Βαθμολογία
5: εξαιρετική, 4: πολύ καλή, 3: καλή, 2: ενδιαφέρουσα, 1: μέτρια, 0: απαράδεκτη, _: χωρίς άποψη
————————-
«Ο σωσίας» («The double», ΗΠΑ, 2013) του Ρίτσαρντ Αγιοάντε, με τους Τζέσι Αϊζενμπεργκ, Μία Γουασίκοφσκα, Γουάλας Σον
Η εικαστικώς ιδιαίτερη και πάρα πολύ ατμοσφαιρική αυτή ταινία, που αισθητικά θυμίζει κάτι ανάμεσα σε Ντέιβιντ Λιντς, Ακι Καουρισμάκι και Ρόι Αντερσον, είναι ένα ιλαροτραγικό και βαθιά απαισιόδοξο σχόλιο πάνω στην αδιέξοδη πάλη του Καλού με το Κακό. Είναι επίσης ένα μικρό κινηματογραφικό δοκίμιο πάνω στο μυστήριο της ανθρώπινης ταυτότητας καθότι είναι εμπνευσμένη από τον «Σωσία» του Φιοντόρ Ντοστογέφσκι, ένα μυθιστόρημα γραμμένο το 1846, από τα πρώτα έργα του ρώσου ανατόμου της ανθρώπινης ψυχής. Στοιχεία του ωστόσο θα βρούμε αργότερα σε πιο γνωστά έργα του, όπως στο «Εγκλημα και τιμωρία» και στους «Δαιμονισμένους».
Ο Σάιμον (Τζέσι Αϊζενμπεργκ) είναι ένας σχετικά νέος, συνεσταλμένος, σχεδόν φοβισμένος άνθρωπος. Δεν γελά ποτέ, παίρνει τα πάντα τοις μετρητοίς, φορά πάντα ένα γκρι-καφέ-μπεζ κοστούμι, το πουκάμισό του κουμπωμένο ως τον λαιμό. Η ζωή του κυλά μονότονα, μονόχνοτα και άχρωμα, στο γραφείο τον πιέζουν, το αφεντικό (Γουάλας Σον) του φέρεται με απαξία, η κοπέλα (Μία Γουασίκοφσκα) την οποία προσπαθεί να προσεγγίσει μένει μάλλον αδιάφορη μπροστά του. «Είμαι σαν τον Πινόκιο» λέει κάποια στιγμή ο ίδιος με παράπονο. «Ξύλινος, όχι αληθινός. Και με σκοτώνει αυτό…».
Ολα αλλάζουν προς το χειρότερο όταν στο προσκήνιο εμφανίζεται ένα πιστό αντίγραφο του Σάιμον, ο Τζέιμς. Στην εξωτερική εμφάνιση μοιάζουν σαν δυο σταγόνες νερό αλλά ως χαρακτήρες διαφέρουν σαν τη μέρα με τη νύχτα. Ο Τζέιμς είναι ευθύς, θρασύς, απαιτητικός και με το ταλέντο να παίρνει πάντοτε αυτό που θέλει πατώντας επί πτωμάτων. Προσλαμβάνεται στην ίδια δουλειά, κερδίζει αμέσως την εύνοια του αφεντικού και παραγκωνίζει τον Σάιμον κλέβοντας τις ιδέες του.
Είναι εμφανές ότι ο Τζέιμς δεν είναι τίποτε άλλο από τη σκοτεινή πλευρά του ιδίου του Σάιμον και με τη δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του ο 36χρονος, εξαιρετικά ταλαντούχος Ρίτσαρντ Αγιοάντε («Submarine») πέτυχε μια πολύ ενδιαφέρουσα άσκηση στο μυστήριο του υποσυνειδήτου με τον Αϊζενμπεργκ (πρωταγωνιστή στο «The social network») στην καλύτερη μέχρι σήμερα δουλειά του στο σινεμά.
Βαθμολογία: 3
ΑΘΗΝΑ: ΝΙΡΒΑΝΑ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ – ΑΕΛΛΩ – ΝΑΝΑ – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ
———————————-
«Suzanne» (Γαλλία, 2013) της Κατέλ Κιγεβερέ, με τους Σαρά Φορεστιέ, Αντέλ Ενέλ, Φρανσουά Νταμιάν, Πολ Αμί
Υποδυόμενη την ηρωίδα του τίτλου της ταινίας, η νεαρή γαλλίδα ηθοποιός Σαρά Φορεστιέ πετυχαίνει στη δημιουργία μιας ασυνήθιστης και πολύ ενδιαφέρουσας ηρωίδας, μιας κοινωνικά απροσάρμοστης γυναίκας που κυριολεκτικά σε μαγνητίζει με την αυτοκαταστροφική συμπεριφορά απόρροια των παθών της. Παρακολουθούμε κεφάλαια της ζωής της τα οποία μεταπηδούν στον χρόνο με μεγάλα χάσματα ανάμεσά τους. Τη μια στιγμή τη βλέπουμε να μεγαλώνει δίπλα στη μικρότερη αδελφή (Αντέλ Ενέλ) και στον βιοπαλαιστή πατέρα τους (Φρανσουά Νταμιάν), την άλλη τη βλέπουμε μητέρα, ανίκανη να επικοινωνήσει με το παιδί της ή να μπλέκει στην παρανομία. Ο,τι και να κάνει το πρόσωπό της έχει πάντα το ίδιο ύφος. Είναι ένας άνθρωπος που ενώ ζητεί την κατανόηση δεν αφήνει περιθώρια στους άλλους. Γι’ αυτό και προκαλεί τόσο πολύ την περιέργειά μας.
Βαθμολογία: 3
ΑΘΗΝΑ: ΕΛΛΗ – ΔΑΝΑΟΣ – ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ – ΦΛΟΙΣΒΟΣ – ΑΘΗΝΑΙΑ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΟΛΥΜΠΙΟΝ – ΝΑΤΑΛΙ
———————————-
ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ
Το στοίχημα του σκηνοθέτη Κάρλο Καρλέι στην τελευταία κινηματογραφική διασκευή του δημοφιλέστερου ίσως έργου του Ουίλιαμ Σαίξπηρ «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» («Romeo and Juliet», Αγγλία/Γαλλία/Ελβετία 2013) ήταν να την τοποθετήσει ακριβώς στην εποχή που το έργο διαδραματίζεται (είναι γραμμένο ανάμεσα στο 1591 και στο 1595) διατηρώντας όσο είναι δυνατόν τη γλώσσα του συγγραφέα. Το αποτέλεσμα είναι ευπρεπές σαν μια ακαδημαϊκά φτιαγμένη παραγωγή ΒΒC παλαιών εποχών και η Χέιλι Στάινφελντ γοητευτική ως Ιουλιέτα δίπλα στον Ντάγκλας Μπουθ (Ρωμαίο).
Διαβάστε επίσης Ρωμαίος και Ιουλιέτα και πάλι… μαζί
Βαθμολογία: 2
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – STER ΙΛΙΟΝ – VILLAGE ΡΕΝΤΗ – VILLAGE MALL
—————————————
Η ωμή βία και το στιλιζαρισμένο σκοτάδι είναι τα στοιχεία που επικρατούν στο «Salvo» (Ιταλία/Γαλλία, 2013), δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του ντουέτου των ιταλών σκηνοθετών Αντόνιο Πιάτσα, Φάμπιο Γκρασαντόνια. Ομως οι δύο σκηνοθέτες φλυαρούν γύρω από τον Σάλβο (Σαλέχ Μπακρί), έναν δολοφόνο του οργανωμένου εγκλήματος και μια νεαρή τυφλή (Σάρα Σεραϊόκο) την οποία ερωτεύεται και προσπαθεί να προστατέψει. Φεστιβαλικής χρήσης από την κορυφή ως τα νύχια, διακρίθηκε στην Εβδομάδα Κριτικής των Καννών αλλά δεν παύει να είναι μια κουραστική άσκηση ύφους που πολύ σύντομα εξαντλείται.
Βαθμολογία: 2
ΑΒΑΝΑ –ΡΙΒΙΕΡΑ
————————————–
Ο «Godzilla» (ΗΠΑ, 2014) του Γκάρεθ Εντουαρντς είναι η τελευταία κινηματογραφική εκδοχή του γνωστού τέρατος ιαπωνικής καταγωγής που υπήρξε «προϊόν» τοξικών αποβλήτων.
Διαβάστε επίσης Η επιστροφή του Γκοτζίλα
Βαθμολογία: _
AΘΗΝΑ : ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE – ΟDEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ΟDEON STARCITY – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – AΘΗΝΑΙΟΝ – ΑΕΛΛΩ – ΝΑΝΑ – ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ 1 – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟ – ΦΟΙΒΟΣ – ΑΝΟΙΞΗ ΧΑΪΔΑΡΙ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: VILLAGE COSMOS – VILLAGE ΛΙΜΑΝΙ – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ