Θα ήθελα να σας θέσω ένα θέμα που απασχολεί τους κατοίκους 22 ελληνικών νησιών, ώστε όποτε παρουσιαστεί η ευκαιρία να θέσετε αντί για εμάς κάποια ερωτήματα στον για τον κ. Θεοχάρη ή οποιοδήποτε άλλο στέλεχος του Υπουργείου των οικονομικών.
Toν Οκτώβριο του 2012 ανακοινώθηκε από το υπουργείο οικονομικών το κλείσιμο 99 Δ.Ο.Υ. ανά την Ελλάδα, ανάμεσα στις οποίες και 25 νησιωτικές, στο πλαίσιο της εξοικονόμησης πόρων από την Ελληνική κυβέρνηση. Τότε υποστήριζαν ότι πολλές δημόσιες υπηρεσίες είχαν δημιουργηθεί τα προηγούμενα χρόνια για να εξυπηρετήσουν πολιτικά συμφέροντα και όχι γιατί ήταν αναγκαίες. Μέχρι εκεί μαζί τους και εμείς.
Από την πρώτη στιγμή οι κάτοικοι της Ικαρίας αλλά και των υπόλοιπων νησιών και ιδιαίτερα οι επαγγελματίες μέσα από τους συλλόγους μας και την ομοσπονδία μας, προσπαθήσαμε να καταστήσουμε κατανοητό στο υπουργείο ότι κλείνοντας τη Δ.Ο.Υ ενός νησιού ο φορολογούμενος δεν θα πήγαινε απλά στην παραδίπλα Δ.Ο.Υ. όπως συμβαίνει στην ηπειρωτική Ελλάδα αλλά θα υποχρεώνεται σε ταξίδι για αρκετές συναλλαγές του, κάτω από αντίξοες πολλές φορές συνθήκες και με την υποχρέωση τις περισσότερες φορές ακόμα και διανυκτέρευσης σε άλλο νησί.
Το Υπουργείο οικονομικών τότε μας καθησύχαζε λέγοντας ότι με το νέο taxis που αναμενόταν, δεν θα υπήρχε πλέον η ανάγκη επίσκεψης στις Δ.Ο.Υ., μιας και όλες οι συναλλαγές θα πραγματοποιούταν πλέον ηλεκτρονικά. Οι θεωρήσεις δε των βιβλίων και στοιχείων που αφορά εμάς τους ελεύθερους επαγγελματίες θα καταργούταν. Τότε ζητήσαμε από το υπουργείο οι νησιωτικές Δ.Ο.Υ. να παραμείνουν ανοικτές έως ότου το νέο σύστημα ολοκληρωθεί και δοκιμαστεί τουλάχιστον για ένα εξάμηνο.
Πράγματι δόθηκαν κάποιες παρατάσεις μέχρι και τον φετινό Σεπτέμβριο όπου και προχώρησαν στο κλείσιμο όλων των Δ.Ο.Υ. που είχαν ανακοινωθεί (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, 3 νησιωτικές και 3 ηπειρωτικές εξαιρέθηκαν του μέτρου).
Για άλλη μια φορά οι υποσχέσεις των υπευθύνων διαψεύστηκαν και επιβεβαιώθηκαν οι δικές μας ανησυχίες.
Από τις 4/9/13 που η Δ.Ο.Υ. Αγ. Κηρύκου όπως και των υπόλοιπων νησιών, έπαψε να λειτουργεί, και παρά τη λειτουργία των κέντρων εξυπηρέτησης φορολογουμένων που δεν έχουν σχεδόν καμία άλλη αρμοδιότητα από το να μεταβιβάζουν αιτήματα των φορολογουμένων προς τη νέα Δ.Ο.Υ., οι κάτοικοι των νησιών μας, δεν έχουν τη δυνατότητα
· Να μεταβιβάσουν, να πουλήσουν ή να αγοράσουν περιουσιακό τους στοιχείο
· Να κάνουν έναρξη ή παύση της επιχείρησης τους.
· Να ηλεκτροδοτήσουν το νέο τους κτίσμα.
· Να θεωρήσουν τιμολόγια για τις επιχειρήσεις τους
· Να αναζητήσουν κάποιο αντίγραφο από το χειρόγραφο αρχείο της Δ.Ο.Υ.
· Και να διεκπεραιώσουν αρκετές ακόμα συναλλαγές
Χωρίς να ταξιδέψουν στο φουρτουνιασμένο από εδώ και στο εξής αιγαίο πέλαγος,
έχοντας στη διάθεση τους πολύ λιγότερα δρομολόγια σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.
Θα ήθελα να μάθω αν ο κ. Στουρνάρας και όσοι έκαναν αυτόν τον σχεδιασμό, γνωρίζουν ότι δεν υπάρχει καθημερινή και αξιόπιστη ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ των νησιών μας;
Πόσες ώρες θα χρειάζεται κάποιος για να μεταβεί π.χ. από την Ικαρία στη Σάμο και να επιστρέψει;
Πόσες ημέρες θ’ αφήνει την εργασία του για κάθε φορολογική του υπόθεση;
Αντιλαμβάνονται με κάποιον τρόπο την έννοια της νησιωτικότητας, το γεγονός ότι ο φορολογούμενος πολίτης της Ικαρίας και των Φούρνων θα πρέπει να διασχίσει πέλαγος για να εξυπηρετηθεί; Έχουν έστω ακούσει τι εστί Ικάριο πέλαγος;
Θα παρακαλούσα να μην αρκεστείτε στην εύκολη απάντηση των υπευθύνων, ότι όλες οι παραπάνω συναλλαγές θα πραγματοποιούνται σύντομα από τα Κ.Ε.Φ. ή ακόμα και ηλεκτρονικά γιατί αυτά έλεγαν και το 2011, και σήμερα αυτή τη στιγμή που μιλάμε κάποιοι συμπολίτες μας θαλασσοπνίγονται για περιπτώσεις που σας προανέφερα.
Έχοντας παρακολουθήσει, πολλές φορές, στις ενημερωτικές εκπομπές και στα δελτία ειδήσεων, ρεπορτάζ για τις ουρές της ντροπής, που σχηματίζονται κατά καιρούς έξω από δημόσιες υπηρεσίες των Αθηνών, με αποτέλεσμα την απίστευτη ταλαιπωρία των πολιτών, θέλω να πιστεύω ότι και το δικό μας πρόβλημα που μας αναγκάζει σε πολύωρα ταξίδια και σε διανυκτερεύσεις σε άλλα νησιά με αποτέλεσμα την απουσία μας από την εργασία μας και αρκετά έξοδα, για μια απλή μέχρι πρότινος συναλλαγή μας με το δημόσιο, θα βρεθεί χρόνος να κοινοποιηθεί στη δημοσιότητα.
Ο κ. Περρής Κων/νος είναι πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αγ. Κηρύκου Ικαρίας