Σίβυλλα alert! Τι είπε ο Ωνάσης και σόκαρε την Γκάρμπο;

Ο Romeo Gigli κυκλοφορούσε στα στενά της Μυκόνου με μια πολυμελή, φασαριόζικη παρέα...

Ο Romeo Gigli κυκλοφορούσε στα στενά της Μυκόνου με μια πολυμελή, φασαριόζικη παρέα. Του άρεσε να κάνει τα μπάνια του στην Ελιά, να πίνει τα ποτά του στο «Άρωμα» και το “Caprice”. Θεωρούσε την Mykonos ένα από τα ωραιότερα σημεία του πλανήτη. Ο διάσημος Ιταλός σχεδιαστής διαφήμιζε το κατάλευκο νησί του Αιγαίου στα πέρατα του κόσμου. Ακριβώς όπως κάνουν τώρα ο Giorgio Armani, ο Gaultier και οι DSquared.

Η Μύκονος ζει και πάλι μεγάλες στιγμές. Μεγιστάνες του πλούτου, top models όπως η κατάξανθη Μπαρ Ραφαέλι, το άτακτο πρώην κορίτσι του Λεονάρντο Ντι Κάπριο, big stars βρίσκονται ήδη ή ετοιμάζονται να φθάσουν σε ένα νησί το οποίο μοιάζει με πλούσιο, ανεξάρτητο κρατίδιο μέσα σε μια πτωχευμένη χώρα.

Η παραλία της Ψαρούς και το “Nammos” είναι γεμάτα από κόσμο. Εκεί άλλωστε την ερχόμενη εβδομάδα ετοιμάζονται ολονύχτια parties γαλαζοαίματων και jet setters. Στη πλέον κοσμοπολίτικη παραλία του νησιού, την Ψαρού, ανοίγει στις 14 Ιουνίου και το πολυσυζητημένο “The Seaside Cottage” το οποίο ανήκει στον όμιλο “Belvedere” των αδελφών Ιωαννίδη. Ένα πολυτελές συγκρότημα με super villas τις οποίες έχουν «κλείσει» Ρώσοι, Βραζιλιάνοι και Τούρκοι tycoons.

Ο Ωνάσης και η Γκρέτα
Η Mykonos θυμίζει κινηματογραφικό story. ‘Ένα νησί που διατηρεί πάντα κάτι από την λάμψη και τον μύθο του παρελθόντος. Φωτογραφίες σε black & white φόντο με την Μελίνα πάνω σε ιστιοφόρα στενών της φίλων. Όταν ακόμα ήταν ένα ωραίο καλλίγραμμο κορίτσι της ψηλής κοινωνίας. Η Γκρέτα Γκάρμπο να φθάνει με το yacht του Ωνάση “Christina O”. Εκεί άλλωστε ο μεγιστάνας είπε την περίφημη φράση στην Γκάρμπο «Ξέρετε κυρία μου αυτή τη στιγμή κάθεστε πάνω στους μεγαλύτερους όρχεις του κόσμου». Έκπληκτη η «θεά» του παγκόσμιου κινηματογράφου, έβγαλε τα περιβόητα μαύρα γυαλιά της. Καθόταν στο σκαμπό μπροστά από το εντυπωσιακό μπαρ. Κατασκευασμένο όντως από όρχεις φάλαινας. Ήταν ίσως από τα λίγα «αυθεντικά» πράγματα που είχε στην θαλαμηγό του ο Greek tycoon. Μπορούσε να ξοδέψει εκατομμύρια για να «ντύσει» με ψηφιδωτό την πισίνα του σκάφους. Θεωρούσε όμως πεταμένα λεφτά την αγορά ενός αυθεντικού πίνακα ή μιας πορσελάνης…

Ο Gamper και οι 100 καρέκλες
Οι 100 καρέκλες του Martino Gamper είχαν τοποθετηθεί στον δεύτερο όροφο του Μουσείου Μπενάκη της οδού Πειραιώς. Ήταν όντως μια πρωτοποριακή έκθεση όπως πρωτοποριακός είναι ο ίδιος ο καλλιτέχνης. Τίτλος της «100 καρέκλες σε 100 μέρες». Οι 100 αυτές καρέκλες του Gamper δημιουργήθηκαν με υλικά παλιά που βρήκε ο καλλιτέχνης σε σπίτια φίλων του ή αγόρασε ο ίδιος σε παζάρια. «Η ανακατασκευή της κάθε καρέκλας» εξηγεί, «ήταν για μένα σαν ένα «τρισδιάστατο σκίτσο» που έπρεπε να ολοκληρώσει σε μία μέρα. Λόγω του περιορισμένου χρόνου υπάρχουν αφενός στοιχεία συμπτωματικά και αυθόρμητα και αφετέρου η υβριδική τους μορφολογία κρύβει στοιχεία γεωγραφικά, ιστορικά και κοινωνιολογικά που αποκαλύπτουν πράγματα για το Λονδίνο και τους παλαιότερους ιδιοκτήτες τους. Οι ιστορίες πίσω από τις καρέκλες είναι τόσο σημαντικές όσο το στυλ και η λειτουργικότητά τους».

Η ευρηματικότητα και η τόλμη –ο καλλιτέχνης δεν διστάζει να επενδύσει μια πλαστική καρέκλα με πολυτελές ύφασμα ή να φτιάξει μια καρέκλα από τον σκελετό ενός ποδηλάτου- είναι κι αυτά χαρακτηριστικά του έργου του Gamper, το οποίο επιπλέον αποπνέει το πνεύμα της εποχής, αφού ανταποκρίνεται απόλυτα στο τρίπτυχο «Ανακυκλώνω, Αναδημιουργώ, Ανακαλύπτω εκ νέου». Δεν είναι καθόλου τυχαίο που τα διθυραμβικά άρθρα που γράφτηκαν στον διεθνή Τύπο για τον Gamper, άλλοτε τον χαρακτηρίζουν ως τον «καλύτερο σχεδιαστή επίπλου» και άλλοτε ως τον «καλύτερο αλχημιστή».

Οι σπουδές του καλλιτέχνη και η επιμελήτρια της έκθεσης Αλεξία Αντσακλή-Βαρδινογιάννη
Ο ίδιος, με σπουδές στις Καλές Τέχνες και το βιομηχανικό design, ξεκαθαρίζει ότι ενδιαφέρεται κυρίως να ανακατασκευάζει παλιά αντικείμενα καθώς όπως δηλώνει αυτά διαθέτουν μια αφηγηματική διάσταση –αφηγούνται πράγματα για τον τρόπο που ζούμε, για τον χρόνο και τον τόπο που ζούμε και για την κουλτούρα μας, που τον συγκινεί και τον εμπνέει.

Την έκθεση επιμελήθηκε η νεαρή ταλαντούχα Αλεξία Αντσακλή-Βαρδινογιάννη. Η κ.Αντσακλή μίλησε για την σημαντική πορεία και το έργο του Gamper, ο oποίος ήταν παρών στην εκδήλωση.

Μέρος των εσόδων θα διατεθούν στον Σύλλογο Φίλων Παιδιών με καρκίνο «Ελπίδα».

(Φωτογραφίες Studio Panoulis)

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.