Επέστρεψε το καλτ. Στα καλύτερά του. Με τηλεοπτικούς διαλόγους που τσακίζουν κόκαλα, με περσόνες που ανατρέπουν το τηλεοπτικό κατεστημένο και με δηλητηριώδεις ατάκες.

Οχι, δεν φανταζόταν κανείς ότι οι «Αυθαίρετοι» στην επιστροφή τους θα έκαναν τέτοια αίσθηση. Βοήθησαν όμως η αντοχή της σειράς στον χρόνο και, φυσικά, η ένδεια του παρόντος.

Ξεχάσαμε πώς είναι να μπορεί μια σειρά να σατιρίζει και να πιάνει τόσο καλά τον σφυγμό της κοινωνίας. Οπως επίσης αποτελεί μακρινό παρελθόν αυτό που περιέγραψε και ο πρωταγωνιστής της Χρήστος Βαλαβανίδης σε συνέντευξή του: «Το να συντονίζονται τόσο καλά δυνατά σενάρια, καλοί ηθοποιοί και εμπνευσμένοι δημιουργοί».

Εκτός από το σενάριο της σειράς, το οποίο υπογράφει ο Βασίλης Νεμέας, αυτό που διαπιστώνει ο τηλεθεατής που την παρακολουθεί σε επανάληψη, αλλά και ο νεοφώτιστος, είναι ότι το σύνολο του καστ έχει γερή στόφα: Δημήτρης Πουλικάκος, Βάσια Τριφύλλη, Λυδία Λένωση, Νατάσα Τσαγκαρισιάνου, Θέμης Μάνεσης και Βάνα Παρθενιάδου.
Η διαχρονικότητα της σειράς γίνεται αντιληπτή από τους τίτλους αρχής κιόλας: «…κι ενώ όλοι οι Ελληνες, αγαπημένοι και μονιασμένοι, «εργάζονται πυρετωδώς» για την ενοποίηση της Ευρώπης… το MEGA Channel έψαξε και βρήκε τους πρωτοπόρους…».

Είναι γεγονός ότι οι «Αυθαίρετοι» καταγράφουν την άνοδο του μικροαστισμού μέσα από τους τύπους του χασοδίκη που ζει από την προίκα της ημίτρελης συζύγου του την οποία απατά, του κομπιναδόρου εστιάτορα με τη λαϊκή σύζυγο που αγωνιά να ανέλθει κοινωνικά ζητώντας Φιλιππινέζα και ψυχανάλυση και του νεοέλληνα που οραματίζεται μια Ελλάδα να κολυμπά ανέφελα στο χρήμα.

Αρκετά χρόνια μετά και με τη μεσαία τάξη να γκρεμοτσακίζεται στην αγκαλιά της ενωμένης Ευρώπης, το μόνο που μένει σταθερό είναι η επαναλαμβανόμενη ατάκα του Κώστα Χατζηγιώργη (Χρ. Βαλαβανίδης): «Το κέρατό μου…».

HeliosPlus