Μπορεί το όχημά μας να φαίνεται ότι λειτουργεί σωστά, ωστόσο αν χρειαστεί να φρενάρουμε απότομα σε ολισθηρό οδόστρωμα ή πάνω σε στροφή, τα πράγματα θα εξελιχθούν δυσάρεστα αν το αυτοκίνητό μας παρουσιάζει προβλήματα κακής συντήρησης.
Για τους περισσότερους οδηγούς οι αντιδράσεις τόσο οι δικές τους όσο και του οχήματός τους σε ακραίες συνθήκες είναι άγνωστες.
Για τους περισσότερους οδηγούς οι αντιδράσεις τόσο οι δικές τους όσο και του οχήματός τους σε ακραίες συνθήκες είναι άγνωστες.
Σε συνθήκες καθημερινότητας μπορεί το όχημά μας να φαίνεται ότι λειτουργεί σωστά, ωστόσο αν χρειαστεί να φρενάρουμε απότομα σε ολισθηρό οδόστρωμα με αρκετά χιλιόμετρα ή πάνω σε στροφή, τα πράγματα θα εξελιχθούν δυσάρεστα αν το αυτοκίνητό μας παρουσιάζει προβλήματα κακής συντήρησης.
Οι τεχνικοί έλεγχοι των ΚΤΕΟ έρχονται ακριβώς σε αυτό το σημείο να μας βοηθήσουν να εντοπίσουμε και να επισκευάσουμε άμεσα βλάβες και προβλήματα που ενδέχεται να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια τόσο τη δική μας όσο και των υπόλοιπων οδηγών.
Σε έναν τακτικό έλεγχο ΚΤΕΟ πραγματοποιούνται οπτικοί έλεγχοι σε όλο το αυτοκίνητο ελέγχοντας για παράδειγμα για πιθανές διαρροές στον κινητήρα και στα υπόλοιπα κλειστά κυκλώματα του αυτοκινήτου (φρένα, καύσιμα), στα φώτα, στα μάκτρα των υαλοκαθαριστήρων, στα ελαστικά, στις ζώνες ασφαλείας κ.α.
Παράλληλα, έμφαση δίδεται στη σύγκλιση και στην απόκλιση των τροχών, που είναι υπεύθυνες για την ευθυγράμμιση και ευστάθεια του αυτοκινήτου στον δρόμο, στο σύστημα των φρένων και στην ένταση με την οποία φρενάρει ο κάθε τροχός προκειμένου να μην υπάρχουν αποκλίσεις μεγαλύτερες από 30% ανά τροχό στον ίδιο άξονα. Ακόμη ελέγχεται η καλή λειτουργία των φώτων και η σωστή ρύθμισή τους πάνω στον δρόμο.
Ο τεχνικός έλεγχος καλύπτει επίσης το σύστημα αναρτήσεων του αυτοκινήτου, προκειμένου να διαπιστωθεί η κατάσταση των αμορτισέρ και τα περιθώρια πρόσφυσης των τροχών. Ο έλεγχος που γίνεται με ειδικό εξοπλισμό, ο οποίος αξιολογεί συνολικά το σύστημα της ανάρτησης, μετρώντας τη δύναμη επαφής κάθε τροχού με τις ταλαντευόμενες ειδικές πλάκες του μηχανήματος.
Τέλος, ελέγχονται οι ρύποι που εκπέμπει το αυτοκίνητο προκειμένου να διαπιστωθεί αν είναι στα προβλεπόμενα όρια και να εκδοθεί η γνωστή Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων.
Ο αναλυτής καυσαερίων μετράει το μονοξείδιο του άνθρακα (CO) και τους υδρογονάνθρακες (HC), που είναι γνωστοί ρύποι, αλλά και τον λόγο λ, που δεν είναι ρυπαντής αλλά αποτελεί ένδειξη της σωστής λειτουργίας του κινητήρα και του καταλύτη του αυτοκινήτου μας.
Το αιθαλόμετρο μετράει την ποσότητα της αιθάλης που περιέχεται στα καυσαέρια και είναι υπεύθυνη για τον σκουρόχρωμο καπνό που εκπέμπουν τα πετρελαιοκίνητα οχήματα.
Για τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης (ΕΙΧ) και τα φορτηγά (μεικτού βάρους ως 3,5 τόνους), οι έλεγχοι ΚΤΕΟ είναι υποχρεωτικοί μόλις συμπληρωθούν τα τέσσερα πρώτα χρόνια από την ημερομηνία έκδοσης της πρώτης άδειας κυκλοφορίας του αυτοκινήτου. Ακολούθως επαναλαμβάνονται κάθε δύο χρόνια από την ημερομηνία πρώτου ελέγχου. Για τα ταξί οι έλεγχοι είναι υποχρεωτικοί κάθε 12 μήνες.
Αντιστοίχως για την Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων η διάρκειά της για τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης (ΕΙΧ) και τα φορτηγά (μεικτού βάρους ως 3,5 τόνους) είναι δωδεκάμηνη, ενώ για τα επιβατικά αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης (ΕΔΧ, Taxi – Αγοραία) η διάρκειά της είναι εξάμηνη. Το Δελτίο του Τεχνικού Ελέγχου (ΔΤΕ) ισχύει και ως κάρτα καυσαερίων. Δηλαδή από την ημερομηνία έκδοσης του ΔΤΕ και για διάστημα 12 μηνών για τα ΕΙΧ ή 6 μηνών για τα ΕΔΧ αυτοκίνητα δεν χρειάζεται να εφοδιασθείτε και με ΚΕΚ.
Οτεχνικός έλεγχος για ταεπιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης κοστίζειπερίπου 50 ευρώ, ενώ η Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων,για την ίδια κατηγορία οχημάτων, κοστίζειπερίπου 10 ευρώ.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ