Η ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΚΑΛΟΣΥΝΗΣ

O Aντώνης Πασχαλίδης, όπως είναι το πραγματικό όνομά του, γεννήθηκε στο Ντύσελντορφ της Γερμανίας, παιδί ελλήνων μεταναστών. Η μητέρα του ήταν καθαρίστρια και ο πατέρας του σιδεράς οικοδομών. Οταν έκλεισε τα έντεκα χρόνια του, η οικογένειά του πήρε την απόφαση να επιστρέψει στην πατρίδα, στον Λαγκαδά Θεσσαλονίκης.

Αναμφισβήτητα πρόκειται για ένα παιδί που ρίχτηκε στη βιοπάλη από την ηλικία των 13 χρόνων. Προς τιμήν του, έχει εργαστεί σκληρά σε διάφορες δουλειές: χασάπης, λαντζέρης, σερβιτόρος, ακόμη και υπάλληλος σε κάβα ποτών. Το παρελθόν του, λοιπόν, αποτελεί ένα γερό χαρτί για τη σφυρηλάτηση ενός λαϊκού ειδώλου το success story του οποίου ξεκινάει από τα λούμπεν μπουζουξίδικα της Θεσσαλονίκης.

Δεν ονειρευόταν από μικρός να γίνει τραγουδιστής. Οι επιλογές του, μάλιστα, πόρρω απείχαν από την καλλιτεχνική οδό, καθώς σπούδαζε υδραυλικός σε σχολή του ΟΑΕΔ. Ετσι, ο Αντώνης Ρέμος κάλλιστα θα μπορούσε σήμερα να είναι ένας τεχνίτης που δουλεύει ιδρωμένος στους νεροχύτες νοικοκυρών που τον ποθούν και το βράδυ βγαίνει με την καλή του στο μαγαζί κάποιου άλλου αντίστοιχου «Ρέμου».

Η καριέρα του ξεκίνησε από ένα κέντρο του Λαγκαδά, όπου για ένα ολόκληρο καλοκαίρι έπαιζε τουμπερλέκι και έκανε τη δεύτερη φωνή σε άλλους τραγουδιστές. Τελικά τον εμπιστεύθηκαν και έτσι το 1987 άρχισε να εμφανίζεται ως τραγουδιστής με νυχτοκάματο 2.000 δρχ. Ο Λαγκαδάς δεν τον χωρούσε. Λίγο αργότερα κατέβηκε στο κέντρο Κάστρο της Θεσσαλονίκης. Εκεί, ο συνάδελφός του Σταύρος Φωτιάδης τον βάπτισε Ρέμο. Το νυχτοκάματο είχε πια αυξηθεί στις 4.000 δρχ.

Ηταν η αρχή για μια πετυχημένη πορεία στις μπουζουκερί της συμπρωτεύουσας. Ο Αντώνης σιγά σιγά έγινε ένα από τα πρώτα ονόματα.

Η Αθήνα, πάντως, δεν ήρθε εύκολα ούτε γρήγορα. Ετσι, τελικά, σχεδόν οκτώ χρόνια μετά, το 1995, κατέβηκε ως τελευταίο όνομα για να «πλαισιώσει» τον Δημήτρη Μητροπάνο, τον Μάριο Τόκα και τον Στέφανο Κορκολή στο νυχτερινό κέντρο Διογένης Palace. Οπως έχει δηλώσει, δεν είχε καν καμαρίνι. Αλλαζε μαζί με τους σερβιτόρους.

Με τον πρώτο δίσκο του, που ηχογραφήθηκε έναν χρόνο μετά, με «ευρηματικό» τίτλο το όνομά του και πιασάρικα τραγουδάκια διά χειρός του ανερχόμενου τότε Φοίβου, ο Ρέμος απέδειξε ότι ήρθε για να μείνει.

Ηταν ίσως ο κατάλληλος άνθρωπος την κατάλληλη εποχή. Και έκανε σουξέ με εμβληματικά σλόγκαν για πονεμένες καρδιές και κυρίως για 30something αστικά ζευγάρια τα οποία δεν αναζητούσαν τη λούμπεν αυθεντικότητα των μαγαζιών της Εθνικής, αλλά, αντιθέτως, έσπευδαν να εξαργυρώσουν το λαϊφστάιλ τους με ένα πρώτο τραπέζι πίστα και πανέρια με γαρίφαλα στον Ρέμο. Και ο Αντώνης απογειώνεται μαζί με την εποχή του.

Ο ΑΟΙΔΟΣ ΤΟΥ ΛΑΪΦΣΤΑΪΛ

Ο Αντώνης Ρέμος, στα 43 του χρόνια πλέον, δεν έχει καταφέρει και λίγα. Τουναντίον, μια γρήγορη ματιά στο βιογραφικό του αποδεικνύει ότι προσπάθησε να μεταπηδήσει από το εμπορικό στο ποιοτικότερο, επιδιώκοντας ως άλλος κυνηγός κεφαλών συνεργασίες με ονόματα της απέναντι όχθης: Μίκης Θεοδωράκης, Αλκηστις Πρωτοψάλτη, Μίμης Πλέσσας, Κώστας Χατζής, Μαρινέλλα και, φυσικά, Γιώργος Νταλάρας.

Η προσπάθεια, ωστόσο, δεν είχε αποτέλεσμα, καθώς δεν μπόρεσε να ξεφύγει από την tired αισθητική των μπουζουκιών και έμεινε εγκλωβισμένος στα σουξέ και στα γαρίφαλα, ως το κιμπάρικο αγόρι της Θεσσαλονίκης. Στο παρελθόν, μάλιστα, ανέλαβε μέχρι και πρόεδρος της αγαπημένης του ποδοσφαιρικής ομάδας, του Ηρακλή, μια απόφαση που φαίνεται να του στοίχισε ακριβά από οικονομικής απόψεως.

Δεν φτάνει, λοιπόν, να ερμηνεύσεις μία φορά Θεοδωράκη στο Ηρώδειο ούτε να κάνεις ένα ομολογουμένως καλό ντουέτο με την Πρωτοψάλτη, όταν λίγα χρόνια αργότερα εκτελείς το νηπιακό «Κομμένα πια τα δανεικά». Αλλωστε σχεδόν όλο το ρεπερτόριό του μοιάζει να κινείται πάντα γύρω από το ίδιο μοτίβο. Μεγαλόπνοοι στίχοι για σκληρά, αλλά κατά βάθος ευαίσθητα παλικάρια.

Ο ίδιος δεν φαίνεται να έχει συναίσθηση αυτής της κατάστασης. Σε ερώτηση αν θεωρεί ότι η προσωπική δισκογραφία του περιλαμβάνει άσματα που θα μείνουν στην ιστορία, απάντησε: «Αν ρωτάς εμένα προσωπικά, σαν Αντώνη, θεωρώ ότι έχω πει τέτοια τραγούδια. Αν με ρωτάς σαν Ρέμο, θα σου πω ότι ο χρόνος μόνο θα δείξει». Βαθύς διχασμός για μια τόσο απλή απάντηση! Βέβαια, η διαχρονικότητα ίσως εξαντλείται στο γεγονός ότι έχει δημιουργήσει σχολή δεκάδων νεαρών αοιδών που επαναλαμβάνουν τα γλυκερά σουξέ του και μιμούνται τη φωνή του σαν να κάνουν καραόκε.

Πέρα από τα επαγγελματικά του, ένα από τα μείζονα θέματα της ελληνικής σόουμπιζ είναι και η προσωπική του ζωή. Οι μεσημεριανές εκπομπές έζησαν την αγωνία τους για την εξέλιξη της σχέσης του με τη Ζέτα Μακρυπούλια και τώρα καθηλωμένοι αναρωτιούνται τι θα συμβεί με τη νέα αγαπημένη του, Υβόννη Μπόσνιακ. Πολλοί, όμως, λένε ότι σε έναν άνδρα όπως ο Ρέμος θα ταίριαζε μόνο ένα σεμνό λαϊκό κορίτσι από την Καλαμαριά.

Εσχάτως, πέρα από τον νέο δίσκο του, στην επικαιρότητα βρίσκεται και η κόντρα του με τον έτερο γίγαντα του λαϊκού τραγουδιού, Νότη Σφακιανάκη. Ο Ρέμος ενοχλήθηκε γιατί ο Νότης αποκάλεσε τους χριστιανούς υποκριτές. Μην ξεχνάμε ότι στο μπράτσο του φέρει και τατουάζ με τη μορφή της Παναγίας, το οποίο έκανε κατά τη διάρκεια τηλεοπτικής εκπομπής. Μέγας είσαι, Κύριε!

Αδέκαστη

*Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 14 Ιουλίου 2013