- Η διασφάλιση της καθαριότητας του χώρου και η αποκομιδή των απορριμμάτων από τον Δήμο.
- Η εγκατάσταση ικανοποιητικού αριθμού χημικών τουαλετών για την εξυπηρέτηση των κολυμβητών, μακριά από τους διαδρόμους ωοτοκίας.
- Η ακριβής οριοθέτηση των τμημάτων της παραλίας όπου θα τοποθετηθούν οι ομπρέλες και οι ξαπλώστρες, η οποία θα πρέπει να γίνει με τη συνεργασία της οργάνωσης ΑΡΧΕΛΩΝ. Συνίσταται η εξασφάλιση απόστασης ίσης ή μεγαλύτερης των τριών μέτρων μεταξύ τους. Η άμμος ανάμεσα σε ομπρέλες και ξαπλώστρες δεν θα πρέπει να καλύπτεται από ξύλινους διαδρόμους.
- Η υποχρέωση συγκέντρωσης των ξαπλωστρών (χωρίς σύρσιμο) με τη δύση του ηλίου επιβάλλεται να γίνεται σε σημείο εκτός της αμμώδους παραλίας. Δεν πρέπει να επανατοποθετούνται πριν από τις 9.30 π.μ.
- Η εξασφάλιση ελεύθερης ζώνης πλάτους πέντε μέτρων στην κορυφή της παραλίας όπου οι χελώνες θα μπορούν να φτιάξουν τις φωλιές τους. Ωστόσο, όπως αναφέρεται στην απόφαση του ΥΠΕΚΑ, λόγω του έντονου κυματισμού που γενικά υπάρχει στην περιοχή, ο οποίος δεν επιτρέπει την τοποθέτηση των επίπλων θαλάσσης σε κοντινή απόσταση από την άκρη του νερού, τα έπιπλα θαλάσσης μπορούν να τοποθετούνται και στην κορυφή της παραλίας υπό τον όρο να μετακινούνται σε άλλη θέση αν βρίσκεται φωλιά χελωνών σε απόσταση μικρότερη των τριών μέτρων.
- Το πλύσιμο των ξαπλωστρών εκτός της παραλίας.
- Ο χειρονακτικός καθαρισμός της παραλίας κατά την περίοδο αναπαραγωγής της χελώνας.
- Ομπρέλες και ξαπλώστρες σε 200 τ.μ. της παραλίας Παναγία.
- Καντίνα 70 τ.μ. στην παραλία Πούντα. Απαγορεύεται η χρήση WC και η τοποθέτηση φωτισμού. Δεν θα πρέπει να λειτουργεί μετά τη δύση του ηλίου.
- Ομπρέλες και ξαπλώστρες σε τέσσερα σημεία της παραλίας Σαρακήνικο, συνολικής έκτασης 1.400 τ.μ.
- Ομπρέλες και ξαπλώστρες σε δύο σημεία της παραλίας Σίμος, συνολικής έκτασης 600 τ.μ.
Τι απαντά το ΥΠΕΚΑ
«Οι εν λόγω αποφάσεις δεν έχουν καμία σχέση με παραχώρηση ιδιοκτησίας των περιοχών προς ΤΑΙΠΕΔ ή οποιουσδήποτε άλλους.
Πρόκειται για πάγια διαδικασία, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου για τον αιγιαλό και παραλία (ν. 2971/2001), που προβλέπεται κι εφαρμόζεται στην αρχή κάθε τουριστικής περιόδου. Με αυτήν, εξασφαλίζεται ότι σε προστατευόμενες περιοχές και ευπαθή οικοσυστήματα θα ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα προστασίας, ενώ ταυτόχρονα εξασφαλίζεται και η πρόσβαση του κοινού στη θάλασσα με ποιοτικούς όρους.
Με τις αποφάσεις αυτές, πού εκδίδονται μετά από σχετικό αίτημα συνήθως των οικείων Δήμων, το ΥΠΕΚΑ παρέχει σύμφωνη γνώμη για την απλή χρήση αιγιαλού και παραλίας, όταν οι προς παραχώρηση χώροι εμπίπτουν σε προστατευόμενες περιοχές (π.χ. περιοχές δικτύου Natura 2000), προκειμένου να ασκηθούν δραστηριότητες, που εξυπηρετούν τους λουόμενους ή την αναψυχή του κοινού, με εγκαταστάσεις που δεν είναι μόνιμες και απομακρύνονται στο τέλος της τουριστικής περιόδου.
Στις περιπτώσεις αυτές, το ΥΠΕΚΑ γνωμοδοτεί κατόπιν αξιολόγησης των σχετικών αιτημάτων και εκτίμησης των δυνητικών επιπτώσεων στο ευαίσθητο οικοσύστημα των περιοχών από την άσκηση των δραστηριοτήτων, που αναφέρονται στα εν λόγω αιτήματα. Για τον λόγο αυτόν, εξάλλου, στις αποφάσεις αυτές τίθενται και αυστηροί όροι, που πρέπει να τηρούνται από τους ΟΤΑ και από όσους συνάψουν τη σχετική σύμβαση μίσθωσης για την απλή χρήση του χώρου.
Σημειώνεται ότι τέτοιας μορφής αποφάσεις εκδίδονται κάθε χρόνο για όλες τις προστατευόμενες περιοχές, στις οποίες πρόκειται να παραχωρηθεί απλή χρήση αιγιαλού και παραλίας για άσκηση δραστηριοτήτων, που εξυπηρετούν τους λουόμενους ή την αναψυχή κοινού.
Οι αναφερθείσες στο δημοσίευμα του Βήματος αποφάσεις της Γενικής Γραμματέως του ΥΠΕΚΑ για την παραχώρηση για απλή χρήση εκτάσεων στις παραλίες Κυπαρισσίας και Ελαφονήσου, συνιστούν ακριβώς την παραπάνω κατά τον νόμο σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου ΠΕΚΑ.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι για τις παραλίες της Κυπαρισσίας είχε εκδοθεί και το έτος 2013 αντίστοιχη απόφαση με τους ίδιους όρους χρήσης και προστασίας, ενώ για την Ελαφόνησο δεν είχε υποβληθεί σχετικό αίτημα στο ΥΠΕΚΑ την περσινή χρονιά».
HeliosPlus