Oσοι επιθυμούν να διώξουν τα περιττά κιλά, καλά θα κάνουν να γράφουν λεπτομερή λίστα με τα υγιεινά προϊόντα που επιθυμούν να αγοράσουν από το σουπερμάρκετ, προς αποφυγήν των παχυντικών πειρασμών. Αυτό υποστηρίζει νέα μελέτη αυστραλών ερευνητών από το Πανεπιστήμιο Μόνας, στη Μελβούρνη.
«Αρκετοί καταναλωτές γνωρίζουν καλά ότι η υπερφαγία και η αποφυγή της σωματικής άσκησης οδηγεί στη συσσώρευση περιττών κιλών και στην ενίσχυση του κινδύνου εμφάνισης χρόνιων ασθενειών» εξηγεί η επικεφαλής της μελέτης δρ Νικόλ Ο. «Oμως ο αυθορμητισμός κατά τις αγορές ή η έλλειψη εγκράτειας συχνά οδηγεί στον «εκτροχιασμό» των καλών τους προθέσεων».
Oπως αναφέρουν οι ερευνητές με δημοσίευσή τους στο επιστημονικό έντυπο «Nutrition and Diabetes», η στρατηγική της προετοιμασίας λίστας για ψώνια πριν από την εξόρμηση στο σουπερμάρκετ, εκτός από οικονομία στο πορτοφόλι, φάνηκε να κάνει οικονομία και στις… θερμίδες.
Δαμάζοντας την όρεξη…

Στη μελέτη, οι ερευνητές παρακολούθησαν την πορεία 163 υπέρβαρων γυναικών. Oλες τους ακολουθούσαν κάποιες βασικές οδηγίες περί ισορροπημένης διατροφής και σωματικής άσκησης. Στις μισές από τις συμμετέχουσες ωστόσο χορηγήθηκε συγκεκριμένο πλάνο διατροφής, όπως επίσης και οργανωμένες λίστες για ψώνια των απαραίτητων για την παρασκευή των γευμάτων υλικών.
Η ομάδα των γυναικών που ακολουθούσε πιστά τη λίστα για ψώνια «έδιωξε» επιτυχώς 12 κιλά κατά μέσον όρο, μέσα σε διάστημα έξι μηνών. Οι υπόλοιπες, που ξεχύνονταν στους γεμάτους τρόφιμα και πειρασμούς διαδρόμους χωρίς προγραμματισμό, από την άλλη, έχασαν περίπου οκτώ κιλά.
«Παρατηρήσαμε ότι οι εθελόντριες που προχωρούσαν στον προγραμματισμό των γευμάτων και της αγοράς των απαραίτητων υλικών για την παρασκευή τους ακολουθώντας μια λίστα για ψώνια κατέληγαν να κρατούν στα χέρια τους ένα αποτελεσματικό και παράλληλα οικονομικό «εργαλείο» απώλειας βάρους, συγκριτικά με το αν πήγαιναν στο σουπερμάρκετ με «άδεια χέρια»» αναφέρει η δρ Ο.
Η σωστή στρατηγική

«Φυσικά το να ακολουθεί κάποιος μια ισορροπημένη διατροφή αποτελεί τη μια πλευρά της επιτυχημένης εξίσωσης. Πιστεύω ωστόσο ότι στρατηγικές συμπεριφορικής χρηματοοικονομικής μπορούν να προσφέρουν σημαντική βοήθεια στο κομμάτι αυτό» προσθέτει η ειδικός.
Οι διαδικτυακές αγορές παρ’ όλα αυτά δεν εμφάνισαν το ίδιο καλά αποτελέσματα. Σύμφωνα με τους ερευνητές, όσες έκαναν τις αγορές τους μέσω Internet κατέληγαν να κάνουν αυθόρμητες αγορές τροφίμων.
Δημοσιεύτηκε στο HeliosPlus στις 25 Σεπτεμβρίου 2013

HeliosPlus