Με καθυστέρηση περίπου 4,5 ωρών κατέπλευσε το πρωί της Τετάρτης στο λιμάνι του Πειραιά το επιβατηγό – οχηματαγωγό πλοίο της ANEK «Κρήτη ΙΙ», στο οποίο παρουσιάστηκε βλάβη στη δεξιά κύρια μηχανή, ενώ έπλεε ανοικτά της Μήλου με αποτέλεσμα να πλεύσει μέχρι τον τελικό προορισμό του με μειωμένη ταχύτητα.
Το πλοίο ήταν προγραμματισμένο να «δέσει» στον Πειραιά στις 06.30 και τελικά έφτασε στις 11.10, σύμφωνα με το Λιμενικό.
Είχε ξεκινήσει από το Ηράκλειο Κρήτης μεταφέροντας 597 επιβάτες και 95 άτομα πλήρωμα, 117 φορτηγά, 103 Ι.Χ. αυτοκίνητα και 10 δίκυκλα.
Είναι η τρίτη βλάβη σε πλοίο της ακτοπλοΐας μέσα σε χρονικό διάστημα 48 ωρών. Τη Δευτέρα στο λιμάνι του Πειραιά επέστρεψε το πλοίο «Μυτιλήνη» λόγω μηχανικής βλάβης, ενώ κάτι αντίστοιχο συνέβη και στο επιβατηγό-ταχύπλοο Master jet το οποίο έφτασε στον Πειραιά με καθυστέρηση.
Σε κάθε περίπτωση το αποτέλεσμα είναι συνήθως η ματαίωση δρομολογίων ή η καθυστερημένη επαναδρομολόγηση του πλοίου (μετά την αποκατάσταση της ζημιάς) και η ταλαιπωρία των επιβατών.
Σύμφωνα με στοιχεία της αρμόδιας υπηρεσίας της Διεύθυνσης Επιθεώρησης Πλοίων του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, κατά το 2011 καταγράφηκαν 23 περιστατικά με ζημιές σε επιβατηγά πλοία. Το 2012 οι βλάβες έφθασαν τις 49 και το 2013 περιορίστηκαν στις 26.
Αναφορικά με το είδος της ζημιάς που ακινητοποιεί τα πλοία, η πιο συχνή είναι η πρόσκρουση σε προβλήτα, ενώ έχουν καταγραφεί επίσης η απώλεια άγκυρας, η πρόσκρουση ή σύγκρουση με άλλο πλοίο κ.ά. Σχετικά με τις μηχανοηλεκτρολογικές βλάβες στα πλοία υπό ελληνική σημαία που μεταφέρουν επιβάτες, το 2012 καταγράφηκαν 110 περιπτώσεις με διάφορα αίτια.
Σε περίπτωση που εμφανιστεί βλάβη στο πλοίο, ενημερώνεται το Λιμενικό, το οποίο εκδίδει προσωρινά απόφαση απαγόρευσης απόπλου ως την αποκατάστασή της. Άδεια απόπλου δίδεται μόνο μετά την προσκόμιση του κατάλληλου σχετικού βεβαιωτικού από τον παρακολουθούντα το πλοίο νηογνώμονα.
Όπως αναφέρουν στελέχη του Λιμενικού,«απαγορεύεται ο απόπλους από τα τοπικά λιμεναρχεία και ακολούθως ενημερώνεται ο Κλάδος Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων (ΚΕΕΠ) και ο αντίστοιχος Αναγνωρισμένος Οργανισμός (ΑΟ) που εκδίδει τα πιστοποιητικά κλάσης –εφόσον το πλοίο είναι ενταγμένο σε κλάση. Αν ο φορέας έκδοσης των πιστοποιητικών ασφαλείας και προστασίας του περιβάλλοντος είναι ο εν λόγω οργανισμός, τότε ενημερώνεται ο ίδιος ΑΟ. Τον συντονισμό των ενεργειών έχει ο ΚΕΕΠ, ο οποίος ενεργεί λαμβάνοντας υπόψη τις εκθέσεις επιθεώρησης που έγιναν είτε από τους επιθεωρητές του ΚΕΕΠ ή τοπικών κλιμακίων επιθεώρησης πλοίων των λιμενικών αρχών είτε από νηογνώμονα κατά περίπτωση».
Στελέχη της αρμόδιας υπηρεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας σημείωναν χαρακτηριστικά ότι«οι βλάβες και οι ζημιές δεν οφείλονται κατά κύριο λόγο στην ηλικία του πλοίου. Εξαρτώνται σε μεγάλο ποσοστό από τον βαθμό συντήρησης του πλοίου, σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή. Η συντήρηση αποτελεί συνεχή υποχρέωση της εταιρείας και του πλοίου να ακολουθείται στο διηνεκές. Επιπλέον επηρεάζεται και από άλλους παράγοντες, οι περισσότεροι των οποίων είναι αστάθμητοι, όπως οι συνθήκες και οι ιδιαιτερότητες της θαλάσσιας διαδρομής που εκτελεί το πλοίο».