Σωματική άσκηση και υψηλοί βαθμοί συνδέονται στην περίπτωση των εφήβων, υποστηρίζει νέα μελέτη των πανεπιστημίων Στραθκλάιντ και Νταντί, στη Σκωτία.
Στη μελέτη έλαβαν μέρος 5.000 παιδιά, των οποίων οι σχολικές επιδόσεις εξετάστηκαν στα μαθήματα των αγγλικών, των μαθηματικών και της επιστήμης. Τα αγόρια που ασκούνταν 17 λεπτά περισσότερο από τον μέσο όρο σε ό,τι αφορούσε την άσκηση στην ηλικιακή ομάδα τους, εμφάνιζαν καλύτερες σχολικές επιδόσεις, ενώ στην περίπτωση των κοριτσιών παρατηρούνταν παρόμοια ευεργετικά οφέλη με επιπλέον 12λεπτη άσκηση σε σύγκριση με τον μέσο όρο.
Οι ερευνητές παρατήρησαν, ότι τα κορίτσια είχαν καλύτερες επιδόσεις ιδιαίτερα στο μάθημα της επιστήμης. Οι ίδιοι πιστεύουν ότι η σωματική άσκηση επιδρά με διαφορετικό τρόπο στην εγκεφαλική δραστηριότητα των δύο φύλων.
Το τρέξιμο… των βαθμών
Βάσει των αποτελεσμάτων, τα παιδιά που ασκούνταν τακτικά είχαν καλύτερους βαθμούς στις ηλικίες των 11, των 13 και των 16 ετών, συγκριτικά με εκείνα που ακολουθούσαν καθιστική ζωή.
Σε γενικές γραμμές, οι ειδικοί είδαν ότι τα επίπεδα της σωματικής άσκησης των εφήβων ήταν πολύ χαμηλότερα από τα συνιστώμενα των 60 λεπτών ημερησίως. Με δημοσίευσή τους στην επιθεώρηση «British Journal of Sports Medicine» αναφέρουν ότι από τη στιγμή που κάθε 15 λεπτά άσκησης φαίνεται να βελτιώνουν τις σχολικές επιδόσεις κατά ¼ του βαθμού, ενδεχομένως τα παιδιά που ασκούνται καθημερινά επί 60 λεπτά να είναι σε θέση να βελτιώνουν τις επιδόσεις τους κατά έναν ολόκληρο βαθμό.
Οι ίδιοι καταλήγουν υποστηρίζοντας ότι τα παιδιά που ασκούνται τόσο πολύ καθημερινά, είναι πολύ λίγα.
«Η σωματική άσκηση είναι κάτι πολύ σημαντικό, το οποίο όπως φαίνεται δεν επιδρά μόνο στην υγεία μας. Υπάρχουν και άλλα οφέλη τα οποία γονείς, πολιτικοί και εκπαιδευτικοί θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη» αναφέρει χαρακτηριστικά η επικεφαλής της μελέτης δρ Τζόσι Μπουθ, από το Πανεπιστήμιο Ντάντι.