην παίζουμε γιατί ποτέ δεν ξέρεις πού θα καταλήξουν.
Προσωπικά θεωρώ ότι αυτό δεν συνάδει απολύτως προς τον ως τότε αμιγώς κωμικό χαρακτήρα της, κάτι που δεν εμπόδισε το «Θεϊκό κόλπο» να κερδίσει το βραβείο κοινού στο περσινό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, όπου πρωτοπροβλήθηκε στο τμήμα «Ματιές στα Βαλκάνια».
Bαθμολογία: 2
ΑΘΗΝΑ: ΑΜΙΚΟ, ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΑΝΕΣΙΣ – ΒΑΡΚΙΖΑ – ΛΙΛΑ – ΣΙΝΕ ΨΥΡΡΗ – ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΛΑΪΣ, ΘΕΡΙΝΟΣ – ΧΛΟΗ
Κουβανέζικος έρωτας (Cuban fury)
Κομεντί αγγλικής παραγωγής 2013, σε σκηνοθεσία Τζέιμς Γκρίφιθς, με τους Κρις Ο’ Ντάουντ, Νικ Φροστ, Ρασίντα Τζόουνς.

Δύο βρετανοί χορευτές της salsa, ο ένας πρώην αστέρι που τώρα έχει πάρει κιλά (Νικ Φροστ), ο άλλος αρρενωπός και δημοφιλής (Κρις Ο’ Ντάουντ), αναμετρούνται μέχρι τελικής πτώσεως για τα μάτια μιας κοπέλας (Ρασίντα Τζόουνς). Συμπαθητική κι αυτή η κωμωδιούλα στο μοντέλο της κλασικής βρετανικής feelgood ταινίας που δεν σε τρελαίνει αλλά ποτέ δεν σε προσβάλλει. Αξίζει κυρίως για τα χορευτικά της, που σε ορισμένες στιγμές είναι τόσο αστεία που δεν το πιστεύεις!
Bαθμολογία: 2
ΑΘΗΝΑ: ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ESCAPE IΛΙΟΝ – VILLAGE PENTH – VILLAGE ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ – VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ – VILLAGE COOL ΡΕΝΤΗ – VILLAGE MALL – ΑΕΛΛΩ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΡΙΑ ΒΑΡΚΙΖΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: VILLAGE ΛΙΜΑΝΙ – VILLAGE COSMOS – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΗ
Δείπνο ηλιθίων (Le diner de cons)
Κωμωδία γαλλικής παραγωγής 1998, σε σκηνοθεσία Φρανσίς Βεμπέρ, με τους Τιερί Λερμίτ, Ζακ Βιλρέ.
Ενας εύπορος εκδότης που κάθε Τετάρτη διασκεδάζει με τους φίλους του διοργανώνοντας δείπνα ηλιθίων ανακαλύπτει το ιδανικό θύμα στο πρόσωπο ενός αγαθού υπάλληλου. Και το μετανιώνει! Η εκδίκηση των χαζών σε μια ταινία που στην εποχή της πρώτης προβολής της είχε κάνει ρεκόρ εισπράξεων στη χώρα της και σχετική επιτυχία στη δική μας. Παρακολουθείται με συμπάθεια χάρη στον Ζακ Βιλρέ σε έναν ρόλο που θα ταίριαζε πολύ στον Θανάση Βέγγο και έχει επηρεάσει πολλούς καλλιτέχνες που ανεβάζουν το έργο σε θεατρικό γιατί ενώ δείχνει τέτοιο δεν είναι (ο Βεμπέρ το έγραψε κατευθείαν για την οθόνη).
Bαθμολογία: 2
ΑΘΗΝΑ: ΑΘΗΝΑΙΑ
ΕΠΙΣΗΣ
Για την ταινία «Λόγια και εικόνες» («Words and pictures», Αγγλία, 2013) του Φρεντ Σκεπίσι αρκούμεθα μόνο στην αντιγραφή του δελτίου Τύπου αφού η εταιρεία διανομής της δεν την παρουσίασε, ως είθισται, στους δημοσιογράφους. Ενας καθηγητής Φιλολογίας (Κλάιβ Οουεν) και μια καθηγήτρια Καλών Τεχνών (Ζυλιέτ Μπινός) συγκρούονται κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τους σε ένα ιδιωτικό κολέγιο και το φλερτ που αρχίζει ανάμεσά τους θα προκαλέσει έντονο ανταγωνισμό τόσο ανάμεσα στους ίδιους όσο και ανάμεσα στους μαθητές των τάξεών τους.
Bαθμολογία: 2
ΑΘΗΝΑ: ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS, ΓΛΥΦΑΔΑ – ΑΕΛΛΩ – ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟΥ – ΑΙΓΛΗ, ΣΑΡΩΝΙΔΑ – ΣΙΣΣΥ, Ν. ΜΑΚΡΗ – ΣΙΝΕ ΤΥΜΒΟΣ – ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ, ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ – ΜΑΡΙΕΛ, Π. ΡΑΦΤΗ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΝΑΤΑΛΙ – ΠΑΝΟΡΑΜΑ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.