Οταν, το 1984, η Renault παρουσίαζε την πρώτη γενιά του μεγαλύτερου πολυχρηστικού της με τον τίτλο Espace, έθετε τις βάσεις για την ανάπτυξη μιας νέας τότε κατηγορίας οχημάτων. Η εμπορική επιτυχία του εγχειρήματος πρόσθεσε αργότερα στην γκάμα της μικρότερα MPV, όπως το Scenic, και ταυτόχρονα την εγκλώβισε στην πολυμορφική λογική που σταδιακά εξελίχθηκε σε τάση στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου.
Αποφεύγοντας συστηματικά να ασχοληθεί με τα SUV, ως το ιαπωνικής έμπνευσης Koleos, έχασε το τρένο της ταχύτερα αναπτυσσόμενης κατηγορίας της αγοράς με προφανείς οικονομικές απώλειες.
Ωστόσο το πάθημα έγινε μάθημα, για αυτό και η επόμενη γενιά του Espace –η πέμπτη στη σειρά –θα έχει, σύμφωνα με τον επικεφαλής σχεδιασμού της φίρμας Laurens van den Acker, λογική crossover και αρκετά SUV χαρακτηριστικά.
Με την παραδοχή ότι οι ευρωπαίοι οδηγοί συγκινούνται ολοένα και περισσότερο από στοιχεία όπως η ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης και η περιπετειώδης εμφάνιση ενός αυτοκινήτου, ο ολλανδός σχεδιαστής ανακοίνωσε ότι η πρωτότυπη έκδοση του νέου Espace που θα παρουσιαστεί τον ερχόμενο Σεπτέμβριο στην Εκθεση της Φραγκφούρτης θα διακρίνεται από δύο στοιχεία: τα χαρακτηριστικά πολυτέλειας που θα επιτρέψουν στη Renault να κοιτάξει στα μάτια τους γερμανούς κατασκευαστές και τη χρηστικότητα, εντός και εκτός, που μετατρέπει ένα αυτοκίνητο από MPV σε Crossover.
Χρησιμοποιώντας ως παράδειγμα το Scenic XMOD, την crossover εκδοχή του γνωστού μοντέλου που παρουσιάστηκε τον Μάρτιο στην Εκθεση της Γενεύης, ο L. van den Acker δεν διέψευσε τις προβλέψεις που θέλουν το νέο Espace να αναπαράγει στυλιστικές λεπτομέρειες από εκείνο.
Δήλωσε ωστόσο κατηγορηματικά ότι δεν πρόκειται να περάσει στην άλλη όχθη, εκείνη των τετρακίνητων οχημάτων με πραγματικές off road δυνατότητες, επιβεβαιώνοντας ότι η παραγωγή του θα ξεκινήσει στη Γαλλία το 2014, βασισμένο στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα CFM1 που εξελίσσεται σε συνεργασία με τη Nissan.

HeliosPlus