H κρίση και η Τουρκία «ανεβάζουν» τη Modeco

Η κατάρρευση μεγάλων ονομάτων στον χώρο των επίπλων, η επέκταση στην Τουρκία και ο χαμηλός δανεισμός είναι οι βασικοί λόγοι που η ελληνική παραγωγική και εμπορική εταιρεία επίπλων Modeco

Η κατάρρευση μεγάλων ονομάτων στον χώρο των επίπλων, η επέκταση στην Τουρκία και ο χαμηλός δανεισμός είναι οι βασικοί λόγοι που η ελληνική παραγωγική και εμπορική εταιρεία επίπλων Modeco ξεπέρασε την κρίση και διευρύνει το δίκτυο καταστημάτων της σε Ελλάδα και εξωτερικό. Κατά τη διάρκεια της πενταετίας της κρίσης η Modeco, με έδρα την Ελασσόνα Λάρισας, έχασε το 40% των πωλήσεών της αλλά το 2013 ανέκαμψε σημειώνοντας αύξηση τζίρου 15%, καθώς προχώρησε στη δημιουργία νέων προϊόντων, νέων υπηρεσιών και νέων καταστημάτων, με στόχο να εκμεταλλευθεί το κενό που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα με την πτώχευση της Neoset και τα οικονομικά προβλήματα της Sato.
Γενικά, ο χώρος των επίπλων παρουσίασε από τις μεγαλύτερες ζημιές στη χώρα μας από το 2008 ως σήμερα, σημειώνοντας απώλειες κατά 80%, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Modeco κ. Ευάγγελος Πασχόπουλος, αλλά εκτιμά ότι από το δεύτερο εξάμηνο του 2014 θα ανακάμψει η αγορά αφού θα συμπαρασυρθεί αρχικά από την άνοδο του τουρισμού, των υποδομών και εν συνεχεία και του λιανεμπορίου.
Ειδικά όσον αφορά τη Modeco, διαχειρίζεται την οικονομική συγκυρία και αναπτύσσεται, σύμφωνα με τον ίδιο, επιμένοντας στην εξατομικευμένη παροχή ποιοτικών προϊόντων και υπηρεσιών. «Η επιχείρηση αποδίδει εδώ και χρόνια στους καταναλωτές μια ουσιαστική παροχή –τη Γραπτή Εγγύηση Ποιότητας 5 Χρόνων -, ενώ επιπλέον στα καταστήματα ο πελάτης αξιοποιεί τα συστήματα επίπλωσης Modeco σε 3D σχεδιαστικό πρόγραμμα φωτορεαλιστικής απεικόνισης, στο οποίο διαμορφώνει στα μέτρα του τον χώρο του με τη βοήθεια του συμβούλου διακόσμησης. Για τους λόγους αυτούς θεωρούμε ότι μπορούμε να ικανοποιήσουμε τον πιο απαιτητικό καταναλωτή αλλά και τον πιο ανήσυχο υποψήφιο επιχειρηματία franchise» υποστηρίζει ο ίδιος επιχειρηματίας.
Σχετικά με τα νέα προϊόντα, η εταιρεία έγινε γνωστή από τον χώρο των παιδικών και εφηβικών επίπλων, αλλά από πέρυσι διεύρυνε την γκάμα της προσθέτοντας έπιπλα για όλους τους χώρους μιας κατοικίας, έτσι ώστε να καλύψει τις ανάγκες και το κενό που υπάρχει στην ελληνική αγορά μετά την αναδιάρθρωση του κλάδου. Επίσης, η εταιρεία έχει δώσει στοίχημα να παντρέψει τον παραδοσιακό κλάδο των επίπλων με μια μοντέρνα και καινοτόμα παροχή υπηρεσιών και συμβουλών προς τους πελάτες που αφορά την τεχνολογία, το Διαδίκτυο και διαδραστικά μέσα.
Από το 2013 η εταιρεία δίνει έμφαση στην ανάπτυξή της στην ελληνική επικράτεια μετά την κατάρρευση των μεγάλων ονομάτων, όπως προσθέτει ο κ. Πασχόπουλος, όπως και το 2014, αλλά από το 2015 θα αφιερώσει περισσότερο χρόνο για την επέκταση στο εξωτερικό. Η εταιρεία διαθέτει σήμερα 18 αποκλειστικά καταστήματα franchise στην Ελλάδα, εκ των οποίων πολλά απέκτησε το 2013, όπως σε Μαρούσι, Περιστέρι, Ζωγράφου στην Αττική, Πάτρα, Δράμα, Καβάλα και Θεσσαλονίκη, ενώ εμφανίζει ρυθμό αύξησης 4-5 καταστήματα ετησίως, ώστε να φθάσει σε ένα δίκτυο 30 αποκλειστικών καταστημάτων το 2016.
Ταυτόχρονα, η εταιρεία δραστηριοποιείται τα τελευταία τρία χρόνια στην τουρκική αγορά (Κωνσταντινούπολη) μέσω καταστήματος franchise. Μέσα από γνωριμίες και συμμετοχή σε εκθέσεις επίπλων και δικαιόχρησης στην Τουρκία, η εταιρεία κατάφερε να βρει συνεργάτη και να διεισδύσει στην τουρκική αγορά. Μάλιστα, η επέκταση στην Τουρκία έδωσε ένεση ρευστότητας στις πωλήσεις της εταιρείας που σημείωναν πτώση λόγω της ελληνικής κρίσης, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο. Από το 2015, συνεχίζει ο ίδιος, η εταιρεία θα ιδρύσει θυγατρική στην Τουρκία για να αναπτύξει περαιτέρω το δίκτυό της και ως το 2017 στοχεύει να διαθέτει 15 σημεία πώλησης στη γειτονική χώρα.
Επίσης, άμεση προτεραιότητα της Modeco αποτελεί και η Κύπρος όπου βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις για την αντιπροσώπευση στο νησί, ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι όμορες χώρες των Βαλκανίων. Αυτή την περίοδο η διοίκηση της εταιρείας συζητεί με συνεργάτη στην Αλβανία για να επεκταθεί και σε αυτή τη χώρα.
Η ιστορία όμως της Modeco βρίσκεται πίσω στο 1980, στην Ελασσόνα του Ν. Λαρίσης. Αρχικά ξεκίνησε ως συνεταιρισμός επιπλοποιών, ο οποίος όμως εξελίχθηκε σε μία παραγωγική και ταυτόχρονα εμπορική εταιρεία με σημεία πώλησης (ιδιόκτητα και franchise) σε όλη την Ελλάδα.
Ο πατέρας του σημερινού διευθύνοντος συμβούλου, ο κ. Γεώργιος Πασχόπουλος, αποτελεί βασικό μέτοχο και έναν από τους ιδρυτές της Modeco, όπου ξεκίνησε ως λογιστής του συνεταιρισμού και τελικά απέκτησε βασικό μερίδιο. Σήμερα ο κ. Γεώργιος Πασχόπουλος εξακολουθεί μαζί με τον γιο του να είναι βασικοί μέτοχοι της εταιρείας, αλλά έχει αποχωρήσει από τη διοίκηση καθώς είναι δήμαρχος της περιοχής.
Τη δεκαετία του ’80, συνεχίζει ο κ. Ευ. Πασχόπουλος, οι συνεταιρισμοί ανθούσαν στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα 30 επιπλοποιοί με μικρές επιχειρήσεις στην Ελάσσονα ένωσαν τις δυνάμεις τους και δημιούργησαν τη Modeco, ενώ μετά από 35 έτη απέμειναν 5 για να τρέξουν και να διοικήσουν την επιχείρηση.
Αρχικά η επιχείρηση λειτούργησε παραγωγικά με πυρήνα την κατασκευή παιδικών και νεανικών επίπλων. Τα τελευταία χρόνια όμως έχει διευρύνει την γκάμα των προϊόντων της με συστήματα επίπλωσης για όλους τους χώρους του σπιτιού.
Η παραγωγική μονάδα της επιχείρησης βρίσκεται στην Ελασσόνα σε εγκαταστάσεις 20.000 τ.μ. στεγαζόμενα εκ των οποίων είναι τα 3.500 τ.μ., ενώ η επιχείρηση απασχολεί άμεσα 35 εργαζομένους και έμμεσα μέσω των καταστημάτων της περίπου 100 εργαζομένους. Οι πωλήσεις της εταιρείας το 2013 παρουσίασαν αύξηση κατά 15%, φθάνοντας τα 3,1 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη υπολογίζονται σε 0,2 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις το δεύτερο εξάμηνο του 2013 αυξήθηκαν με ρυθμό 37%, ενώ ο καθαρός τραπεζικός δανεισμός της επιχείρησης είναι χαμηλός και προσεγγίζει τα 0,5 εκατ. ευρώ στις 31.12.2013. Για το 2014 η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι οι πωλήσεις θα προσεγγίσουν τα 5,1 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη τα 0,4 εκατ. ευρώ, λόγω των νέων προϊόντων και καταστημάτων.

HeliosPlus

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.