Νέα 24ωρη απεργία για την Τετάρτη αποφάσισε η ΠΝΟ

Δεμένα παραμένουν και σήμερα Τρίτη τα πλοία στα λιμάνια λόγω της 48ωρης απεργίας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας που ξεκίνησε την Δευτέρα στις 06.00.

Δεμένα θα μείνουν και την Τετάρτη τα πλοία στα λιμάνια, όπως αποφάσισε πριν από λίγο η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, η οποία πραγματοποιεί ήδη 48ωρη απεργία που ξεκίνησε την Δευτέρα στις 06.00. Επίσης αποφασίστηκε νέα συγκέντρωση των ναυτεργατών στο πλοίο «EURΟPEAN EXPRESS», την Τετάρτη στις 08.30 το πρωί και στη συνέχεια πορεία προς το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ είχε συνάντηση στις 12 το μεσημέρι με αντιπροσωπεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και αναμένεται να έχει και την Τετάρτη στις 15.00. Ανάμεσα στα θέματα που απασχολούν τις δυο πλευρές είναιοι επιχειρησιακές συλλογικές συμβάσεις, που ψηφίστηκαν με το πρόσφατο πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης και η δρομολόγηση «πλοίου ασφαλείας» σε περίπτωση απεργιακής κινητοποίησης των ναυτικών.
Σύμφωνα με πληροφορίες συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε πολύ καλό κλίμα και οι ακτοπλόοι φέρεται να ζήτησαν μια μικρή μείωση στις ειδικές κατηγορίες πληρωμάτων, χωρίς ωστόσο να έχει ληφθεί κάποια συγκεκριμένη απόφαση για το θέμα.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως οι εκπρόσωποι του ΣΕΕΝ φέρεται να εξέφρασαν την αντίθεσή τους για το θέμα των επιχειρησιακών συμβάσεων στην ακτοπλοΐα ενώ παράλληλα διατύπωσαν αντιρρήσεις και για το «πλοίο ασφαλείας».
Σε ανακοίνωση της η ΠΝΟ αναφέρει ότι τα αιτήματα είναι «να αποσυρθεί το πολυνομοσχέδιο και το σχέδιο νόμου για τα Τουριστικά Πλοία και να διαγραφούν οι σε βάρος του κλάδου μας νέες ρυθμίσεις, που αφορούν την προωθούμενη ρύθμιση Συλλογικών Διαπραγματεύσεων στην Ναυτική Εργασία, την χρηματοδότηση του ΝΑΤ, το «πλοίο ασφαλείας» και την κατάργηση του δικαιώματος απεργίας, την υπογραφή νέων ΣΣΝΕ και την εκπλήρωση των συμβατικών και νομίμων υποχρεώσεων της εργοδοσίας καθώς και την πλήρη εξόφληση όλων των δεδουλευμένων και οφειλόμενων αποδοχών τους ναυτεργάτες».
Εν τω μεταξύ σε ανακοίνωση που εξέδωσε η ναυτιλιακή εταιρεία Golden Star Ferries αναφέρει ότι «ουδέποτε έχει καθυστερήσει και δεν οφείλει δεδουλευμένα σε κανένα ναυτικό, εργαζόμενο σε πλοίο της εταιρείας».
Επίσης σήμερα κατατίθεται στην Ολομέλεια της Βουλής προς συζήτηση και ψήφιση το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας για τα σκάφη αναψυχής.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης κάλεσε εκ νέου χθες την ΠΝΟ να καταθέσει βελτιωτικές προτάσεις έως την Τετάρτη το μεσημέρι για το θέμα της δρομολόγησης του πλοίου ασφαλείας λέγοντας παράλληλα ότι η συγκεκριμένη διάταξη δεν πρόκειται να αποσυρθεί, καθώς είναι ένα πάγιο αίτημα των νησιωτών για τη διασφάλιση της κοινωνικής συνοχής.
Ο υπουργός ανέφερε στη συνάντηση που είχε με την αντιπροσωπεία της ΠΝΟ την Δευτέρα το μεσημέρι ότι μια μακροχρόνια απεργιακή κινητοποίηση, θα βλάψει περισσότερο τα συμφέροντά τους από ότι θα τους ωφελήσει.

Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με πληροφορίες, την Τετάρτη αναμένεται να υπάρξει εξέλιξη ως προς την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων, τουλάχιστον για το 2014, μεταξύ των εργαζομένων και των ακτοπλόων.


Αντιδράσεις από την Κρήτη
Επιστολή προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου απέστειλε ο δήμαρχος Ιεράπετρας κ. Σήφης Αναστασάκης με αφορμή την κινητοποίηση της ΠΝΟ λέγοντας ότι «μια παρατεταμένη απεργία θα δημιουργήσει τεράστια κρίση και θα ισοδυναμεί με όλεθρο για τον αγροτικό κόσμο».
Στην επιστολή η οποία κοινοποιήθηκε στον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Αθανάσιο Τσαυτάρη, στον Περιφερειάρχη Κρήτης κ. Σταύρο Αρναουτάκη, στον Γ. Γ. Απκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης κ. Γεώργιο Δεικτάκη και στους βουλευτές του Λασιθίου κ. κ. Γιάννη Πλακιωτάκη και Κωστή Δερμιτζάκη σημειώνεται ότι «η 48ωρη απεργία της Π. Ν. Ο. και η προαναγγελία για αντίστοιχες κυλιόμενες, μας ξυπνά τους ετήσιους εφιάλτες που βιώνουμε αυτή την περίοδο, ως κατεξοχήν αγροτική περιοχή, της οποίας η μεγάλη παραγωγή των πρώιμων κηπευτικών εξαρτάται απολύτως από το μεταφορικό έργο των πλοίων, τόσο για την ελληνική όσο και για τη διεθνή αγορά. Εισερχόμαστε πάλι σε μια περίοδο αντιπαράθεσης, της οποίας το οικονομικό κόστος θα υποστεί για πολλοστή φορά ο αγροτικός κόσμος της περιοχής μας».

Ο δήμαρχος Ιεράπετρας ζητά την άμεση αντιμετώπιση του ζητήματος «υιοθετώντας την πρόταση για πλοίο ασφαλείας που θα μεταφέρει τα ευπαθή προϊόντα. Επιπλέον, είναι ώρα να δημιουργηθεί ένας μόνιμος μηχανισμός προώθησης των νωπών κηπευτικών προϊόντων μας στις αγορές κατά τις περιόδους τέτοιων κρίσεων».
Επίσης, σύμφωνα με ΜΜΕ της Κρήτης, επιτροπή που αποτελείται από τους κ. Μιχάλη Μαλλιωτάκη πρόεδρο αγροτικού συλλόγου Ιεράπετρας, κ. Νίκο Χανιωτάκη και κ. Γιάννη Αγγελάκη, μέλη του αγροτικού συλλόγου Ιεράπετρας, κ. Γιώργο Τσιφετάκη πρόεδρο αγροτικού συλλόγου Σητείας και κ. Αντώνη Αρετουλάκη αγροτοσυνδικαλιστή από τα Χανιά βρίσκονται από νωρίς το πρωί της Τρίτης στην Αθήνα «για να επισκεφθούν τα υπουργεία Ναυτιλίας, Εργασίας, Αγροτικής Ανάπτυξης προκειμένου να αναζητήσουν λύσεις στο πρόβλημα της απεργίας της ΠΝΟ και της απελευθέρωσης των θαλάσσιων συγκοινωνιών». Αντιπροσωπεία των αγροτών συναντήθηκε με στελέχη της ΠΝΟ όπου τους εξέφρασαν τα αιτήματά τους.
Παράλληλα ο αντιπρόεδρος του αγροτικού συλλόγου Ιεράπετρας κ. Βαλάντης Παπαχατζάκης και ο ταμίας κ. Παναγιώτης Μπαλοθιάρης με τοπικούς φορείς και πολίτες επισκέπτονται στις 11 το πρωί τα γραφεία της αποκεντρωμένης διοίκησης Κρήτης για το ίδιο ζήτημα.

Λύση για τους απλήρωτους ναυτικούς της ΝΕΛ

Λύση στο θέμα των απλήρωτων ναυτικών της NEL, προωθεί σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Συγκεκριμένα το νέο νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Οίκος Ναύτου-Ναυτική Εργασία» και το διακριτικό τίτλο «ΟΝΝΕ» που αναμένεται να δημιουργηθεί από τη συγχώνευση του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) και του Οίκου Ναύτου στο νομοσχέδιο «Τουριστικά Πλοία και Άλλες Διατάξεις» θα μπορεί να δεσμεύει ποσά των επιδοτήσεων από τα μισθώματα των εταιρειών που οφείλουν χρήματα και να τα αποδίδει άμεσα στους απλήρωτους ναυτικούς.

Σημειώνεται ότι στην αρμοδιότητα του ΟΝΝΕ θα είναι η παροχή πρόνοιας προς τους ναυτικούς και τις οικογένειές τους αλλά και η καταβολή ειδικών επιδομάτων και ενισχύσεων.Επίσης θα μπορεί να χορηγεί ασφαλιστικά δικαιώματα στους ναυτικούς και τις οικογένειές του και να μεσολαβεί για την εύρεση εργασίας σε άνεργους ναυτικούς.Παράλληλα θα παρακολουθεί την εφαρμογή των διεθνών συμβάσεων για τη ναυτική εργασία που έχουν επικυρωθεί από τη βουλή αλλά και των υποχρεώσεων που απορρέουν από αυτές.

Υπενθυμίζεται ότι αρκετοί ναυτικοί από τα πληρώματα των πλοίων της ΝΕΛ είναι απλήρωτοι έως και έξι μήνες.

«Δεν θέλουμε να κλείσει η εταιρεία. Δώστε μια λύση. Τι άλλο να κάνουμε; Να αυτοκτονήσουμε;» είχε πει χαρακτηριστικά στον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου ο μάγειρας κ. Ζαχαρίας Δεκαβάλας που εργάζεται στο πλοίο European Express και είναι απλήρωτος για 10 μήνες (5 στο πλοίο Βιτσέντζος Κορνάρος και 5 στο European Express).
.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.