Η υψηλή ανεργία και η ανασφάλεια στην Ελλάδα οδηγούν πολλούς ανέργους, φοιτητές και κακοπληρωμένους εργαζομένους της χώρας μας στο εξωτερικό για να αναζητήσουν μια καλύτερη τύχη. Παράλληλα, οι ξενιτεμένοι Ελληνες για εργασία αλλά και αυτοί που κάνουν επαγγελματικά ταξίδια στο εξωτερικό δηλώνουν ότι, εκτός από την οικογένεια και το σπίτι τους, ένα από τα πράγματα που δυσκολεύονται να αποχωριστούν είναι ο καιρός της Ελλάδας.
Ενδεικτική της ανεργίας και της ανασφάλειας στη χώρα μας αποτελεί και η έρευνα της Κάπα Research που έδειξε ότι επτά στους δέκα έλληνες αποφοίτους επιθυμούν να φύγουν στο εξωτερικό για να εργαστούν, ενώ ένας στους δέκα ήδη ψάχνει για δουλειά σε άλλη χώρα ή προσπαθεί να συνεχίσει τις σπουδές του στο εξωτερικό για να αποκτήσει πρόσβαση σε άλλες αγορές εργασίας. Από εκείνους οι οποίοι δηλώνουν πρόθυμοι να εργαστούν στο εξωτερικό, το 66,4% δηλώνει ότι το κάνει για να έχει καλύτερη ποιότητα ζωής συνολικά, το 44,7% για να βρει μια καλή δουλειά και το 32,6% για να διασφαλίσει περισσότερη αξιοκρατία στην εξέλιξή του. Μάλιστα, το 60,7% δηλώνει ότι θα προτιμούσε μια θέση εργασίας με προοπτική καριέρας στο εξωτερικό παρά μια μόνιμη θέση εργασίας στον ιδιωτικό ή στον δημόσιο τομέα στην Ελλάδα.
Πάντως, οι Ελληνες που κάνουν επαγγελματικά ταξίδια στο εξωτερικό δηλώνουν ότι, εκτός από την οικογένεια και το σπίτι τους, ένα από τα πράγματα που δυσκολεύονται να αποχωριστούν είναι ο καιρός της Ελλάδας. Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε η τελευταία έρευνα της Regus, μιας εταιρείας που παρέχει ευέλικτους χώρους εργασίας σε ολόκληρο τον κόσμο. Οταν οι Ελληνες ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους, ένα από τα τρία πράγματα που τους λείπουν περισσότερο είναι ο καιρός (36%) και, μάλιστα, σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ ό,τι τα κατοικίδια και το σπιτικό φαγητό.
Συνολικά, οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι, μετά την οικογένεια (68%) και το σπίτι τους (38%), αυτό που νοσταλγούν περισσότερο στα επαγγελματικά τους ταξίδια στο εξωτερικό είναι το σπιτικό φαγητό (25%), το οποίο και προτιμούν από τις τοπικές νοστιμιές της εκάστοτε χώρας. Ενας στους πέντε (17%) λαχταρά επίσης να μιλήσει στη γλώσσα του, κάτι που αποδεικνύει ότι κάποια από τα πράγματα που απολαμβάνουμε στη χώρα μας είναι αναντικατάστατα καθώς μας κάνουν να αισθανόμαστε ότι ανήκουμε σε ένα σύνολο.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας η κυρία Κατερίνα Μάνου, αντιπρόεδρος της Regus, αναφέρει: «Πολλές φορές οι προσωπικές συναντήσεις παίζουν μεγάλο ρόλο στις επαγγελματικές σχέσεις, καθώς είναι σημαντικό να βλέπει κανείς τις εκφράσεις και τη γλώσσα του σώματος του συνομιλητή του. Ωστόσο, όσο περνάει ο καιρός οι προτεραιότητες των εργαζομένων αλλάζουν. Οι νέες τεχνολογίες που επιτρέπουν την επικοινωνία μέσω βιντεοδιασκέψεων χρησιμοποιούνται ολοένα και πιο συχνά, ενώ οι εργαζόμενοι δικαίως ζητούν να έχουν αυτή τη δυνατότητα ως εναλλακτική στα επαγγελματικά ταξίδια. Λιγότερα περιττά ταξίδια σημαίνουν και περισσότερα κέρδη, καθώς οι δαπάνες και το αποτύπωμα άνθρακα μειώνονται σημαντικά. Με περισσότερες βιντεοδιασκέψεις, οι επιχειρήσεις έχουν διπλό όφελος: εξοικονομούν χρήματα και προστατεύουν το περιβάλλον, ενώ παράλληλα αυξάνουν την ικανοποίηση των εργαζομένων και τους βοηθούν να εξισορροπήσουν καλύτερα την επαγγελματική με την προσωπική τους ζωή».
HeliosPlus