Η εταιρεία Mondelez Hellas είναι ίσως από τις πιο τυχερές πολυεθνικές εταιρείες. Διαθέτει στο χαρτοφυλάκιό της το παλαιότερο ελληνικό σήμα που έχει γίνει όχι μόνο συνώνυμο, αλλά είναι και συνομήλικο της σοκολάτας στην ελληνική αγορά. Πρόκειται για το σήμα της Παυλίδης –ο Γ. Παυλίδης πέθανε το 1986 και το 1988 η ιστορικότερη ελληνική «γλυκιά» βιομηχανία πέρασε στον ελβετικό όμιλο Jacobs Suchard, έναν από τους μεγαλύτερους πολυεθνικούς ομίλους ζαχαρωδών, σοκολάτας και καφέ στην παγκόσμια αγορά, για να περάσει στη συνέχεια στην Kraft.
Κατανάλωση στο σπίτι
Κι η Mondelez Hellas είναι η πρώην Kraft Hellas AE και θυγατρική της Mondelez International, όπως πλέον έχει μετονομαστεί ο πολυεθνικός όμιλος από τον Οκτώβριο 2012 και από τις αρχές Μαΐου 2013 στην ελληνική αγορά. Διαθέτει ισχυρή παρουσία –εκτός από την αγορά της σοκολάτας –με μεγάλο αριθμό προϊόντων τόσο στην κατηγορία των σνακ όσο και στην κατηγορία του καφέ.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι η αγορά του snacking είναι μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες της αγοράς τροφίμων. Σύμφωνα με έρευνες καταναλωτών στην Ευρώπη, στην αγορά της οικονομικής δυσπραγίας οι δύο κυρίαρχες τάσεις είναι αφενός η κατανάλωση φαγητού στο σπίτι και σε φιλικές/οικογενειακές συγκεντρώσεις και αφετέρου η αύξηση της κατανάλωσης σνακ μεταξύ των γευμάτων.
Επίσης, διατηρεί ηγετικά μερίδια στην αγορά του καφέ φίλτρου, ενώ το σύστημα καφέ Tassimo δημιούργησε μια νέα κατηγορία που είναι από τις πιο δυναμικά αναπτυσσόμενες στην Ελλάδα. Οι πωλήσεις την τελευταία διετία έχουν ξεπεράσει τις 150.000 μηχανές και το μερίδιο της εταιρείας ξεπερνά το 50%. Συνολικά, η νέα αυτή αγορά του καφέ στο σπίτι, που μετρά ήδη τρία χρόνια, παρουσίασε σημαντική ανάπτυξη και το 2013. Στην αγορά της σοκολάτας, η ανάπτυξη προέρχεται κυρίως από τα σνακ σοκολάτας, όπου εμφανίζονται και τα περισσότερα νέα λανσαρίσματα που ωθούν στην αύξηση των πωλήσεων.
Υψηλά μερίδια αγοράς
Η Mondelez διατηρεί το υψηλό της μερίδιο, περίπου 40%. Αντίστοιχα, σημαντική είναι και η ανάπτυξη των spreads σοκολάτας. Σε αντίστροφη πορεία κινείται η αγορά της τσίκλας, παρουσιάζοντας πτώση περίπου 15%, ακολουθώντας την τάση των άλλων ευρωπαϊκών χωρών καθώς, ως προϊόν αυθόρμητης πώλησης, πλήττεται από τη γενικότερη μείωση της κατανάλωσης τα τρία τελευταία χρόνια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Mondelez International συνεχίζει να επενδύει στην ελληνική οικονομία, κυρίως σε τομείς που έχουν μέλλον. Μάλιστα, την τελευταία τετραετία η εταιρεία, εκσυγχρονίζοντας τον παραγωγικό της τομέα, έχει επενδύσει περί τα 8 εκατ. ευρώ, ενώ προγραμματίζονται νέες επενδύσεις για το επόμενο διάστημα.
Το επενδυτικό πρόγραμμα αφορά κυρίως στο εργοστάσιο σοκολάτας Παυλίδη, το οποίο έχει αυξήσει την παραγωγική του ικανότητα κατά 30%-35%, και στην ανάπτυξη νέων προϊόντων.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ