Ηταν κακή μαθήτρια, αντιδραστική μέχρι… απελπισίας και συνήθιζε να κλέβει προϊόντα από σουπερμάρκετ (το γνωστό shoplifting): κι όμως η 30χρονη Ελληνοαμερικανίδα Σοφία Αμορούζο αποτελεί υπόδειγμα καινοτομίας και επιχειρηματικού δαιμονίου αφού μέσα σε λιγότερο από επτά χρόνια κατάφερε να γίνει εκατομμυριούχος πουλώντας μέσω Διαδικτύου μεταχειρισμένα ρούχα τα οποία μεταποιεί η ίδια.
Η Αμορούζο, που γεννήθηκε το 1984 στις ΗΠΑ από μητέρα ελληνικής καταγωγής, την Ντίνα Κουρεμέτη, κατάφερε μέσα σε λίγα χρόνια να μεταμορφωθεί από ένα κορίτσι που έφυγε από το σπίτι της στα 17 της, ζούσε σαν τυχοδιώκτρια και μετακινιόταν κάνοντας αποκλειστικά οτοστόπ, σε διευθύνουσα σύμβουλο μιας επιχείρησης εκατομμυρίων δολαρίων. Και μάλιστα, χωρίς καν να έχει σπουδάσει.
Στην πρόσφατη αυτοβιογραφία της με τίτλο #GIRLBOSS παραδέχεται όχι μόνο ότι δεν την ενδιέφερε καθόλου το σχολείο –είχε ανέκαθεν πολύ κακούς βαθμούς –αλλά και ότι η ζωή της άλλαξε ριζικά όταν το 2003, σε ηλικία 19 ετών, την έπιασαν να κλέβει προϊόντα από ένα πολυκατάστημα. Ευτυχώς για την ίδια την άφησαν να φύγει χωρίς να τη συλλάβουν, αλλά, όπως υποστηρίζει, «έμαθα με την… ανάποδη πως το να κλέβω από καταστήματα δεν αποτελεί τον ορισμό τού να ζει κανείς ελεύθερος, όπως νόμιζα μέχρι τότε». Κι αποφάσισε να στρωθεί στη δουλειά: έχοντας μέσα της εξ απαλών ονύχων το επιχειρηματικό δαιμόνιο, καθώς προερχόταν από οικογένεια πωλητών και μεσιτών –σε ηλικία εννέα ετών διάβαζε βιβλία για τις επιχειρήσεις από την οικογενειακή βιβλιοθήκη -, μετέτρεψε μέσα σε λίγα χρόνια τη λατρεία της για τα παλιά, vintage ρούχα σε πετυχημένη online επιχείρηση η οποία ξεκίνησε με έδρα ένα απλό, μικρό διαμέρισμα.
800 ευρώ για ένα σακάκι αξίας έξι ευρώ


Κάπως έτσι το 2006 γεννήθηκε μέσα της η ιδέα για τη Nasty Gal Vintage, εταιρεία που πουλούσε ρούχα που έβρισκε σε κοντινά καταστήματα αφού πρώτα η ίδια τα είχε μεταποιήσει με τα… χεράκια της.
Από το διαμέρισμα του πρώην φίλου της, στο Σαν Φρανσίσκο, άρχισε σιγά-σιγά να στήνει την επιχείρησή της: αρχικά αγόρασε τα δικαιώματα χρήσης της ηλεκτρονικής διεύθυνσης nastygal.com, που ως τότε ήταν πορνογραφικού περιεχομένου. Αφού τη μετονόμασε σε nastygalvintage.com, κατόπιν έφτιαξε το προφίλ της εταιρείας της στην ιστοσελίδα του MySpace και άρχισε να πουλά τα προϊόντα της μέσω του e-Βay.
Το εναρκτήριο λάκτισμα της επιχείρησης δόθηκε όταν αγόρασε ένα σακάκι Chanel από τον Στρατό της Σωτηρίας για μόλις έξι ευρώ και το μεταπώλησε στο e-Βay αντί… 800 ευρώ! Οπως λέει η ίδια, το e-Βay αποδείχτηκε καθοριστικό για το μέλλον της επιχείρησής της επειδή διαμέσου της πλατφόρμας σχολίων από τους ίδιους του χρήστες διάβαζε και ελάμβανε υπόψη της κάθε πιθανό σχόλιο, όσο θετικό ή αρνητικό κι αν ήταν.
«Σκεφτόμουν ότι δεν θα τα κατάφερνα επειδή δεν είχα τις γνώσεις που έπρεπε να έχω» λέει στα απομνημονεύματά της, προσθέτοντας πως «οι άνθρωποι πρέπει να αισθάνονται ελεύθεροι να είναι ο εαυτός τους και να μη διστάζουν να κυνηγήσουν τα όνειρά τους».
550.000 πελάτες από 60 χώρες


Στα χρόνια που ακολούθησαν, το Nasty Gal γνώρισε τεράστια ανάπτυξη: αυτή τη στιγμή η εταιρεία έχει χτίσει πελατολόγιο περισσότερων από 550.000 πελατών από 60 διαφορετικές χώρες, ενώ κερδίζει περισσότερα από 80 εκατομμύρια ευρώ από πωλήσεις ετησίως. Και το καλύτερο; Ολα αυτά τα κατάφερε δίχως να ξοδέψει ούτε ένα ευρώ για διαφήμιση, χρησιμοποιώντας με τον καλύτερο τρόπο για τον σκοπό αυτόν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook, το Twitter, το Instagram και το Tumblr. Η Nasty Gal διακρίθηκε το 2012 ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη επιχείρηση λιανικής πώλησης από το περιοδικό INC ενώ το 2013 πήρε το βραβείο Gabby (Greek America’s Best & Brightest) από την ελληνική κοινότητα των ΗΠΑ στον τομέα της καλύτερης επιχειρηματία. Και κάπως έτσι, με έναν συνδυασμό ευρηματικότητας και επιχειρηματικότητας, η πρώην κοινωνική παρίας μπορεί πλέον άνετα να κάνει βόλτες μέσα στην καινούργια Porsche της καθ’ οδών για τα νέα γραφεία της εταιρείας της στο Λος Αντζελες, συνολικής έκτασης 6.000 τ.μ.

HeliosPlus