Τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια, καθώς και η δημιουργία χρηματοοικονομικών εργαλείων για την ενίσχυση της καινοτομίας των νέων επιχειρήσεων και τη μείωση της ανεργίας τέθηκαν στο επίκεντρο κατά την πρώτη συνάντηση του υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Νίκου Δένδια με το προεδρείο της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών (ΕΕΤ), την Τετάρτη.
Με το θέμα των κόκκινων δανείων να είναι μείζων για την τρόικα, το υπουργείο επιχειρεί να δημιουργήσειμέχρι τον Σεπτέμβριο μηχανισμό αντιμετώπισης, ζητώντας τη συνεργασία των τραπεζών.
Κατά την πρώτη αυτή συνάντηση γνωριμίας συζητήθηκε επίσης το νέο ΕΣΠΑ και πως μπορεί να διοχετευτούν τα κεφάλαια γρήγορα στην αγορά. Υπενθυμίζεται ότι η Ελλάδα πρέπει να στείλει στην ΕΕ, έστω την αρχική άποψη των επιχειρησιακών σχεδίων, μέχρι τις 17 Ιουλίου 2014. Στόχος είναι να δημιουργηθεί και για το ΕΣΠΑ σύνθετος μηχανισμός που θα επιτυγχάνει την μόχλευση κεφαλαίων.
Ο κ. Δένδιας ζήτησε επίσης από τις τράπεζες τη συνεργασία τους για την επιστροφή της χώρας στην ανάπτυξη.
Πώς θα διευθετηθούν τα κόκκινα δάνεια
Στη δημιουργία μηχανισμού ώστε να αντιμετωπιστούν κατά περίπτωση τα κόκκινα δάνεια προσανατολίζεται το υπουργείο Ανάπτυξης σε συνεργασία πάντα με τις τράπεζες, όπως προέκυψε από όσα αναφέρθηκαν στη συνάντηση του Ν.Δένδια με την ΕΕΤ.
Στο πλαίσιο αυτό συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις και μεταξύ των στελεχών του υπουργείου Ανάπτυξης και των τεχνικών κλιμακίων τρόικας.
Ο μηχανισμός αυτός θα αποφαίνεται, καθιστώντας το σαφές και για το τραπεζικό σύστημα, ποιες επιχειρήσεις μπορούν να επιβιώσουν και να δημιουργήσουν νέες θέσεις απασχόλησης ώστε να τους δοθεί μια δεύτερη ευκαιρία μέσα από τη διευθέτηση των μη εξυπηρετούμενων δανείων τους.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στόχος του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης είναι να δημιουργηθεί ένα «καλάθι χρηματοπιστωτικών προϊόντων» στο οποίο θα περιλαμβάνεται και ο Κώδικας Δεοντολογίας για τη διευθέτηση των μη εξυπηρετούμενων δανείων των επιχειρήσεων και των νοικοκυριών που υπάρχει σήμερα, σε συνδυασμό με την αναμόρφωση του πτωχευτικού δικαίου, αλλά και με επιπλέον δικλείδες ασφαλείας.
Ο στόχος είναι μέσα στο καλοκαίρι να τεθούν οι κατευθυντήριες γραμμές προκειμένου τον Σεπτέμβριο στην καλύτερη περίπτωση να αρχίσει να τρέχει ο μηχανισμός.
Σύμφωνα με ανώτατο στέλεχος του υπουργείου Ανάπτυξης «εάν δεν εξυγιανθούν κάποια οχήματα ώστε να υπάρξουν επενδύσεις, το σύστημα δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει», ενώ το ίδιο στέλεχος συμπλήρωσε ότι η συνεργασία υπουργείου τραπεζών είναι σημαντική καθώς: το τραπεζικό σύστημα μόνο με τα δικά του κριτήρια δεν μπορεί να το αντιμετωπίσει το πρόβλημα.