Αλλαγή σκυτάλης στη βρετανική αλυσίδα σουπερμάρκετ Tesco

Την παραίτησή του από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Tesco υπέβαλε ο Φίλιπ Κλαρκ έπειτα από απογοητευτικά αποτελέσματα που σημείωσε η εταιρεία το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

Την παραίτησή του από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Tesco υπέβαλε ο Φίλιπ Κλαρκ έπειτα από απογοητευτικά αποτελέσματα που σημείωσε η εταιρεία το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Ο γίγαντας του λιανικού εμπορίου τόνισε σε επίσημη ανακοίνωσή του ότι «λόγω των δύσκολων υφιστάμενων οικονομικών συνθηκών στην παγκόσμια αγορά του εμπορίου οι πωλήσεις και τα κέρδη κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους ήταν κατώτερα των προσδοκιών» και ως εκ τούτου «ο Φίλιπ Κλαρκ συμφώνησε με το διοικητικό συμβούλιο ότι αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή για να παραδώσει τα ηνία σε έναν ηγέτη με νέες προοπτικές και φρέσκο προφίλ».
Τα προσόντα αυτά φαίνεται ότι η εταιρεία τα ανακάλυψε στο πρόσωπο του Ντέιβιντ Λούις, προέδρου στη μονάδα προϊόντων προσωπικής φροντίδας της Unilever, ο οποίος έπειτα από 30 χρόνια στον αγγλοολλανδικό κολοσσό θεωρείται βετεράνος στον τομέα των καταναλωτικών αγαθών. Ο Λούις είναι μάλιστα ο πρώτος «ξένος» που αναλαμβάνει την ευθύνη της Tesco από τότε που ο ιδρυτής της Τζακ Κοέν ξεκίνησε την επιχείρηση πουλώντας είδη παντοπωλείου σε έναν στάβλο ανατολικά του Λονδίνου το 1919.
Η βρετανική αλυσίδα σουπερμάρκετ το τελευταίο διάστημα αγωνίζεται σκληρά για να αντιμετωπίσει την πίεση του ανταγωνισμού και να ανακτήσει μερίδιο της αγοράς από τα γερμανικά εκπτωτικά σουπερμάρκετ Aldi και Lidl. Τον περασμένο μήνα μάλιστα η Tesco κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση στις πωλήσεις της τα τελευταία 20 χρόνια.
Στην ανακοίνωση της αντικατάστασης του Κλαρκ η εταιρεία τονίζει ότι κριτήριο για την επιλογή του Λούις –που θα αναλάβει τα νέα του καθήκοντα από 1ης Οκτωβρίου –ήταν «η βαθιά γνώση του για τις συνήθειες των καταναλωτών και η πλούσια εμπειρία του στην επιτυχή εφαρμογή διαρθρωτικών αλλαγών, στην επιχειρηματική στρατηγική και στην ανάπτυξη του πελατολογίου». Ωστόσο οι αναλυτές επισημαίνουν ότι είναι η εμπειρία του Λούις στη διάδοση και στην ισχυροποίηση ενός εμπορικού σήματος το χαρακτηριστικό στο οποίο βασίζονται οι ιθύνοντες της Tesco για τη γρήγορη ανάκαμψη της εταιρείας.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.