Καλοκαίρι 2013. Εκείνη φορά ένα μπλε ελεκτρίκ καλοκαιρινό φόρεμα και σανδάλια. Περπατά σαν γαζέλα, είναι αέρινη και θυμίζει κοριτσάκι. Αμακιγιάριστη, με τα μαλλιά πιασμένα ατημέλητα, κάθεται οκλαδόν στο γραφείο και συζητεί με τους συνεργάτες της λεπτομέρειες για τα θέματα του ηλεκτρονικού περιοδικού της. Παραδίπλα, σε ένα άλλο γραφείο, ακούγεται η φωνή του: «Δεν θέλω αηδίες. Σου είπα ότι ή θα το βγάλουµε και θα τα σαρώσουµε όλα ή να πάει να πνιγεί!». Λίγα λεπτά αργότερα ανοίγει η πόρτα και μπαίνει εκείνος. Καλοντυμένος, όπως πάντα, ελαφρώς καταβεβλημένος, αλλά με μια περίεργη ακτινοβολία. Δεν μπορείς να τον δεις αποκομμένο από τον μύθο που τον συνοδεύει εδώ και χρόνια. Μιλάει ευγενικά και αμέσως δημιουργεί αίσθηση οικειότητας. Εκείνη σηκώνεται, βγαίνει από το γραφείο και επιστρέφει με έναν χυμό: «Πιες τον, θα δροσιστείς» του λέει τρυφερά και αποχωρεί διακριτικά.
«Η Τζένη είναι το στήριγµά µου, είναι ο άνθρωπος που αν δεν υπήρχε στη ζωή µου θα είχα φουντάρει. Εφτασα και ξεπέρασα τα όριά µου µε όλα όσα συνέβησαν µε την ΙΜΑΚΟ, καταστράφηκα και εκείνη δεν στήριξε µόνο εµένα αλλά και τα παιδιά µου, το σπίτι µας, ό,τι µας απέµεινε. Η Τζένη είναι το πιο δυνατό κορίτσι της ζωής µου»
. Βουρκώνει τόσο ώστε να γυαλίσει το μάτι αμυδρά. Και εκείνη, όταν θα έλθει η ώρα να μου μιλήσει, θα πει για τον Πέτρο της ζωής της: «Ανθρωποι που στηρίξαµε και πιστέψαµε µας εξαπάτησαν και µας οδήγησαν στη χρεοκοπία. Ο Πέτρος ποτέ δεν ασχολήθηκε µε τα οικονοµικά. Εµπιστευόταν τους συνεργάτες του τυφλά και γι’ αυτό όταν ήρθε η καταστροφή ήταν πολύ αργά. Εδωσε ό,τι είχαµε και δεν είχαµε και τα δύο σπίτια µας για να πληρωθούν τα χρέη και η µισθοδοσία. Δεν µας έµεινε τίποτα. Σήκωσα κι εγώ τα χρήµατα που είχα για τις σπουδές των παιδιών µου. Νόµιζα ότι θα πεθάνει». Δακρύζει και σταματά τη συζήτηση. Αυτό είναι το μαύρο κεφάλαιο στο παραμύθι του Πέτρου Κωστόπουλου και της Τζένης Μπαλατσινού με τίτλο «Από το ρετιρέ στο υπόγειο». Η ΙΜΑΚΟ χρεοκόπησε, τα περιοδικά που δημιούργησε ο βασιλιάς του lifestyle έκλειναν το ένα μετά το άλλο, οι εργαζόμενοι σκόρπισαν, το κάστρο γκρεμίστηκε. Χιλιάδες δημοσιεύματα μίσους και λατρείας ως και σήμερα αφιερωμένα στον «Petran» ή στον «θείο». Εκείνος μαζεύει τα κομμάτια του και προσπαθεί να συνεχίσει. Ο Γιάννης Λάτσιος τού ανοίγει την πόρτα του ΑΝΤ1 και του δίνει χώρο για το «Βράδυ». Ακολουθεί η ανάθεση του «Πρωινού» στο Mega. Αν και αρχικά αποφασίζει να μην έχει την Τζένη στο πλάι του, γιατί, όπως θα πει, «δεν κάνει καλό σε ένα ζευγάρι να είναι όλη µέρα µαζί, και στη δουλειά και στο σπίτι», εν τέλει την επιλέγει. Για μία ακόμη φορά εκείνη τον στηρίζει, τον συγκρατεί και τον εμψυχώνει. Στο τέλος της σεζόν ανακοινώνει την αποχώρησή του και την απόφασή του να κάνει εκδοτική επανεκκίνηση.
Καλοκαίρι 2014. Κεραυνός εν αιθρία στα περίχωρα του lifestyle. Με ένα δελτίο Τύπου το ζευγάρι ανακοινώνει την απόφασή του να προχωρήσει σε διαζύγιο ζητώντας παράλληλα σεβασμό απέναντι στα τρία παιδιά τους: την Αμαλία, την Αλεξάνδρα και τον Μάξιμο. Οι μισοί αναζητούν τις αιτίες, οι υπόλοιποι ισχυρίζονται πως το περίμεναν εδώ και καιρό. Ο Τύπος οργιάζει. Σενάρια, εικασίες, πληροφορίες, ιστορίες γι’ αγρίους. «Χώρισαν γιατί η Τζένη δεν άντεχε άλλο» υποστηρίζει μεγάλο κομμάτι σχολιαστών και ειδικών –λες και γνωρίζουν από πρώτο χέρι το τι συμβαίνει –επί των lifestyle διαζυγίων. «Παίρνουν εικονικό διαζύγιο για να διαφυλάξει η Τζένη ό,τι απέμεινε από την περιουσία τους καθώς η κατάσταση γίνεται όλο και πιο πιεστική. Το σπίτι της Μυκόνου πουλήθηκε και αυτό της Φιλοθέης επίσης βγαίνει προς πώληση. Τι θα μείνει μετά; Τα παιδιά σπουδάζουν…». Λογικά και αναμενόμενα όλα αυτά.
Ολα τα παραμύθια έχουν δράκους, νεράιδες και μηχανορραφίες. Ετσι άλλωστε άρχισε αυτή η σχέση, σαν παραμύθι. Αν και γνωρίζονταν χρόνια, δεν είχαν ποτέ σκεφθεί ότι θα ήταν ζευγάρι. Ενα εξώφυλλο, μια φωτογραφία έκανε κλικ στον εκδότη και ακολούθησε ένας έρωτας που ανέβηκε τα βράχια της Μυκόνου για να επισημοποιηθεί το 1994 και μεταλλάχθηκε σε αγάπη και σε είκοσι χρόνια κοινής πορείας και στήριξης. Ολα αυτά τα χρόνια οι φήμες δεν έπαψαν να κυκλοφορούν. Είκοσι φορές τους έχουν χωρίσει, τους έχουν χρεώσει ατασθαλίες, ακόμη και σκηνές από τον «Πόλεμο των Ρόουζ». Λίγες φορές αντέδρασαν και αυτό για να προστατεύσουν τα παιδιά τους. Η Τζένη βράχος δίπλα του και εκείνος, που πάντα ήξερε να αγαπά τις γυναίκες –γιατί τις ξέρει καλά και τις αγαπά -, είχε το στήριγμά του. Κανείς δε φανταζόταν τη δύναμη που έκρυβε μέσα της αλλά και κανείς δεν περίμενε και την απόφασή της να χωρίσουν οι ζωές τους.
Ο Π. Κωστόπουλος βρίσκεται στη Μύκονο με τον γιο του και η Τζένη Μπαλατσινού στην Πάτμο. Περιμένουν να κοπάσει η καταιγίδα. Δεν απαντούν στα τηλέφωνα τα οποία είναι κλειστά και ανοίγουν το βράδυ. Ελάχιστα μηνύματα, σύντομες συνομιλίες μόνο με ανθρώπους που εμπιστεύονται. Οι συνεργάτες του πάλαι ποτέ ισχυρού εκδότη προσπαθούν να τον εμψυχώσουν: «Είσαι γενναίος και πέρασες πολύ χειρότερα». Ο ίδιος στο Νησί των Ανέμων προσπαθεί να ξορκίσει τα φαντάσματα του παρελθόντος. Δύσκολο. Η ζωή δίχως τη γυναίκα της ζωής του δεν είναι ούτε θα γίνει ποτέ η ίδια. Αλλωστε οι μεγάλοι έρωτες ποτέ δεν γίνονται πολιτισμένες σχέσεις. Δεν βρίσκουν διέξοδο τα μεγάλα συναισθήματα τόσο απλά και προβλέψιμα. Οι παλιοί συνεργάτες του αγωνιούν. Θα τα καταφέρει; Αυτή τη φορά το χτύπημα είναι δυνατό. «Ο Πέτρος έχει χάρισµα. Πάντα τον ζήλευαν ακόµη και αυτοί που δούλευαν γι’ αυτόν και ήθελαν να γίνουν σαν αυτόν αλλά δεν µπορούσαν. Μακάρι να αντέξει και αυτή τη φορά» εξομολογείται παλιά συνεργάτις του. Ο χρόνος θα δείξει.
ΥΓ.: Και για όσους πιστεύουν πως τα δελτία Τύπου αφορούν παραστάσεις και όχι ζωές μπορεί να έχουν δίκιο. Ομως η παράσταση έχει αρχή, μέση και τέλος. Και όταν κλείσει η αυλαία, κανείς θεατής δεν μπορεί να δει το παρακάτω…
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ