Η μάχη του breakfast από τις αλυσίδες fast food των ΗΠΑ

Μια τεράστια εμπορική ευκαιρία στο πρώτο - και σημαντικότερο κατά τους διατροφολόγους - γεύμα της ημέρας βλέπουν πολλές εταιρείες fast food στις ΗΠΑ.

Μια τεράστια εμπορική ευκαιρία στο πρώτο –και σημαντικότερο κατά τους διατροφολόγους –γεύμα της ημέρας βλέπουν πολλές εταιρείες fast food στις ΗΠΑ. Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, οι διατροφικές συνήθειες των αμερικανών καταναλωτών τα τελευταία χρόνια έχουν αλλάξει ριζικά καθώς μεγάλο ποσοστό στρέφεται σε τρόφιμα υψηλής πρωτεϊνικής αξίας και χαμηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες. H τάση αυτή δεν πέρασε απαρατήρητη από εταιρείες όπως η McDonald και η Burger King Worldwide, οι οποίες πρόσθεσαν μπιφτέκια στο πρωινό μενού, σε μια προσπάθεια να αυξήσουν τις πωλήσεις.
Οπως επισημαίνει σε δημοσίευμά της η «Wall Street Journal», από τους καταναλωτές που τρώνε τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα εκτός σπιτιού, το 30% υποστηρίζει ότι παίρνει πρωινό, σε σύγκριση με το 40% που προτιμά το μεσημεριανό γεύμα και το 50% το δείπνο.
Επιπλέον, οι εταιρείες ταχυφαγείων τονίζουν ότι το πρωινό είναι γενικά πιο κερδοφόρο για ένα εστιατόριο καθώς τα συστατικά είναι λιγότερο ακριβά.
Η χρηματιστηριακή εταιρεία Bernstein εκτιμά ότι την περασμένη χρονιά το πρωινό αντιπροσώπευε περίπου 25% των εσόδων και 40% των προ φόρων κερδών της McDonald, η οποία πρωτοκαθιέρωσε το «γρήγορο πρωινό» το 1971 και μάλιστα συνεχίζει να ηγείται της κούρσας.
Ωστόσο, η σημαντικότερη πρόκληση για τις αμερικανικές αλυσίδες εστιατορίων γρήγορου φαγητού δεν είναι να ενισχύσουν τα πρωινά που προσφέρουν. Παρά τη σχετική άνοδο στις πωλήσεις τους τα τελευταία χρόνια, το μεγάλο στοίχημα έγκειται στο να καταφέρουν να προσελκύσουν περισσότερους πεινασμένους Αμερικανούς, «οι οποίοι συνεχίζουν να τρώνε πρωινό στο σπίτι και να είναι περισσότερο ανθεκτικοί στην αλλαγή αυτής της ρουτίνας» τονίζει χαρακτηριστικά η αμερικανική εφημερίδα.
Επιπλέον, οι γρήγοροι κοινωνικοί ρυθμοί ζωής δεν επιτρέπουν στους καταναλωτές την πολυτέλεια του να αφιερώσουν χρόνο για να απολαύσουν το πρωινό τους σε ένα εστιατόριο. Σε έρευνά της η εταιρεία ερευνών NPD Group καταγράφει ότι οι Αμερικανοί δαπανούν περίπου 12 λεπτά για την κατανάλωση του πρωινού, σχεδόν το μισό χρόνο από αυτόν που αφιερώνουν για το μεσημεριανό γεύμα (28 λεπτά) ή το δείπνο (24 λεπτά).
Μεγάλος χαμένος στη μάχη αυτή είναι τα δημητριακά, που για χρόνια κυριαρχούσαν στο πρωινό αμερικανικό τραπέζι. Η βιομηχανία των δημητριακών εξακολουθεί να είναι περίπου 10 δισ. δολάρια τον χρόνο αλλά η κατανάλωση έχει μειωθεί. Η Kellogg εκτιμά ότι θα μπορούσε να μειωθεί έως και 4% το τρέχον έτος.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.