Το χάδι του Κόκκινου Δράκου

Την ώρα που η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται σε πτωτική πορεία αναφορικά με τις πωλήσεις και τα μεγέθη των τοπικών αγορών, premium αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Audi αυξάνουν διαρκώς τη διείσδυσή τους στην κινεζική αγορά.

Την ώρα που η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται σε πτωτική πορεία αναφορικά με τις πωλήσεις και τα μεγέθη των τοπικών αγορών, premium αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Audi αυξάνουν διαρκώς τη διείσδυσή τους στην κινεζική αγορά. Για την εταιρεία από το Ingolstadt η Κίνα αποτελεί σήμερα κορυφαία προτεραιότητα σε τρία διαφορετικά επίπεδα: το εμπορικό, αφού το 2012 διέθεσε εκεί 400.000 αυτοκίνητα και η αύξηση των πωλήσεών της τον προηγούμενο μήνα «έτρεξε» με ρυθμό 16%, στις 42.140 μονάδες, το κατασκευαστικό, καθώς η τοπική παραγωγή της ενισχύθηκε με την προσθήκη των A3 sedan και Q3, και το θεσμικό, αφού το κινεζικό Δημόσιο αποτελεί έναν σημαντικό πελάτη για εκείνη. Τα 300 σημεία πώλησης αυτοκινήτων της που υπήρχαν το 2012 εκεί θα αυξηθούν σε 500 ως το 2017 και το πλάνο επέκτασης περιλαμβάνει την παρουσία της Audi σε πόλεις που αριθμούν περισσότερους από 1.000.000 κατοίκους.
Στο παρελθόν την ισχυρή παρουσία της φίρμας στη χώρα του Κόκκινου Δράκου έτρεφε η διάθεση των εύπορων Κινέζων να μετακινούνται με γερμανικά αυτοκίνητα σε επιμηκυμένες εκδόσεις αμαξώματος που προσέδιδαν κύρος στον ιδιοκτήτη τους και φανέρωναν τον σεβασμό του προς τους προσκεκλημένους του στο πίσω κάθισμα.
«Το μέλλον ανήκει σε νεότερους ηλικιακά Κινέζους, οι οποίοι προτιμούν να οδηγούν οι ίδιοι και όχι ο οδηγός τους, επιλέγοντας μικρότερα premium μοντέλα» αποκαλύπτει ο επικεφαλής πωλήσεων και μάρκετινγκ της Audi Luca de Meo τονίζοντας: «Το συγκεκριμένο segment ελέγχει σήμερα περίπου το 10% της κινεζικής αγοράς αλλά ως το 2020 τουλάχιστον ένα στα τέσσερα αυτοκίνητα εκεί θα ανήκει σε αυτό. Η επιλογή μας να παράγουμε τοπικά τα A3 sedan και Q3 θα καλύψει τη συγκεκριμένη ανάγκη».
Στην έννοια «made in Germany» που κυριάρχησε τα προηγούμενα χρόνια στη συνείδηση των πελατών της φίρμας στην Ασία και όχι μόνο ο Luca de Meo αντιπαραβάλλει σήμερα τη φράση «made by Audi», υποστηρίζοντας ότι η εταιρεία του εξασφαλίζει τη γνωστή γερμανική τεχνολογία και ποιότητα, ανεξαρτήτως του τόπου κατασκευής των αυτοκινήτων της.
Την ίδια παγκοσμιοποιημένη άποψη για τις προδιαγραφές των γραμμών παραγωγής της Audi εκφράζει και για τις αξίες των μοντέλων της, ανεξαρτήτως κατηγορίας.
«Είναι προφανές ότι υπάρχει ανάγκη προσαρμογής ορισμένων υποσυστημάτων, όπως π.χ. η ρύθμιση των αναρτήσεων, στις ιδιαιτερότητες ορισμένων τοπικών αγορών αλλά το προϊόν παραμένει παντού το ίδιο».
Ταυτόχρονα αναγνωρίζει ότι η κατηγορία με την ταχύτερη εξέλιξη και τις μεγαλύτερες προοπτικές στο μέλλον φαίνεται να είναι εκείνη των SUV, ανεξαρτήτως μεγέθους και κυβισμού.
«Αυτό που διαφέρει σε ό,τι αφορά τη διείσδυσή τους είναι η σημασία που δίνει κάθε αγορά στο μέγεθός τους. Στη Ρωσία επιλέγουν τα μεγάλα όπως το Q7, στην Κίνα προτιμούν το Q5».
Το τελευταίο άλλωστε αναδεικνύεται ως το δημοφιλέστερο Audi του 2013 και στις ΗΠΑ, τη δεύτερη σε μέγεθος αγορά που επηρεάζει τον στρατηγικό σχεδιασμό της γερμανικής φίρμας, της οποίας ο επόμενος μεγάλος στόχος είναι να βλέπει στην κορυφή των premium πωλήσεων παγκοσμίως ως το 2020, προσπερνώντας την κυρίαρχη σήμερα BMW. Και η Κίνα αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο για την επίτευξή του.

Δημοσιεύτηκε στο HeliosPlus στις 11 Ιουνίου 2013

HeliosPlus

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.