Ξεκίνησε από την Ελλάδα, έχει έδρα στο Σαν Φρανσίσκο, υποκατάστημα στην Ιαπωνία και παρουσία σε Κορέα, Ισραήλ, Κίνα και Ταϊβάν. Πρόκειται για την εταιρεία Helic που παράγει λογισμικό σχεδίασης ολοκληρωμένων κυκλωμάτων στην Αθήνα και έχει τους κολοσσούς της Fujitsu και της Synopsys στο μετοχικό κεφάλαιό της.

«Σχεδιάζουμε να αυξήσουμε τους πελάτες μας με μια νέα τεχνολογία την οποία ετοιμάζουμε εδώ και δύο χρόνια και θα λανσάρουμε μέσα στο 2014»
λέει στο «Βήμα της Κυριακής» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Helic κ. Γ. Κουτσογιαννόπουλος, ο οποίος προσθέτει ότι «κάνουμε μια καινούργια προσπάθεια και ανοιγόμαστε στην αγορά του IP (intellectual property licensing), δηλαδή στην πώληση δικαιωμάτων χρήσης πνευματικής ιδιοκτησίας, η οποία αποτελείται από σχέδια στοιχείων ολοκληρωμένων κυκλωμάτων».
Σύμφωνα με τον ίδιο, το 2014 η εταιρεία θα δοκιμάσει «νέα επιχειρηματικά μοντέλα, όπως π.χ. η μεταφορά ορισμένων εφαρμογών μας στο υπολογιστικό νέφος με τη μορφή του Software as a Service».
Επίσης σημειώνει ότι ενδεχομένως η εταιρεία θα προχωρήσει σε προσλήψεις εξειδικευμένων μηχανικών ανάπτυξης λογισμικού, αν και παραδέχεται ότι δεν είναι εύκολο να βρεθεί στην αγορά προσωπικό που μπορεί να φέρει τα αποτελέσματα που απαιτεί ο διεθνής ανταγωνισμός.

«Λαμβάνουμε εκατοντάδες βιογραφικά κάθε χρόνο. Το πρόβλημα είναι ότι επειδή η εγχώρια βιομηχανία δεν είναι ακόμη τόσο ανταγωνιστική σε διεθνές επίπεδο οι υποψήφιοι δεν εκπαιδεύονται εύκολα με τον τρόπο που θα θέλαμε»
αναφέρει. Μάλιστα σημειώνει ότι η Helic ήρθε πρόσφατα σε επαφή με φοιτητές ηλεκτρολόγους μηχανικούς του ΕΜΠ για να υποστηρίξει τη συμμετοχή τους σε παγκόσμιους διαγωνισμούς στους οποίους ήδη διαπρέπουν.

«Προσπαθούμε να τους βοηθήσουμε με διάφορα μέσα προκειμένου τα παιδιά να κατεβούν σε 24ωρους διεθνείς αγώνες με ομάδες από όλον τον πλανήτη για να συνηθίσουν τα διεθνή στάνταρντ. Σε αυτά τα παιδιά μπορούμε να βρούμε ταλέντα»
εξηγεί.
Ο κ. Κουτσογιαννόπουλος αναγνωρίζει ότι ο το μοντέλο λειτουργίας της Helic –δηλαδή, η έρευνα και ανάπτυξη προϊόντων να γίνονται στην Ελλάδα, ενώ οι επιχειρηματικές λειτουργίες να γίνονται στο εξωτερικό –είναι το ενδεδειγμένο.

«Επιχειρείς εκεί όπου είναι οι πελάτες, οι επενδυτές και το κέντρο βάρους της βιομηχανίας. Η ανάπτυξη των προϊόντων όμως πρέπει να γίνεται εκεί όπου υπάρχει ταλέντο και αυτό το ταλέντο εντοπίζουμε και αναπτύσσουμε στην Ελλάδα.

Αυτό είναι και το μοντέλο της Σίλικον Βάλεϊ» σημειώνει και υπογραμμίζει ότι αυτό θα μπορούσε κάλλιστα να είναι το μοντέλο προσέλκυσης επενδύσεων της χώρας. «Τον πλούτο μπορείς να τον κρατήσεις στην Ελλάδα μέσω των ανθρώπων που εργάζονται στη χώρα και να δώσεις κίνητρα στους πολύ ταλαντούχους να ριζώσουν στη χώρα» καταλήγει

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ