Την Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ασημάκης Παπαγεωργίου μίλησε στους Βασίλη Χιώτη και Νότη Παπαδόπουλο για τη Χαλυβουργική, το κόστος ενέργειας, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το φυσικό αέριο.{{{ audio1 }}}
Για τη Χαλυβουργική
«Ήδη, αρκετά πράγματα που έχουν γίνει (για το κόστος ενέργειας) αφορούν τις ενεργοβόρες βιομηχανίες, της μέσης τάσης. Είναι αρκετές και καλές βιομηχανίες και σ’ αυτούς ήδη εξισώθηκαν οι υπηρεσίες κοινής ωφέλειας με την υψηλή τάση, κάτι που είναι πολλά χρήματα για τις βιομηχανίες και το ζητούσαν πολλά χρόνια. Πρόκειται για το κόστος του μη διασυνδεδεμένου συστήματος, για τα νησιά, και το πληρώνουμε όλοι μας και ήταν για τις βιομηχανίες βαθμοποιημένο, γιατί ήταν μεγάλα ποσά. Από το 2013 εξισώσαμε τη μέση με την υψηλή τάση και αμέσως είχαν μια σημαντική μείωση κόστους και έκαναν μία νέα σύμβαση με τη ΔΕΗ, με κατά 15% μειωμένο κόστος. Επίσης, πέρασε τώρα η εξίσωση του ΕΤΜΕΑΡ, το παλιό τέλος ΑΠΕ δηλαδή.
Γίνονται συνεχείς προσπάθειες και τώρα, αυτό που ήδη είχαμε συζητήσει μαζί τους και το είχαμε συμφωνήσει, ήταν η διακοψιμότητα – ένα σύστημα λειτουργίας υψηλής τάσης, για τις επιχειρήσεις. Πέρασε με νόμο, αλλά δεν το ενέκρινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως προς το ποιος το πληρώνει, γιατί έλεγε ο καταναλωτής και εμείς λέγαμε όχι σ’ αυτό, διότι θέλαμε να το πληρώνουν οι ηλεκτροπαραγωγοί. Αυτό που θα γίνει τώρα είναι να ισχύσει η διακοψιμότητα με σύστημα δημοπρασιών, εγκεκριμένο από την Επιτροπή για άλλες χώρες και μ’ αυτόν τον τρόπο θα το πληρώνουν οι ηλεκτροπαραγωγοί και οι ενεργοβόρες βιομηχανίες μέσης και υψηλής τάσης θα επωφεληθούν σε υψηλό ποσοστό από αυτό. Συν το ότι επεξεργαζόμαστε άλλα μέτρα που θα ανακοινωθούν τις επόμενες 10 ημέρες, από τα οποία επίσης θα ωφεληθούν ιδιαίτερα. Θα σας πω μάλιστα ότι σε συνάντησή μου χθες με τη Χαλυβουργική, με τα μέτρα και το πρόγραμμα που συζητήσαμε και θα υλοποιηθούν, είναι διατεθειμένοι να προχωρήσουν στη λειτουργία της εταιρείας, με βάση τα δεδομένα που σας λέω και θα γίνουν.»
Για το ενδεχόμενο να δοθούν κίνητρα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα
«Είμαστε σε συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών. Αυτό που γίνεται, γιατί το θέμα είναι πολύ καινούργιο για όλη την Ευρώπη και όχι μόνο για εμάς και μόνο για τη Γερμανία είναι λίγο προχωρημένο, είναι ότι επεξεργαζόμαστε σε συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών να υλοποιηθούν οι λεγόμενες στήλες φόρτωσης, τα σημεία που χρειάζονται για να φορτίζονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Είμαστε σε επεξεργασία, σε συνεργασία και με το σύνδεσμο εισαγωγέων αυτοκινήτων και των αντιπροσωπειών που έχουν τα μοντέλα. Είναι (πιο ακριβά), αλλά η απόσβεση είναι καλύτερη. Και θα έχει αυτό σημασία όταν πρώτα κάνουμε τη νομοθεσία για την τροφοδοσία, διότι αλλιώς δεν έχει νόημα. Αυτό θα είναι πολύ σύντομο, μέσα στους επόμενους δύο μήνες και θα περάσει από τη Βουλή τότε, ώστε να βοηθήσουμε το άνοιγμα αυτής της αγοράς.»
Για το κόστος του φυσικού αερίου
«Πολύ σύντομα θα έχουμε τη νέα συμφωνία με τη Gazprom, στην οποία θα υπάρχει συμφωνία για καλή μείωση στην τιμή του φυσικού αερίου, η οποία θα περάσει αμέσως (στην αγορά). Θα μου επιτρέψετε να μην πω αυτή τη στιγμή το ποσοστό, αλλά (θα είναι ανταγωνιστικό) και με βάση την υπόλοιπη Ευρώπη και τους γείτονές μας. Υπάρχει κατ’ αρχήν συμφωνία, (μετά τις συζητήσεις Σαμαρά-Πούτιν) και εντός των επόμενων ημερών θα ολοκληρωθεί, για να περάσει αμέσως η μείωση στην τιμή και για τους οικιακούς και για τους εταιρικούς πελάτες.»