Στο Μαξίμου ο Α. Λοβέρδος για εκκλησιαστική εκπαίδευση

Με θέματα εκκλησιαστικής εκπαίδευσης στην «ατζέντα» του επισκέφθηκε σήμερα το Μέγαρο Μαξίμου ο υπουργός Παιδείας κ. Ανδρέας Λοβέρδος, ο οποίος και συμμετείχε σε σύσκεψη που έγινε παρουσία του πρωθυπουργού κ. Αντώνη Σαμαρά και αντιπροσωπείας απο το Άγιο Όρος.

Με θέματα εκκλησιαστικής εκπαίδευσης στην «ατζέντα» του επισκέφθηκε σήμερα το Μέγαρο Μαξίμου ο υπουργός Παιδείας κ. Ανδρέας Λοβέρδος, ο οποίος και συμμετείχε σε σύσκεψη που έγινε παρουσία του πρωθυπουργού κ. Αντώνη Σαμαρά και αντιπροσωπείας από το Άγιο Όρος.
Εξάλλου όπως δήλωσε σήμερα σε συνέντευξη στο «Αγιορείτικο Βήμα», ο υπουργός Παιδείας μελετάει τη δημιουργία ενός μονοετούς ή διετούς ιερατικού κύκλου σπουδών στη θέση της παλαιάς Δ’ τάξης των εκκλησιαστικών Λυκείων και τη σύνδεσή του με την τριτοβάθμια θεολογική εκπαίδευση.
Στη σύσκεψη που έγινε σήμερα στο Μέγαρο Μαξίμου παρέστησαν εκτός από τον κ. Λοβέρδο, ο υφυπουργός Οικονομικών κ. Γιώργος Μαυραγάνης, ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων κ. Στράτος Σιμόπουλος, ο διευθυντής του γραφείου του Πρωθυπουργού κ. Κώστας Μπούρας, ο διοικητής του Αγίου Όρους κ. Αρίστος Κασμίρογλου και οι αντιπρόσωποι των ιερών μονών του Αγίου Όρους.
Στη σύσκεψη συζητήθηκαν εκπαιδευτικά και οικονομικά θέματα που απασχολούν το Άγιον Όρος και στα περισσότερα από αυτά θα δοθούν λύσεις.
Για τα Θρησκευτικά
Σχετικά με τη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών στα σχολεία και τις σχολικές εορτές ο κ. Λοβέρδος δήλωσε στη συνέντευξή του ότι «το υφιστάμενο μάθημα των Θρησκευτικών συνιστά γνωριμία με τα μορφωτικά αγαθά, τις αξίες και τον πολιτισμό που διαμόρφωσε ο χριστιανισμός και ιδιαίτερα η ορθόδοξη παράδοση».
«Οι ετερόδοξοι χριστιανοί, το θρησκευτικό φαινόμενο γενικά αλλά και οι μεγάλες θρησκευτικές παραδόσεις των λαών διδάσκονται εν μέρει στο δημοτικό σχολείο και συστηματικότερα στο γυμνάσιο και στο λύκειο. Ακόμη, στο πλαίσιο του μαθήματος, τα κοινωνικά και υπαρξιακά προβλήματα του ανθρώπου προσεγγίζονται με πνεύμα διαλόγου, ελευθερίας και καταλλαγής. Με άλλα λόγια, το σύγχρονο μάθημα των θρησκευτικών βοηθά στην κατανόηση της ορθόδοξης παράδοσης και εκφράζει τον θρησκευτικό πολιτισμό μας στο πλαίσιο ενός διαπολιτισμικού διαλόγου με τον θρησκευτικά «άλλον» και «διαφορετικό»» συνέχισε.
Η αργία των Τριών Ιεραρχών
Σχετικά με τη σχολική γιορτή των Τριών Ιεραρχών ο υπουργός Παιδείας είπε ότι μετά από σχετική επιστολή της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος μελέτησε επισταμένως το ζήτημα και πρόσφατα τροποποίησε τον χαρακτηρισμό της εορτής των Τριών Ιεραρχών για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση από αργία σε σχολική εορτή, όπως εδώ και χρόνια ισχύει για την πρωτοβάθμια, «ώστε να υπάρχει ενιαία αντίληψη για τον χαρακτήρα της σχολικής αυτής εορτής σε όλες της βαθμίδες της εκπαίδευσης και να μην καταστρατηγείται το νόημα και το περιεχόμενο της σχολικής εορτής και να μετατρέπεται ουσιαστικά σε σχολική αργία».
Έτσι, για το σχολικό έτος 2014-15 η θρησκευτική εορτή των Τριών Ιεραρχών την 30ή Ιανουαρίου 2015 δεν αποτελεί ημέρα αργίας για τα γυμνάσια, γενικά και επαγγελματικά λύκεια, δημόσια και ιδιωτικά, ημερήσια και εσπερινά, αλλά ορίζεται για όλες τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ως ημέρα εορτής, κατά την οποία γίνεται εκκλησιασμός και δραστηριότητες σχετικά με την προσφορά των Τριών Ιεραρχών στα γράμματα.
Σχετικά με την πρόσφατη επίσκεψη του στο Άγιο Όρος, ο κ. Λοβέρδος δήλωσε ότι «η επίσκεψη αυτή δεν ήταν η πρώτη και σίγουρα όχι η τελευταία. Ο Άθως αποτελεί για την Ελλάδα και τον κόσμο όλο σημείο αναφοράς. Είναι ένας τόπος μοναδικός. Κάθε επισκέπτης είναι εξ ορισμού προσκυνητής και οφείλει να προετοιμαστεί όχι μόνο σωματικά αλλά και πνευματικά. Σε αυτή μου την επίσκεψη είχα την ευκαιρία να ζήσω την χαρά μιας μεγάλης εορτής και να συμμετάσχω σε μιαν αγρυπνία με αγιορείτικο τυπικό. Η εμπειρία υπήρξε μοναδική και γι αυτό ευχαριστώ και από εδώ όλους τους πατέρες που μας φιλοξένησαν τόσο γενναιόδωρα».
Όσον αφορά το ΙΕΚ που προτάθηκε να λειτουργήσει, ο κ. Λοβέρδος δήλωσε: «Η ιστορική διαδρομή και η προσφορά της Αθωνιάδος στην ελληνική παιδεία, το έθνος και το Άγιον Όρος είναι γνωστά και δεδομένα και δίδουν την αφορμή να διατυπωθούν προτάσεις, προκειμένου να συνεχιστεί η λειτουργία της και να αναβαθμιστεί ο ρόλος και η προσφορά της.
Όπως ίσως γνωρίζετε, η απόφαση για ίδρυση ΙΕΚ στην Αθωνιάδα υπάρχει από το 2005. Η πρότασή μου σκοπό έχει να αναβαθμίσει τη Σχολή και ταυτοχρόνως να προσφέρει στις 20 Μονές της αθωνικής πολιτείας τους αναγκαίους τεχνίτες για τη στήριξη του σημαντικού έργου τους. Γι’ αυτό και πρότεινα να αναπτυχθούν ειδικότητες σχετικές με τη ζωή και το έργο των μονών, όπως αυτές του συντηρητή έργων τέχνης συντήρησης υφάσματος, βιβλιοδεσίας, αγιογραφίας, βυζαντινής μουσικής, ξυλογλυπτικής, αργυροχρυσοχοΐας, μεταλλοτεχνίας, κοσμηματοποιίας, σχεδίου, δασοκομικής, μελισσοκομίας, οινοποιίας».
Τέλος, ανέφερε ότι το υπουργείο Παιδείας μελετά και σχεδιάζει «την ουσιαστική και ποιοτική αναβάθμιση της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης μέσα από στοχευμένες παρεμβάσεις, όπως είναι η -για πρώτη φορά- εκπόνηση προγραμμάτων σπουδών και διδακτικών βιβλίων ειδικά για τα εκκλησιαστικά γυμνάσια και λύκεια».

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.