«Μία χαμηλή τιμή όλον τον χρόνο» στα σουπερμάρκετ

«Μία χαμηλή τιμή όλον τον χρόνο» θα προβλέπει νομοθετική ρύθμιση που προετοιμάζει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης για όλα τα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης που διακινούνται στα ράφια και στα ψυγεία των σουπερμάρκετ.

«Μία χαμηλή τιμή όλον τον χρόνο» θα προβλέπει νομοθετική ρύθμιση που προετοιμάζει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης για όλα τα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης που διακινούνται στα ράφια και στα ψυγεία των σουπερμάρκετ.
Η ρύθμιση θα προβλέπει ότι στα τιμολόγια αγοράς των προϊόντων που εκδίδουν οι αλυσίδες των σουπερμάρκετ θα αναγράφονται όλες οι παροχές (πάσης φύσεως και μορφής) που εκδίδουν οι προμηθευτές προς τους λιανεμπόρους.
Αν και φαίνεται, επί της ουσίας δεν είναι μια λογιστική αποτίμηση των συναλλαγών των δύο μερών. Και αν μάλιστα ληφθεί υπόψη και το γεγονός ότι η παρατεταμένη ύφεση έχει συρρικνώσει την καταναλωτική ζήτηση και ότι για να αντιμετωπίσουν τις συνέπειές της οι προμηθευτικές εταιρείες έχουν πολλαπλασιάσει τις προσφορές τους και έχουν επιμηκύνει τον χρόνο προσφοράς, τότε, σημειώνουν πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης, «θα οδηγηθούμε σε μία τιμή, σε μία χαμηλή τιμή όλον τον χρόνο».
Δηλαδή, οι προμηθευτές, αντί να κάνουν δεκάδες προσφορές τον χρόνο, υπό την πίεση των αλυσίδων, οι οποίες το ζητούν επιμόνως τα τελευταία χρόνια αλλά χωρίς αποτέλεσμα από τους προμηθευτές τους, θα προσαρμοστούν σε μία χαμηλή τιμή όλον τον χρόνο, εφόσον θα αναγράφονται οι προσφορές, και έτσι ο καταναλωτής δεν θα «βομβαρδίζεται» από δεκάδες προσφορές καθημερινά οι οποίες αφορούν κατά κύριο λόγο μείωση τιμής, είτε εμμέσως είτε αμέσως, δηλαδή π.χ. με προσφορά επιπλέον προϊόντος.
Και τούτο διότι θα ενσωματώσουν τις προσφορές στην τελική τιμή του προϊόντος. Υπολογίζεται ότι οι τιμές θα είναι μειωμένες από 20% ως και 30% όλον τον χρόνο αντί να είναι μειωμένες κατά 40%, 50% ή και 60% για μερικές εβδομάδες προσφοράς.
Αξίζει να σημειωθεί ότι καθημερινά «τρέχουν» από 500 ως και 1.000 διαφορετικές προσφορές στα σουπερμάρκετ, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές πλέον να επιλέγουν τα καταστήματα με βάση τις προσφορές που έχουν.
Η παλαιότερη πιστότητα που καταγραφόταν στις έρευνες των καταναλωτών προς το άλφα ή το βήτα κατάστημα έχει πλέον αλλοιωθεί. Και από εκεί και μετά θα μπορεί η κάθε αλυσίδα ξεχωριστά να κάνει τη δική της εμπορική πολιτική με επιπλέον προσφορές αλλά αναλαμβάνοντας η ίδια το οικονομικό κόστος.
Η εξέλιξη αυτή θα αλλάξει άρδην τη σημερινή εμπορική πολιτική των αλυσίδων σουπερμάρκετ. Γι’ αυτόν τον λόγο υπάρχουν αλυσίδες που δεν το επιθυμούν αυτό, δεδομένου ότι βασίζουν την εμπορική συμπεριφορά τους στον μεγάλο αριθμό των προσφορών.
Ωστόσο η προαναφερόμενη νομοθετική ρύθμιση είναι απόφαση του πρωθυπουργού κ. Αντώνη Σαμαρά, την οποία έλαβε έπειτα από συνάντηση με τους εκπροσώπους του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΒΕ) στις αρχές του περασμένου Σεπτεμβρίου εν όψει των εγκαινίων της ΔΕΘ.
Την απόφασή του κοινοποίησε στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, αλλά ο υπουργός κ. Κωστής Χατζηδάκης εμφανίζεται αρκετά διστακτικός να προχωρήσει και ως εκ τούτου η εντολή έχει δοθεί στον υπουργό Οικονομικών κ. Γιάννη Στουρνάρα και στον υφυπουργό κ. Θανάση Σκορδά.
Στην παρούσα φάση παράγοντες του υπουργείου Ανάπτυξης βρίσκονται σε συζητήσεις με άμεσα ενδιαφερόμενους επιχειρηματίες και από τις δύο πλευρές –λιανεμπόρους και προμηθευτές –έτσι ώστε το νέο τοπίο που θα διαμορφωθεί στην εμπορική συμπεριφορά των εταιρειών να είναι κατά το δυνατόν λιγότερο «επώδυνο».
Μάλιστα, όπως επισημαίνεται στο σχετικό υπόμνημα του ΣΒΒΕ, «οι τιμές πώλησης των προϊόντων από τις εγχώριες μεταποιητικές επιχειρήσεις προς τις αλυσίδες λιανικού εμπορίου, όπως συνηθίζεται και στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, να πραγματοποιούνται στην καθαρή τιμή ή διαφορετικά στην τιμή εισαγωγής, όπως γίνεται άλλωστε και στις συμφωνίες των private labels, δηλαδή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας των σουπερμάρκετ».
Και σχετικά με τις παροχές προτείνει «οι λοιπές παροχές, που αφορούν κατά κύριο λόγο προβολές, προωθήσεις, παρεχόμενες υπηρεσίες, στοχοθέτηση κτλ., να προσδιορίζονται σε συγκεκριμένο ανώτατο ποσοστό επί του καθαρού τζίρου του προμηθευτή και να εμφανίζονται στο τιμολόγιο.
Το ποσοστό αυτό θα μπορούσε να ποικίλλει ανά κατηγορία προϊόντων και το ύψος του να προσδιοριστεί ύστερα από συγκεκριμένες διαβουλεύσεις μεταξύ των ενδιαφερομένων».
Δημοσιεύτηκε στο HeliosPlus στις 8 Οκτωβρίου 2013

HeliosPlus

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.