Ρύθμιση σύμφωνα με την οποία το πλοίο ασφαλείας θα μπορεί να δρομολογηθεί μετά από 72 ώρες συνεχιζόμενης διακοπής της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας (πχ μακράς απεργιακής κινητοποίησης, κατάρρευσης ακτοπλοϊκής εταιρείας ή άλλης έκτακτης ανάγκης) ανήγγειλε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης στο πλαίσιο της συζήτησης στην Ολομέλεια της Βουλής του νομοσχεδίου για τα σκάφη αναψυχής. Το νομοσχέδιο ψηφίζεται το μεσημέρι.
Ακόμη, προβλέπεται να καλύπτεται το ένα τρίτο των προγραμματισμένων δρομολογίων και το νέο καθεστώς να έχει μέγιστη διάρκεια έναν μήνα. Αν δηλαδή, τα προγραμματισμένα δρομολόγια προς ένα νησί είναι επί παραδείγματι τρία, το πλοίο ασφαλείας θα δρομολογείται στο ένα από αυτά και για διάστημα μέχρι ενός μήνα.
«Σε καμία περίπτωση δεν θέλουμε να καταλύσουμε το απεργιακό δικαίωμα των ελλήνων ναυτικών, ούτε όμως και να αφήσουμε να καταστρατηγείται το κοινωνικό δικαίωμα της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης των νησιών μας» διεμήνυσε ο υπουργός Ναυτιλίας.
Μάλιστα, ο κ. Βαρβιτσιώτης κάλεσε το Κοινοβούλιο να ψηφίσει με ευρεία συναίνεση τη διάταξη, επισημαίνοντας ότι η ρύθμιση αυτή αποτελεί τη χρυσή τομή, καθώς διευθετείται η υποχρέωση που έχει η πολιτεία απέναντι στους νησιώτες για μίνιμουμ συγκοινωνία και σε καμία περίπτωση δεν αμφισβητείται η δυνατότητα απεργιακών κινητοποιήσεων στην Ακτοπλοΐα. Με τον τρόπο αυτό καθησυχάζει τις επιφυλάξεις που διατύπωσαν οι εκπρόσωποι των κομμάτων της αντιπολίτευσης, στέλνοντας ταυτοχρόνως μήνυμα και προς την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, ότι δεν πρόκειται για «απεργοσπαστικό μηχανισμό».
Ταυτοχρόνως, ο υπουργός επανέλαβε ότι, με τη νέα διάταξη που υιοθετεί – μετά από εισήγηση του βουλευτή της ΝΔ κ. Γιάννη Πλακιωτάκη – οι απλήρωτοι ναυτικοί θα πληρώνονται από το Δημόσιο (το ΙΝΝΕ) όταν δεν είναι συνεπείς οι εταιρείες που τους απασχολούν και οι οποίες εκτελούν επιδοτούμενες γραμμές. Με τη διάταξη αυτή, το υπουργείο Ναυτιλίας αποκτά τη δυνατότητα να δεσμεύει τις επιδοτήσεις προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες που εκτελούν δρομολόγια άγονων γραμμών και να τις καταβάλει ως δεδουλευμένα των απλήρωτων ναυτικών.
Την Τρίτη κατά την 1η ημέρα συζήτησης του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια ο κ. Βαρβιτσιώτης απηύθυνε μήνυμα προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες που δεν είναι συνεπείς, ότι δεν υπάρχει περίπτωση ο ίδιος και οι υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας να φανούν ελαστικοί στα φαινόμενα της απλήρωτης εργασίας που υπάρχει στο λιμάνι του Πειραιά.
Ακόμη ο υπουργός Ναυτιλίας τόνισε ότι πρέπει να καταρτιστεί και να υπογραφεί μια συλλογική σύμβαση εργασίας ξεκαθαρίζοντας «δεν θέλουμε ούτε εργασιακό χάος, ούτε Μεσαίωνα όπως μας κατηγορούν θέλουμε εξορθολογισμό και βελτιώσεις».
Επί της ουσίας του νομοσχεδίου, ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε ότι δημιουργούνται οι προϋποθέσεις (φορολογικές ελαφρύνσεις, άρση γραφειοκρατικών αγκυλώσεων, αύξηση θέσεων εργασίας κ.α) με ένα άρτιο νομοθετικό πλαίσιο ώστε να αξιοποιηθούν τα μεγάλα πλεονεκτήματα της χώρας μας και να αναπτυχθεί ο θαλάσσιος τουρισμός.
Ανέφερε ότι οι βασικές στοχεύσεις του υπουργείου Ναυτιλίας είναι η προσέλκυση τουριστικών πλοίων στην ελληνική σημαία, καθώς και τουριστικών πλοίων κοινοτικής και τρίτης σημαίας στις ελληνικές θάλασσες.
«Θέλουμε να γεμίσουμε τις θάλασσές μας με ελληνικές σημαίες» είπε ο υπουργός Ναυτιλίας καταλογίζοντας στα κόμματα της Αντιπολίτευσης που καταψηφίζουν «στείρα άρνηση».