Αφαιρούνται από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) τα ακίνητα-«φιλέτα» του Παράκτιου Μετώπου της Αττικής, που μεταβιβάστηκαν προ ημερών στον φορέα των ιδιωτικοποιήσεων από την αρμόδια διυπουργική επιτροπή, κατά παρέκκλιση από τις προγραμματικές δηλώσεις του πρωθυπουργού κ. Αντώνη Σαμαρά.
Μετά τον σάλο που προκάλεσε η αποκάλυψη της ηλεκτρονικής έκδοσης του «Βήματος» περί μεταβίβασης των ακινήτων στο ΤΑΙΠΕΔ, η οποία αναδημοσιεύθηκε από το σύνολο του Τύπου, η κυβέρνηση κατευθύνεται στην ανάκληση της επίμαχης απόφασης, σύμφωνα με πηγές κοντά στην υπόθεση.
Τα επίμαχα ακίνητα είναι τρία. Το πρώτο, έκτασης 176 στρεμμάτων, περιλαμβάνει την έκταση από το Αθλητικό Κέντρο Αγίου Κοσμά μέχρι τα «Αστέρια» Γλυφάδας. Το δεύτερο βρίσκεται στη Γλυφάδα και έχει εμβαδό 20 στρεμμάτων. Το τρίτο είναι το Άσπρο Λιθάρι Σουνίου (όπου και το «Cape Sounio» του ομίλου Grecotel), εκτάσεως 383 στρεμμάτων, κυριότητας του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) το οποίο τελεί υπό τη διοίκηση και διαχείριση της Εταιρείας Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ).
Πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης σημειώνουν ότι και τα τρία ακίνητα επιστρέφουν στο ελληνικό Δημόσιο βάσει διορθωτικής απόφασης που θα εκδοθεί. Το ίδιο αναφέρουν και πληροφορίες από το ΤΑΙΠΕΔ, από όπου μεταδίδεται ότι επρόκειτο περί εσφαλμένης ένταξης των εν λόγω ακινήτων στη λίστα της απόφασης της διυπουργικής επιτροπής.
Σύμφωνα με τον ιδρυτικό νόμο της Παράκτιο Αττικό Μέτωπο ΑΕ, η οποία έχει σκοπό την αξιοποίηση της περιοχής από το Φάληρο ως το Σούνιο, εξαιρουμένων του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, του Αγίου Κοσμά, του ΣΕΦ, του Αστέρα της Βουλιαγμένης και των μαρινών σε Άλιμο και Γλυφάδα.
Μάλιστα, μετά την πίεση του υπουργείου Οικονομικών και του ΤΑΙΠΕΔ, που οδήγησε και σε πολύμηνη καθυστέρηση της κατάθεσης του σχετικού νομοσχεδίου στη Βουλή, εντάχθηκε διάταξη που προβλέπει ότι «η εταιρεία δεν δύναται να μεταβιβάσει καθ’ οιονδήποτε τρόπο σε τρίτους την κυριότητα των ακινήτων που παραχωρούνται… χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του ΤΑΙΠΕΔ».
Υπόθεση με τροϊκανό «άρωμα»
Το νήμα της υπόθεσης φτάνει πίσω, στο φθινόπωρο του 2012, όταν το πολυνομοσχέδιο του ενιαίου τότε υπουργείου Υποδομών και Ανάπτυξης, το οποίο περιείχε τον νέο αναπτυξιακό νόμο, την ίδρυση της Παράκτιο Αττικό Μέτωπο ΑΕ και τις ρυθμίσεις για τα υδροπλάνα, «κολλούσε» στο υπουργείο Οικονομικών.
Σύμφωνα με πηγές κοντά στην υπόθεση, πίσω από την εμπλοκή βρισκόταν η τρόικα, η οποία θεωρούσε ότι το Παράκτιο Μέτωπο της Αττικής θα πρέπει να ακολουθήσει το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού στο ΤΑΙΠΕΔ.
Στην πρώτη συνάντηση μεταξύ των εμπλεκομένων, ο τότε αντιπρόσωπος του ΔΝΤ στην Ελλάδα κ. Μπομπ Τράα εκδήλωσε ανοιχτά την αντίθεσή του για τη δημιουργία εταιρείας ειδικού σκοπού, επικαλούμενος νομικά προβλήματα.
Σε κατοπινή συνάντηση, όταν οι εκπρόσωποι της κυβέρνησης απέδειξαν την ανυπαρξία νομικών ζητημάτων για το ζήτημα, ο κ. Τράα επικαλέστηκε πολιτικά προβλήματα, καθώς θα δημιουργείτο σύγχυση στη διεθνή επενδυτική κοινότητα από την αλληεπικάλυψη αρμοδιοτήτων μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και της Παράκτιο Αττικό Μέτωπο ΑΕ.
Ωστόσο, τα ελληνικά επιχειρήματα περί κεντρικής κυβερνητικής απόφασης για οργανωμένη αξιοποίηση του παράκτιου μετώπου έπεισαν τους δανειστές, οι οποίοι έπαψαν να θέτουν ζήτημα. Ωστόσο εντάχθηκε η επίμαχη ρήτρα, που εξουσιοδοτεί τη διυπουργική επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων να αφαιρεί τμήματα από το παράκτιο μέτωπο με κοινή υπουργική απόφαση.
Πάντως, έγκυροι νομικοί κύκλοι χαρακτηρίζουν νομικά έωλη την επίμαχη απόφαση καθώς αναιρεί το νομοθετικά προσδιορισμένο διαχειριστικό αντικείμενο του Παράκτιου Μετώπου.