«Είναι χρέος μας να κάνουμε και το επόμενο βήμα, ώστε η ναυτιλία να γίνει από τους κεντρικούς πυλώνες ανάπτυξης για την Ελλάδα σε αυτή την κρίσιμη καμπή, με περαιτέρω συμβολή στο ισοζύγιο εξωτερικών πληρωμών και στη δημιουργία θέσεων απασχόλησης, και με ισχυρή πολλαπλασιαστική επίδραση στην ευρύτερη οικονομία» επεσήμανε μιλώντας σε συνέδριο του Economist o πρόεδρος της Capital Product Partners, κ.Βαγγέλης Μαρινάκης.
Και πρόσθεσε πως «η υπάρχουσα υποδομή, τα έμπειρα στελέχη και το δίκτυο εταιρειών και συνεργατών που πλαισιώνουν τον ελληνικό εφοπλισμό θα πρέπει να γίνουν θέλγητρα για την προσέλκυση και ξένων ναυτιλιακών εταιρειών.».
Είπε επίσης ότι «η ελληνική ναυτιλία είναι δύναμη ισχύος για την Ελλάδα και είναι χρέος μας να χτίσουμε περαιτέρω πάνω σε αυτό το μεγάλο κεφάλαιο. Ας μην ξεχνάμε ότι όσο μεγαλώνει ο κλάδος της ναυτιλίας, τόσο μεγαλύτερη θα είναι και η εισχώρηση στην ευρύτερη οικονομία των best practices, τα οποία επέτρεψαν στους έλληνες πλοιοκτήτες να μεγαλουργήσουν όπως π.χ. η εξωστρέφεια, η γρήγορη προσαρμογή στις εναλλασσόμενες συνθήκες των διεθνών αγορών, η διαφάνεια αλλά και η αναζήτηση ευκαιριών σε παγκόσμιο επίπεδο στα πλαίσια του διεθνούς ανταγωνισμού.»
Επιπροσθέτως ο κ. Μαρινάκης τόνισε πως ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος, κατέχει ηγετική θέση στην παγκόσμια αγορά . «Μερικές φορές οι αριθμοί έχουν σημασία και γι’ αυτό θα σας δώσω τους πιο κρίσιμους. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Μαρτίου 2014, οι έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν πάνω από 3,900 ποντοπόρα πλοία. Αν τα δούμε σε όρους χωρητικότητας ο ελληνόκτητος στόλος ηγείται της παγκόσμιας ναυτικής αγοράς με 291 εκατομμύρια τόνους, έχοντας ουσιαστικά διπλασιαστεί σε χωρητικότητα τα τελευταία 15 χρόνια.»
Συμπλήρωσε ακόμη ότι «οι έλληνες πλοιοκτήτες κινήθηκαν επίσης γρήγορα και με μεγάλη επιτυχία τα τελευταία χρόνια προκειμένου να αποκτήσουν παρουσία στις διεθνείς χρηματαγορές, αντιλαμβανόμενοι την σημασία άντλησης κεφαλαίων από άλλες πηγές πέρα του παραδοσιακού τραπεζικού δανεισμού. Σήμερα το 52% των εισηγμένων ναυτιλιακών στα δύο μεγαλύτερα χρηματιστήρια στο κόσμο – New York Stock Exchange και NASDAQ – έχει Έλληνες ιδιοκτήτες. Αυτό σημαίνει ότι πάνω από 20 εταιρίες ελληνικών συμφερόντων, διαπραγματεύονται στα χρηματιστήρια της Νέας Υόρκης και του Λονδίνου.»
Και συμπλήρωσε ότι «σημαντικό είναι επίσης οι έλληνες πλοιοκτήτες όχι μόνο μεγάλωσαν την παρουσίας τους στους παραδοσιακούς κλάδους μεταφοράς χύδην ξηρού και υγρού φορτίου, αλλά ανοίχτηκαν και σε άλλους κλάδους όπως τα containers, την μεταφορά φυσικού αερίου αλλά και στον κλάδο υποθαλάσσιας εξόρυξης και έρευνας πετρελαίου.»
Έκανε λόγο για σημαντική συνεισφορά της ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία και στη συνοχή της κοινωνίας σημειώνοντας ότι ναυτιλιακός κλάδος, σύμφωνα με τα πρόσφατα δημοσιευμένα στοιχεία προσεγγίζει το 7% στο Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν της Ελλάδας και απασχολεί άμεσα ή έμμεσα περισσότερους από 350.000 εργαζόμενους, ενώ το ναυτιλιακό συνάλλαγμα καλύπτει 50% του πλεονάσματος στο ισοζύγιο υπηρεσιών.
Ο κ. Μαρινάκης είπε ακόμη πως «η δημιουργία ενός νέου, σύγχρονου, διεθνούς ναυτιλιακού κέντρου στον Πειραιά – την καρδιά της ελληνικής ναυτιλίας – που θα πλαισιώνει τις υπάρχουσες ναυτιλιακές εταιρείες με μακροπρόθεσμη στρατηγική και δράσεις, θα διαθέτει δομές εκκόλαψης νέων εταιρειών -τα λεγόμενα start ups- και θα προσφέρει ένα one stop shop για τις ξένες ναυτιλιακές εταιρείες πού θέλουν να εγκατασταθούν στον Πειραιά, είναι μια καλή αρχή. Η επένδυση στην εκπαίδευση των ναυτικών μας και των στελεχών μας είναι επίσης σημαντική, προκειμένου να συνεχιστεί η ναυτική μας παράδοση και να διατηρήσουμε το πολύτιμο know how, που έχουμε αναπτύξει. Ίσως όμως το πιο σημαντικό είναι να υπάρξει ένα σταθερό κανονιστικό και φορολογικό πλαίσιο για τις ναυτιλιακές εταιρείες που εγκαθίστανται στην Ελλάδα και το οποίο το κράτος θα δεσμευθεί να στηρίξει για το απώτερο μέλλον.»