«Κάθε φορά που η χώρα βρισκόταν σε περίοδο οικονομικής πίεσης, η ελληνική ναυτιλία αποτελούσε το σημείο αναφοράς και τη δύναμη διεξόδου από αυτήν. Σήμερα, η ελληνική ναυτιλία συνεχίζει να ανταποκρίνεται με συνέπεια σε αυτές τις διαχρονικές επιταγές» επiσήμανε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης την Τετάρτη κατά τη διάρκεια ομιλίας του στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιώς.
Ο υπουργός σημείωσε ακόμη ότι «σε μια διαρκώς μεταβαλλόμενη γεωπολιτικά περιοχή, η Ελλάδα σήμερα αποτελεί το μοναδικό πεδίο σταθερότητας για επενδυτικές δράσεις. Τους τελευταίους 16 μήνες το διεθνές κλίμα για τη χώρα μας έχει αντιστραφεί πλήρως. Έχει απομακρυνθεί το σενάριο του Grexit που στοίχειωνε για χρόνια το μέλλον της πατρίδας μας. Σήμερα, όλοι μιλούν για Greeκovery, ακόμα και οι πιο σκληροί επικριτές της στο παρελθόν».
Επισήμανε ακόμη πως «μακροοικονομικά, η επίτευξη του πρωτογενούς πλεονάσματος φέτος μας δίνει τη δυνατότητα για να μετουσιώσουμε σε ανάπτυξη και προσέλκυση επενδύσεων αυτή την οικονομική επιτυχία και να απορρίψουμε τις όποιες λογικές πρόσκαιρου εντυπωσιασμού, οι οποίες το μόνο που θέλουν να κάνουν είναι να «κανιβαλίσουν» τις θυσίες που έχει πετύχει ο ελληνικός λαός» λέγοντας χαρακτηριστικά: «Η Ελλάδα –να το πω με ναυτιλιακούς όρους –έχει σταματήσει να πλέει σε αχαρτογράφητα νερά».
Ο κ. Βαρβιτσιώτης αναφέρθηκε επιπλέον στην συνεισφορά της ελληνικής ναυτιλίας με βάση τα πρόσφατα αποτελέσματα έρευνα της Boston Consulting Group τονίζοντας ότι «τα πλοία που διαχειρίζονται έλληνες εφοπλιστές έχουν ένα management cost περίπου 24% χαμηλότερο από τον διεθνή ανταγωνισμό. Αυτό και μόνο το νούμερο αντανακλά το τεράστιο κεφάλαιο εμπειρίας και επιχειρηματικής ικανότητας που έχει σωρευθεί στη χώρα μας».
Αναφορικά με τις πολιτικές που προωθεί το υπουργείο είπε πως είναι η αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης, η συνέχιση της συνεργασίας με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, η προσέλκυση περισσότερων πλοίων στην ελληνική σημαία, η στήριξη στον διεθνή ναυτιλιακό οργανισμό ΙΜΟ, η ανάπτυξη των νησιών και η αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών λέγοντας πως «γίνεται προσπάθεια μέσα από την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού να καταστήσουμε τον Πειραιά μητροπολιτικό λιμάνι της Μεσογείου για τα επόμενα 25 χρόνια».
Μίλησε επίσης για την ανάπτυξη θαλασσίου τουρισμού επισημαίνοντας ότι «η Ελλάδα κατάφερε να «ποινικοποιήσει» τον τομέα του γιότινγκ μέσα από μία επιδρομή λαϊκισμού, ότι σκαφάτος σημαίνει φοροφυγάς» και για ανάδειξη της κρουαζιέρας.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης σημείωσε επιπλέον πως «χρειαζόμαστε τους έλληνες εφοπλιστές που είναι παγκοσμίως οι πρωταθλητές» και πως παράλληλα στόχος είναι η συνέχιση της συνεργασίας με την ελληνική ναυτεργασία.