Χαλαρά υποδέχτηκε την ομιλία του Ομπάμα στο Βερολίνο ο Διεθνής Τύπος

Πρωτοσέλιδο διεθνώς έγινε φυσικά ο Μπαράκ Ομπάμα μπροστά στην Πύλη του Βραδεμβούργου, κάτω από τον καυτό ήλιο του Βερολίνου, αλλά η πολυαναμενόμενη ομιλία του αποδείχθηκε τελικά ψύχραιμη σε σχεδόν… απογοητευτικό βαθμό.

Ο αμερικανός πρόεδρος κάλεσε τη Μόσχα σε βήματα για μείωση των πυρηνικών όπλων και μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά έμεινε σε «ασφαλή θέματα» -και από παθιασμένος πολιτικός, όπως είχε εμφανιστεί στο Βερολίνο το 2008, έχει πλέον μεταμορφωθεί σε έναν «τεχνοκράτη εξοπλισμών», όπως τον χαρακτηρίζει μία εφημερίδα.

Η αμερικανική Washington Post γράφει πως, σε αντίθεση με την ομιλία του το 2008 στο Κάιρο, μετά την πρώτη εκλογή στο Κάιρο, η ομιλία του Ομπάμα την Τετάρτη «περιορίστηκε σε ασφαλές πολιτικό έδαφος».

Οι αναφορές του, γράφει, «αποκαλύποτουν το χάσμα ανάμεσα στη φιλόδοξη ρητορική του και την μετριοπαθή πραγματικότητα της εξωτερικής του πολιτικής, που αποδείχθηκε λιγότερο τολμηρή». Το χειροκρότημα που πήρε, σημειώνει, ήταν «ευγενικό, αλλά απείχε πολύ από ενθουσιασμό».

Οι New York Times από την πλευρά τους στέκονται περισσότερο στα μέτρα για το περιβάλλον, τα οποία, όπως γράφουν, εάν εφαρμοστούν μπορεί να τον φέρουν σε σύγκρουση με τους Ρεπουμπλικανούς. Όσον αφορά τα πυρηνικά, η εφημερίδα υπενθυμίζει πως ο αμερικανός πρόεδρος επιστρέφει έτσι σε ένα ζήτημα που είχε ήδη θέσει στην πρώτη θητεία του.

Πιο αυστηρή είναι η γερμανική Sueddeutsche Zeitung. «Τεχνοκράτης εξοπλισμών χωρίς όραμα» είναι ο τίτλος της για την ομιλία στην Πύλη του Βραδεμβούργου. Ο Μπαράκ Ομπάμα «δεν μιλά πια σαν κήρυκας, αλλά ως πραγματιστής χωρίς συναίσθημα», γράφει. Πριν από τέσσερα χρόνια, σημειώνει, μιλούσε για έναν κόσμο χωρίς πυρηνικά, αλλά αυτός ο ιδεαλισμός έλειπε από τη χθεσινή του ομιλία.

«Μιλώντας σε ένα σημείο συνυφασμένο με την ευρωπαϊκή ιστορία, μίλησε ξάνα για τα πυρηνικά, αλλά αυτή τη φορά απέφυγε τις μεγάλες κινήσεις… προαναγγέλλοντας ένα απλό deal» σημειώνει.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.